payamgps.com

با استفاده از شیر برای پوستتان کلینزرهای طبیعی بسازید

با استفاده از شیر برای پوستتان کلینزرهای طبیعی بسازید

مقاله های مرتبط:

معرفی کلینزر لومینس

چرا باید از پاک کننده های صورت استفاده کنیم؟

بسیاری از افراد به دنبال این هستند که دچار پیری پوست و چین و چروک ها نشوند. اما متأسفانه این افراد یکی از مهمترین مراحل در برنامه مراقبت از پوست را در نظر نمی گیرند. این مرحله شستشوی صورت است. شستشوی صورت اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا به پوست کمک می کند تا از آلودگی ها و سموم پاک شوند. بنابراین بهتر می تواند اکسیژن رسانی را به بافت ها انجام دهد و تنفس کند. در نتیجه روند خود ترمیمی و جوانسازی پوست سرعت می گیرد.

در این حالت سلول های تازه زودتر جایگزین سلول های پیر و مرده می شوند و سلول های پیر و مرده نیز زودتر از سطح پوست زدوده می شوند. بنابراین با شستوشی صورت می توانید به جوانسازی پوست کمک کنید. از طرفی با شستشوی صورت می توانید راه ارسال مواد مغذی به پوست را باز کنید. در این حالت سایر ترکیبات ضد پیری که برای مراقبت از پوستتان استفاده می کنید راحت تر و سریعتر به پوست خواهند رسید. به همین دلیل پوست زودتر به عملیات جوانسازی می پردازد.

شستشوی صورت و آسیب رساندن به پوست

برخی از افراد نمی دانند برای پوستشان باید از چه شوینده ای استفاده کنند. این افراد معمولا از صابون ها استفاده می کنند و به دلیل اینکه کف می کنند آنها را یک پاک کننده خوب می دانند. غافل از اینکه صابون دارای ترکیبات بسیار قوی شیمیایی است که به پوست آسیب می رسانند. این ترکیبات پوست را بیش از حد خشک کرده و آن را مستعد چین و چروک ها می کنند.

از طرف دیگر صابون ها pH بسیار بالایی دارند. یعنی خاصیت بازی زیاد. بنابراین می توانند pH طبیعی پوست را که حالت اسیدی می باشد برهم بزنند. در این حالت پوست دچار اختلال و مشکل خواهد شد.

از چه شوینده ای برای پوستمان استفاده کنیم؟

 

پاک کننده ای که برای پوستتان انتخاب می کنید باید دارای فرمولاسیون ملایم و pH مطابق با پوست باشد. همچنین این پاک کننده باید بتواند به لایه های زیرین پوست نیز نفوذ کند و در آن لایه ها نیز اثر خود را بگذارد. پاک کننده های زیادی تحت عنوان ژل شستشوی صورت یا کلینزر در بازار وجود دارد. اما شما می توانید این کار را با استفاده از مواد طبیعی نیز انجام دهید. در ادامه مهمترین پاک کننده ها یا کلینزرهای طبیعی را به شما معرفی می کنیم.

 

کلینزرهای طبیعی برای پوست

 کلینزر شیر و نمک

 

یکی از مهمترین پاک کننده های طبیعی برای صورت شیر می باشد. شیر می تواند هر نوع پوستی را پاک کند و حساسیت نیز ایجاد نکند. فقط توجه داشته باشید که بهتر است از شیر کم چرب استفاده کنید که دچار آکنه نشوید.

 

برای تهیه این کلینزر می توانید به 5 قاشق شیر سرد مقداری نمک اضافه کنید. آنها را به خوبی با هم ترکیب کنید. سپس یک پنبه بهداشتی را به محلول به دست آمده آغشته کنید و آن را روی صورت و گردنتان بمالید. سپس چند دقیقه آن را با حرکات دایره ای روی پوستتان حرکت دهید. زمان بدهید تا شیر جذب پوستتان شود. سپس صورتتان را شستشو دهید. با این کار می توانید سلول های پیر و مرده را نیز از سطح پوستتان بزدایید و پوستتان را روشن، درخشان و شفاف کنید.

کلینزر شیر و جو

 

جو نیز پاک کننده ای بسیار مؤثر است. جو می تواند ناخالصی های موجود در پوست را پاک کند. جو خاصیت تسکین دهندگی نیز دارد و برای پوست های حساس نیز قابل استفاده می باشد. بلغور جو همچنین دارای کلاژن می باشد. کلاژن از پروتئین های ساختاری است که مانع از بروز چین و چروک در پوست می شود. به همین دلیل می توانید با استفاده از این ترکیب پوستتان را نیز جوانسازی کنید.

برای تهیه این کلینزر بلغور جو و شیر را به اندازه برابر با هم ترکیب کنید. سپس ترکیب خاصل را روی صورت و گردنتان بمالید و با دستتان پوستتان را به آرامی مالش دهید. سپس صورتتان را شستشو دهید.

 

کلینزر شیر و عسل

عسل یک پاک کننده طبیعی است. این ماده خواص ضد قارچی و باکتریایی دارد. به همین دلیل برای برطرف کردن آکنه نیز مؤثر است. عسل می توانید پوست را به طور عمقی پاک کند درحالیکه چربی های طبیعی آن را نگه می دارد. چربی های طبیعی پوست سبوم نام دارند و برای حفظ زیبایی و جوانی پوست مورد نیاز هستند.

برای تهیه این کلینزر 1 قاشع از عسل را در 4 قاشق شیر بریزید و مخلوط را خوب هم بزنید. سپس ترکیب به دست آمده را روی پوستتان بمالید و با حرکات دروانی مالش دهید. به مدت 10 تا 20 ثانیه به پوستتان زمان بدهید تا مواد را جذب کند. سپس پوستتان را با آب خالی و یا یک شوینده خیلی ملایم شستشو دهید.

برای اینکه از این کلینزرها استفاده کنید باید نوع پوستتان را بشناسید. این امر در مراحل مراقبت از پوست بسیار مهم است. زیرا باید محصولات مورد نظرتان را با توجه به نوع پوستتان انتخاب کنید تا بهترین اثر را بگذارند و عارضه ایجاد نکنند. شناخت نوع پوست همچنین برای کاربرد ماسک های خانگی و کلینزرهای طبیعی نیز توصیه می شود. به دلیل اینکه مواد طبیعی نیز هر کدام برای عارضه ای مناسب اند و ممکن است عوارض خاص خودشان را داشته باشند. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که این مورد را جدی بگیرید.

اگر از این کلینزرها به طور نادرست استفاده کنید ممکن است پوستتان را خیلی چرب کنید. به همین دلیل در استفاده از آنها دقت به خرج دهید.

 

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09121394944 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو