payamgps.com

راهکارهایی برای مراقبت از پوست 

راهکارهایی برای مراقبت از پوست

مقاله های مرتبط:

در برنامه مراقبت از پوست چه مواردی را بگنجانیم؟

معرفی کلینزر لومینس

مراقبت از پوست امروزه تبدیل به یکی از مهمترین ارکان زندگی شده است. افراد به ویژه خانم ها همواره به دنبال روش هایی هستند که از پوستشان محافظت کنند. برای این کار روش های زیادی وجود دارد. در واقع مراقبت از پوست فقط محدود به استفاده از کرم ها و سایر محصولات بهداشتی نمی شود و تقریبا همه جوانب زندگی را دربرمی گیرد. سبک زندگی اثر بسیار زیادی بر شاداب و جوان و سالم ماندن پوست دارد. به طوریکه حتی بی اهمیت ترین چیزها در زندگی نیز ممکن است بر سلامت پوست اثر بگذارند.

همه افراد نمی توانند یک روش کلی را برای مراقبت از پوستشان استفاده کنند. زیرا نوع مراقبت از پوست افراد با توجه به نوع پوستشان، جنسیت، نژاد و سنشان متفاوت است. همچنین شیوه و محیط زندگی فرد نیز باید در برنامه مراقبت از پوست در نظر گرفته شود.

تشخیص دادن نوع پوست اولین کاری است که فرد باید انجام دهد. فرد باید به خوبی نوع پوستش را بشناسد تا بتواند بهترین محصولات را برای آن به کار گیرد و بهترین و مناسبترین مراقبت را برای آن در نظر بگیرد.

در ادامه در رابطه با انواع پوست و همچنین موارد لازم برای مراقبت از پوست به شما اطلاعاتی می دهیم.

انواع مختلف پوست

چهار نوع پوست مختلف وجود دارند.

پوست خشک، چرب، نرمال و مختلط از این دست هستند. هر کدام از این نوع پوست ها نیازمند مراقبت ویژه ای می باشند.

پوست چرب

پوست چرب نیاز به مراقبت زیادی دارد. پوست در نتیجه ترشح زیاد غدد چرب می شود. پوست های چرب باید روزانه حتما شستشو داده شوند. اما افراد دارای پوست چرب باید توجه داشته باشند که نباید صورت خودشان را زیاد بشویند. زیرا با این کار ممکن است چربی طبیعی پوست را از بین ببرند. در نتیجه پوست برای جبران چربی از دست رفته شروع به ساخت چربی بیشتر می کند و گاهی این چربی از حد معمول بیشتر می شود. بنابراین شستشوی زیاد صورت باعث می شود که یا پوست خیلی چرب شود و یا خیلی خشک شود.

اگر پوست چرب را به اندازه بشویید می توانید از براق شدن آن و بروز آکنه در آن جلوگیری کنید.

همچنین نباید از محصولات خیلی غلیظ و دارای فرمولاسیون خیلی سنگین برای پوستتان استفاده کنید.

پوست خشک

پوست خشک نیاز به مراقبت ویژه ای دارد. زیرا پوست خشک ظاهرا زیباست زیرا دچار جوش نمی شود. اما پوست های خشک معمولا زودتر کلاژن خود ار از دست می دهند و زودتر دچار خشکی می شوند. بنابراین پوست های چرب باید همواره آبرسانی شوند و مرطوب بمانند. همچنین باید برای آنها از کرم های مغذی استفاده شود.

پوست مختلط

پوست مختلط از دو نوع پوست خشک و پوست چرب تشکیل شده است. این نوع پوست در قسمت های تی مانند صورت که شامل پیشانی، بینی و چانه هستند چرب است و ممکن است دچار جوش های ریز سر سیاه نیز بشود. اما این نوع پوست در قسمت گونه ها خشک می باشد.

این افراد باید برای نواحی خشک از محصولات ویژه پوست های خشک و برای نواحی چرب از محصولات ویژه پوست های چرب استفاده کنند.

راهکارهایی برای مراقبت از پوست

در ادامه مهترین نکاتی را که باید برای مراقبت از پوستتان مورد توجه قرار دهید به شما یادآور می شویم.

 

استفاده از کرم های ضد آفتاب

باید پوستتان را حتما از تابش اشعه های پر انرژی و پر نفوذ خورشید در امان نگه دارید. برای این کار باید از کرم های ضد آفتاب استفاده شود. این کرم ها باید حداقل SPF 30 داشته باشند. پرتوهای خورشید در زمستان نیز بسیار مخرب هستند و برخلاف باور عمومی باید در زمستان نیز از کرم های ضد آفتاب استفاده شود.

برای این کار بهتر است از کرم های روز استفاده کنید که هم دارای مواد ضد آفتاب هستند و هم پوست را در طول روز مرطوب نگه می دارند.

شستشوی صورت

شستشوی صورت امری مهم است که باید به آن دقت شود. پوستتان را بیش از حد نشویید. اگر در طول روز از خانه بیرون می روید و از ضد آفتاب و مواد آرایشی استفاده می کنید صورتتان را هر شب بشویید. بیشتر از آن این کار را نکنید. شستشو را باید با شوینده های ویژه پوست صورت انجام دهید که pH متناسب با pH پوست صورت دارند و به آن آسیب نمی رسانند. اگر از منزل بیرون نمی روید صورتتان را هر دو سه روز یکبار بشویید.

 داشتن خواب مناسب

داشتن خواب مناسب اهمیت زیادی دارد. در طول ساعات شب که بدن در حال استراحت است سلول های پوستی شروع به ترمیم و بازسازی خود می کنند. بنابراین باید در شب خوب خوابیم که سلول ها به خوبی بتوانند عملیات ترمیم خودشان را انجام بدهند.

باید 8 ساعت در شبانه روز خوابید تا پوست به خوبی بتواند خودش را ترمیم کند. در این صورت پوست سم زدایی می شود صبح پس از بیدار شدن پوستی شفاف و روشن داشته باشید.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09121394944 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو