payamgps.com

اسکراب چیست و چه فوایدی برای پوست دارد؟

اسکراب چیست و چه فوایدی برای پوست دارد؟

مقاله های مرتبط:

چگونه پوستمان را لایه برداری کنیم؟

راهکارهایی برای درخشان کردن پوست

تجمع سلول های مرده، آلودگی ها و مواد زائد روی پوست چه عواقبی دارد؟

اگر روی پوست سلول های مرده و مواد زائد تجمع پیدا کنند، ممکن است عوارض نا خوشایندی برای پوست پدید آید. یکی از این عوارض این است که مواد آرایشی به خوبی جذب پوست نمی شوند و اصطلاحا روی پوست می ماسند. یکی دیگر از این عوارض این است که پوست به خوبی نمی تواند چربی و مواد زائد را دفع کند و برای تنفس دچار مشکل می شود، بدین ترتیب ممکن است منافذ موجود در پوست باز شوند و پوست را به شکل ناصاف و دانه دانه در بیاورند.

از دیگر عوارض وجود سلول های مرده روی پوست می توان به سخت شدن عمل خود ترمیمی پوست اشاره کرد که باعث می شود پوست به خوبی نتواند عملیات جوانسازی را انجام دهد و چین و چروک ها و سایر عارضه های پیری زودتر پدیدار شوند.

استفاده از اسکراب برای زدودن سلول های مرده از سطح پوست

اسکراب نوعی لایه بردار است که به شیوه مکانیکی به برداشته شدن سلول های مرده و مواد زائد از روی پوست کمک می کند. با کمک اسکراب می توانید پوستی شفاف و سلامت داشته باشید. اما در استفاده از اسکراب باید بسیار دقت کنید. در ادامه درباره فواید و شیوه استفاده از اسکراب به شما اطلاعاتی می دهیم.

اسکراب پوست را پاکسازی می کند

شاید فکر کنید پاک کننده ها برای برطرف کردن تمامی آلودگی ها و برداشتن سلول های مرده کافی باشند. اما باید بگوییم که پاک کننده ها قدرت کمی دارند. پاک کننده ها فقط می توانند آلودگی ها را در خود حل کنند و آنها را با آب از پوست بشویند. اما لایه بردارها مانند اسکراب قدرت بیشتری دارند و پوست را به خوبی پاک می کنند.

شیوه استفاده از اسکراب با پاک کننده ها متفاوت است. برای استفاده از اسکراب باید قدری از اسکراب را روی پوستتان بریزید و آن را به خوبی روی پوستتان مالش دهید. برای مالش پوستتان با اسکراب خوب وقت بگذارید تا اسکراب بتواند اثر خودش را بگذارد.

در برخی موارد پوست قدری دچار التهاب می شود. میزان کم التهاب طبیعی است و به دلیل کنده شدن سلول های خارجی روی سطح پوست است.

افراد دارای پوست های حساس باید در استفاده از اسکراب ها نهایت دقت را به خرج دهند. بهتر است این افراد پس از لایه برداری از ماسک های حساسیت زدا و آبرسان برای پوستشان استفاده کنند.

نکاتی برای خرید اسکراب مناسب

برخی از روش های لایه برداری ممکن است به پوست صدمه برسانند و یا پوست را دچار درد و التهاب کنند. نمی توان گفت که این ویژگی ذاتی لایه برداری است. زیرا در لایه برداری صحیح نباید این اتفاق بیفتد.

زیرا اسکرابی که فرمولاسیون طبیعی دارد و مواد شیمیایی مضر ندارد به پوست آسیب نمی رساند. بهتر است لایه برداری را از درجه سطحی آن شروع کنید و اگر نتیجه نگرفتید قدری آن را قویتر کنید.


اسکراب را مانند سایر محصولات مراقبتی از پوست باید با توجه به نوع پوست انتخاب کرد. افراد دارای پوست های خشک، چرب و مختلط باید اسکراب های ویژه پوست های خودشان را استفاده کنند. در این صورت سلول های مرده بدون آسیب رساندن به پوست از روی آن برداشته شده و پوست را آماده پذیرش مواد ضد پیری و یا مواد آرایشی می کنند.

در خرید اسکراب این به موارد دقت کنید:

اسکراب باید دارای تأییدیه وزارت بهداشت باشد. همچنین بسته بندی درستی داشته باشد و تاریخ تولید و انقضای آن روی بسته نوشته شده باشد. بهتر است اسکراب از مواد گیاهی و ارگانیک تولید شده باشد. البته بسیاری از محصولات ارگانیک در خود مواد شیمیایی نیز دارند. اما این نکته مهم است که این مواد شیمیایی باید بسیار کم و از موادی باشند که پوست یا بدن آسیب نمی رسانند. برای مطمئن شدن بهتر است مواد تشکیل دهنده روی برچسبب را بخوانید.

بهتر است اسکراب دارای عطرها و اسانس ها نباشد تا ایجاد حساسیت نکند.

روش استفاده از اسکراب

پیش از استفاده از اسکراب ابتدا پوستتان را با پاک کننده مناسب شستشو دهید تا قدرت جذب مواد بالا رود و اسکراب بتواند به خوبی به پوست جذب شده و اثر خود را بگذارد.

بهتر است پیش از استفاده از اسکراب پوستتان قدری رطوبت داشته باشد.

اسکراب را روی پوستتان بمالید. آن را به آرامی روی پوستتان مالش دهید.

به زمان مورد نیاز ماندن اسکراب روی پوستتان دقت کنید و طبق همان زمان آن را روی پوستتان نگه دارید.

اسکراب را به آرامی و به طور دورانی روی پوستتان بمالید.

می توانید در طول هفته 1 یا 2 بار از اسکراب استفاده کنید.

پس از استفاده از اسکراب، مواد آن را از روی پوستتان به آرامی بردارید و پوستتان را با شوینده ملایم ویژه صورت بشویید. این کار را با آب ولرم انجام دهید.

پس از استفاده از اسکراب از کرم یا ماسک های آبرسان استفاده کنید تا پوستتان دهیدراته نشود.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09124909053 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو