payamgps.com

چگونه پوستمان را لایه برداری کنیم؟

چگونه پوستمان را لایه برداری کنیم؟

مقاله های مرتبط:

چگونه پوستمان را لایه برداری کنیم؟

راهکارهایی برای درخشان کردن پوست

داشتن پوست سالم برای بسیاری از افراد اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال داشتن یک برنامه مراقبتی مفید و کارآمد برای داشتن پوستی جوان و سالم می باشند. یکی از مهمترین موارد در برنامه مراقبت از پوست انجام لایه برداری می باشد. در این مقاله در رابطه با روش های مختلف لایه برداری به شما اطلاعاتی می دهیم.

هدف از انجام لایه برداری

هدف از انجام لایه برداری درواقع برداشتن سلول های مرده موجود در سطح پوست می باشد. سلول های مرده اگر به سطح پوست بچسبند روزنه های پوستی را می بندند و تنفس سلولی را مشکل می کنند. اما با برداشتن این سلول ها می توانید اکسیژن رسانی را به سلول های لایه های زیرین افزایش دهید. بنابراین پوست به خوبی می تواند فرآیند خود ترمیمی را انجام دهد و سلول های آن تازه و جوان شوند. در این صورت پوست ظاهری زیبا، شفاف، لطیف و جوان پیدا می کند.

خطرات احتمالی انجام لایه برداری

لایه برداری به هر روشی که باشد یک لایه از سطح پوست بر می دارد. درواقع روند پوست اندازی با آن سرعت بخشیده می شود. بنابراین انجام دادن بیش از حد لایه برداری باعث می شود تا به سلول های سالم پوست نیز آسیب برسد. همچنین ممکن است چربی و یا رطوبت ضروری پوست از بین برود و پوست بیش از اندازه خشک شود. در این صورت پوست مستعد ایجاد چین و چروک می شود.

افزون بر این برخی از مواد شیمیایی که برای لایه برداری استفاده می شوند می توانند به سلول های سالم پوست آسیب برسانند و یا در پوست ایجاد حساسیت کنند. بنابراین ضروری است که در استفاده از مواد لایه بردار نهایت دقت را به خرج دهید.

لایه برداری شیوه ها و مکانیسم های مختلفی دارد که در ادامه در رابطه با آنها به شما توضیح می دهیم.

روش های مختلف لایه برداری پوست

لایه برداری با روش لیزر

لیزر از رایج ترین روش های لایه برداری می باشد. بسیاری از متخصصان پوست از لیزر برای لایه برداری استفاده می کنند. از لیزر برای درمان بسیاری از عارضه های پوستی مانند همانژیوم، درمان زخم های برجسته و کلوئید، ماه گرفتگی، درمان اسکار های مختلف، کک و مک و سایر عارضه های پوستی به کار می رود.


لایه برداری با روش  CO2

این روش از روش های جدید لایه برداری است. در این روش یک ناحیه از پوست انتخاب شده و به طور سراسری لایه برداری می شود.

لایه برداری به روش فراکشنال

در این روش درمان چند جلسه انجام می شود. در هر جلسه از درمان مقداری از سطح مورد درمان دست نخورده می ماند. بنابراین سطح درمان شده با سرعت زیادی ترمیم می شود. این روش از روش لیزر عوارض کمتری دارد.

لایه برداری به روش استفاده از کرم های اسکراب

کرم های اسکراب درواقع به طور مکانیکی پوست را لایه برداری می کنند. این کرم ها دارای مواد ساینده هستند که پوست را می سایند. اسکراب دانه های خشن دارد که کمک می کند تا سلول های مرده از سطح پوست زدوده شوند.
با این روش می توان جوش های ریز سر سیاه و سر سفید را از پوست برداشت. همچنین چربی زیاد و زبری پوست را از بین می برد.


لایه برداری با روش میکرودرم ابریژن

لایه برداری با این روش به وسیله دستگاه انجام می شود. در این روش پودری با کریستال های سخت اکسید آلومینیوم با فشار روی پوست پاشیده می شود. در این حالت یک فشار منفی به پوست وارد می شود. در این حالت لایه برداری به روش سایش و به طور مکانیکی انجام می شود.
با این روش روزنه های باز پوست درمان می شوند و جوش های ریز سر سیاه و سر سفید برطرف می شوند. این روش همچنین برای برطرف شدن لک های موجود در صورت و بدن و از بین بردن چین و چروک های ریز استفاده می شود.

لایه برداری با روش های سنتی

کیسه کشیدن در حمام که روشی سنتی است برای لایه برداری مناسب است. این روش نیز به صورت مکانیکی لایه بردای را انجام می دهد. کیسه کشیدن اگر به همراه سفیداب باشد اثر بهتری خواهد داشت. برای کیسه کشیدن بهتر است که بدن مرطوب باشد و در حمام بخار باشد تا لایه برداری آسانتر انجام شود.

همچنین استفاده از سنگ پا به منظور لایه برداری از کف پا و برطرف کردن زبری کف پا نیز به طور مکانیکی به نرمی پوست کمک می کند.

لایه برداری به روش استفاده از ماسک های خانگی

برخی از مواد طبیعی دارای آنزیم هایی هستند که می توانند به شیوه شیمیایی لایه برداری را انجام دهند. برخی از میوه ها مانند انبه، آناناس و کدو تنبل دارای آنزیم هایی هستند که به برداشتن لایه های پوست کمک می کنند. می توانید با استفاده از این میوه ها برای خود ماسک های خانگی تهیه کنید و آنها را روی پوستتان بمالید و صبر کنید تا اثر خودشان را بگذارند.

همچنین گوجه فرنگی، گیلاس، تمشک، انار و توت فرنگی نیز می توانند در این ماسک ها استفاده شوند.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09124909053 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو