payamgps.com

چرا باید لوسیون بدن بخریم؟

چرا باید لوسیون بدن بخریم؟

مقاله مرتبط:

لوسیون ترمیم کننده پوست بدن

لوسیون بادی رینوال لومینس

همه افراد دست کم یکبار در طول عمرشان خشکی پوست را تجربه کرده اند. خشکی پوست می تواند در همه افراد از همه سنین و یا زن و مرد رخ دهد.

کراتوزیس پیلاریس یا پوست دانه مرغی عارضه ای پوستی می باشد که در 40 درصد افراد جهان دیده می شود. در این عارضه پوست بسیار خشک می شود. این عارضه با افرایش سن تشدید پیدا می کند. به طوری که حدود 75 درصد از افراد بالای 64 سال به این عارضه مبتلا می شوند. این عارضه علاوه بر محیط می تواند از راه وراثت هم انتقال پیدا کند.

علت خشک شدن پوست

با بالا رفتن سن، مواد چرب مورد نیاز پوست کمتر تولید می شوند. نرمی و لطافت پوست به وسیله مواد بین سلولی آنها تأمین می شود. این مواد شامل پروتئین هایی به نام کلاژن و الاستین هستند. در میان سلول ها چربی ها هم وجود دارند. با بالا رفتن سن این مواد کمتر تولید می شوند. به همین دلیل پوست دچار خشکی می شود. یکی از عواقب خشکی پوست پدید آمدن چین و چروک ها روی پوست است.

البته برخی بیماری ها و اختلالات در بدن نیز موجب بروز خشکی پوست می شوند. بیماری هایی مانند درماتیت اتوپیک، کم کاری تیروئید، بیماری های کلیوی و دیابت باعث خشک شدن پوست می شوند. این عارضه در آب هوای خشک و سرد شدت پیدا می کند.

نکاتی برای انتخاب لوسیون بدن

برای انتخاب لوسیون بدن باید به نکاتی توجه کرد. مهمترین آنها تشخیص خشک یا چرب بودن پوست است. برای انتخاب لوسیون مورد نظرتان باید این نکته را حتما در نظر بگیرید. برخی افراد به اشتباه فکر می کنند که اگر پوستشان چرب است نیازی ندارند از مرطوب کننده ها و یا لوسیون های بدن استفاده کنند. اما برای پوست های چرب نیز لوسیون های ویژه وجود دارند و این افراد می توانند لوسیون مناسب پوست بدنشان را انتخاب و تهیه کنند.

 

استفاده از لوسیون بدن برای حفظ و نگهداری رطوبت بدن

استفاده مداوم از لوسیون بدن به حفظ کردن رطوبت بدن کمک می کند. این کار باعث می شود تا پوست افراد کمتر خشک شود.

استفاده از لوسیون بدن برای برخی افراد ضروری تر است. افرادی که در معرض آب و هوای خشک و سرد قرار دارند و یا پوستشان به دلیل باد شدید خشک شده است باید حتما از لوسیون بدن استفاده کنند.

چرا باید لوسیون بدن بخریم؟

 

زمان استفاده از لوسیون بدن

 

بهتر است این لوسیون ها را بلافاصله پس از خارج شدن از حمام مورد استفاده قرار دهید در حالیکه پوستتان هنوز قدری رطوبت دارد. این کار باعث می شود تا لوسیون بتواند به صورت عمقی به همه لایه های پوست نفوذ کند.

به علاوه زمانی که پوستتان را همواره مرطوب نگه می دارید، به آن حس شادابی، نرمی، طراوت و جوانی می بخشید و این حس به خودتان نیز منتقل می شود.

از دیگر مزیت های استفاده از لوسیون های بدن می تواند به اثرات درمانی برخی از انها اشاره کرد. برخی از لوسیون ها به ویژه آنها که فاکتورهای رشد دارند می توانند برخی عارضه های پوستی را برطرف کنند. عارضه هایی مانند خارش، التهاب ها، سوزش و عارشه هایی مانند اگزما و یا بیماری سلولیت. این لوسیون ها همچنین می توانند به کم شدن نشانه های پیری و از بین رفتن چین و چروک و لک های پوستی کمک کنند.

استفاده از لوسیون ها برای آبرسانی به پوست

تفاوت عمده لوسیون ها با بسیاری از کرم های مرطوب کننده در این است که لوسیون ها پایه آبی دارند. به همین دلیل این محصولات می توانند پوست را به خوبی آبرسانی کنند. بنابراین می توانید در هر زمانی از آنها برای رطوبت دهی به پوست استفاده کنید. افزون بر این، این مواد در مقایسه با وازلین یا روغن ها پوست را بیش از حد چرب نمی کنند و از بروز آکنه جلوگیری می کنند. به دلیل اینکه لوسیون ها چرب نیستند پوست را براق نمی کنند و ظاهر نامناسبی را برای پوست پدید نمی آورند.

بهتر است بدانید که پوست همواره باید رطوبت داشته باشد. اگر برای از بین بردن چربی های پوستتان به طور مکرر از صابون های قلیایی استفاده می کنید سخت در اشتباهید. زیرا این مواد شیمیایی قوی می توانند چربی های مورد نیاز پوستتان را نیز از بین ببرند. بدین شکل پوست خشک شده و چین و چروک ها کم کم آشکار می شوند.

حتی در برخی موارد شستن بیش از حد پوست باعث می شود تا پوست برای تولید چربی های ضروری است بیش از حد تلاش کند و با تولید چربی زیاد پوست بیشتر چرب شود.

 

ترکیبات رایج موجود در لوسیون های بدن

 

کرودامول

این ماده نرم کننده است و در بسیاری از لوسیون های بدن وجود دارد.

روغن مورینگا

مانند بسیاری از روغن های طبیعی، روغنی بسیار مغذی می باشد. این روغن دارای ویژگی نرم کنندگی بسیار مناسبی است. این گیاه در آفریقا می روید و روغن آن به سراسر جهان ارسال می شود.

ویتامین  C

این ویتامین آنتی اکسیدانی بسیار قوی است. بدین ترتیب از آسیب های پوستی جلوگیری کرده و به بهبود آسیب های پدید آمده کمک می کند. بنابراین می تواند باعث کم شدن چین و چروک ها در پوست شود.

ویتامین E

این ویتامین ویتامی جوانی نام دارد. ویتامی E آنتی اکسیدانی قوی است که ویژگی ضد التهابی نیز دارد. همچنین این ویتامین برای ترمیم سلول های آسیب دیده و جایگزین کردن سلول های پیر با سلول های جوان بسیار مفید است. این ویتامین در بسیاری از محصولات جوانسازی وجود دارد.

اولئونیک اسید

این ماده یک آنتی اکسیدان قدرتمند است. همچنین موجب نرم شدن پوست و بهبود بخشیدن به خاصیت ارتجاعی پوست می شود.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره 09121394944 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو