نماد سایت ایران ایجلس – میکروکرم ایجلس سرم جوانسازی لومینس محصولات لومینس کرم ageless

معرفی رادیکال های آزاد

معرفی رادیکال های آزاد

مقاله های مرتبط:

چگونه از پیری زودرس پوست جلوگیری کنیم؟

فروش اینترنتی کرم ضد چروک ایجلس

سلامت بدن

سلامت بدن از مهمترین ملزومات زندگی است. افراد سلامت خود را با هیچ چیز دیگری نمی توانند جایگزین کنند. بنابراین ضروری است که در راستای سالم بودن بکوشیم. از مهمترین اقدامات در این راستا دانستن درباره مهمترین عوامل آسیب رسان به سلامت بدن است. از مهمترین ترکیباتی که سلامت بدن را تخریب می کنند می توان رادیکال های آزاد را نام برد که در ادامه آنها را به شما معرفی می کنیم.

رادیکال های آزاد

شاید شما نیز در رابطه با رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها زیاد شنیده باشید. این روزها در بسیاری از مقالات و سایت ها درباره این ترکیبات مطالبی نوشته شده است. این ترکیبات تأثیر زیادی بر سلامت بودن ما دارند. شاید شما نیز شنیده باشید که رادیکال های آزاد اثرات مخرب دارند. اما ندانید که این اثر تخریبی دقیقا مربوط به چیست.

همچنین احتمالا شنیده باشید که آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مقابله می کنند و اثرات تخریبی آنها را از بین می برند. اما شاید مکانیسم عمل آنها بر شما پوشیده باشد.

امروزه هشدارهای زیادی در رابطه با دریافت رادیکال های آزاد داده می شود. رادیکال های آزاد می توانند زیبایی و جوانی فرد و مهمتر آنکه سلامتی فرد را تحت تأثیر قرار دهند. در ادامه در رابطه با رادیکال های آزاد بیشتر به شما توضیح می دهیم.

کاهش آنتی اکسیدان ها در بدن

سطح آنتی اکسیدان ها باید همواره در حالتی مشخص بماند. اگر سطح این ترکیبات در بدن پایین بیاید دستگاه ایمنی بدن دچار مشکل می شود و بدن دچار مشکلاتی خواهد شد.

آنتی اکسیدان ها به دلایل مختلفی در بدن کم می شوند. یکی از مهمترین این دلایل داشتن رژیم غذایی نادرست می باشد. همچنین داشتن سبک زندگی غلط که باعث شود مواد سمی و آلاینده ها به بدن وارد شوند.

بنابراین داشتن سبک زندگی مناسب اثرات شگرفی بر سلامت بدن و جوان ماندن دارد.

راه های مقابله با رادیکال های آزاد

راه های مختلفی برای مقابله با رادیکال های آزاد وجود دارند. هیچوقت نمی توانیم یک راه کلی را بیان کنیم و بگوییم در مقابله با اثرات رادیکال های آزاد مؤثر است.

اما از عواملی که بر کاهش رادیکال های آزاد در بدن دخالت دارند می توان داشتن رژیم غذایی مناسب، ورزش کردن کافی و محافظت از بدن در برابر آفتاب را نام برد.

رادیکال آزاد چه ترکیبی است؟

رادیکال های آزاد مولکول ها یا اتم هایی هستند که حالت ناپایداری دارند. این ترکیبات در لایه آخر الکترونی خود که لایه ظرفیت نام دارد یک الکترون جفت نشده دارند. تمامی عناصر تمایل به این دارند که الکترون های خود را جفت کنند. بنابراین ترکیبی که تک الکترون دارد تمایل بسیار زیادی به دریافت الکترون از سایر ترکیبات دارد که تک الکترون خودش را جفت کند.

رادیکال های آزاد به طور معمول به دلیل شکسته شدن پیوندهای شیمیایی که در مولکول های پایدار وجود دارند پدید می آیند. بنابراین تمایل شدیدی به انجام واکنش با سایر ترکیبات و دریافت الکترون از آنها دارند. عمل از دست دادن الکترون اکسید شدن نام دارد. بنابراین رادیکال های آزاد با دریافت کردن الکترون از سایر ترکیبات آنها را اکسید می کنند.

رادیکال های آزاد آنقدر فعال هستند که معمولا زمانی که به هر مولکولی که در سر راهشان باشد حتی اگر آن مولکول پایدار باشد حمله می کنند و از آن الکترون می گیرند. بدین ترتیب آن را تخریب می کنند. بدین ترتیب رادیکال های آزاد خودشان پایدار شده و بقیه ترکیبات سالم را تخریب می کنند. رادیکال های آزاد حتی می توانند به مولکول های سازنده سلول ها حمله کرده و سلول های سالم را نیز تخریب کنند. بدین ترتیب سلول ها از بین رفته و در کار بدن اختلال ایجاد می شود. بدین ترتیب سلامتی فرد به خطر می افتد.

رادیکال های آزاد همیشه اثر مخرب ندارند

با تمام اثرات مخربی که از رادیکال های آزاد گفتیم اما این ترکیبات همواره آسیب رسان نیستند. این ترکیبات به صورت طبیعی در بدن در حین انجام واکنش های طبیعی بدن تولید می شوند و به دلیل فعالیت بالایی که دارند می توانند باعث ادامه انجام واکنش های شیمیایی حیاتی در بدن شوند.

از مهمترین فرآیندهایی که در آنها رادیکال های آزاد تولید می شوند می توان متابولیسم سلولی، تنفس و واکنش های درون سلولی را نام برد.

همچنین در کبد رادیکال های آزاد در سلامت سیستم ایمنی و کبد نقش دارند. کبد با کمک رادیکال های آزاد عمل سم زدایی را انجام می دهد.

همچنین گلبول های سفید برای از بین بردن ویروس ها، باکتری ها و یا سلول های تخریب شده از رادیکال های آزاد استفاده می کنند. بدین ترتیب که رادیکال های آزاد را به سمت آنها می فرستند تا تخریب شوند.

بنابراین باید همواره میزانی از رادیکال های آزاد در بدن وجود داشته باشند تا بدن بتواند به طور طبیعی روند طبیعی خودش را طی کند. اما این میزان باید مشخص و با سایر ترکیبات موجود در بدن هماهنگ باشد. در مقاله های بعدی در رابطه با میزان این تعادل به شما توضیحاتی خواهیم داد.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09124909053 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.