نماد سایت ایران ایجلس – میکروکرم ایجلس سرم جوانسازی لومینس محصولات لومینس کرم ageless

اثر رژیم غذایی بر زیبایی و جوانی پوست

اثر رژیم غذایی بر زیبایی و جوانی پوست

مقاله های کرتبط:

خرید اینترنتی سرم جوانسازی لومینس

مهمترین راه برای جوانسازی پوست

عوامل بسیاری هستند که بر روی سلامت پوست اثرات زیادی می گذارند. این عوامل انواع مختلفی دارند. به طور مثال برخی از این عوامل به شرایط بیرونی ارتباط دارند. شرایطی که ما در آن زندگی می کنیم و از کنترل ما خارج است. به طور مثال ممکن است فردی در کارش به اجبار با مواد شیمیایی سروکار داشته باشد. یا اینکه فرد در مدت زیادی مجبور باشد زیر آفتاب شدید بماند. همچنین تنش های روانی که در سر کار و یا زندگی برخی افراد وجود دارند نیز می توانند باعث بروز آسیب های پوستی شوند. همچنین آلودکی هوا که بسیاری از افراد ناگزیر در معرض آن قرار دارند می تواند به پوست آسیب های جدی وارد کند.

برخی از عوامل آسیب رسان به پوست نیز درونی هستند. یکی از مهترین این عوامل وراثت می باشد. یعنی نوع پوست شما و زمان پیر شدن آن به پدر و مادرتان بستگی دارد و شبیه آنهاست. اما این تنها عامل نیست و میتواند تحت تأثیر عوامل دیگر قرار بگیرند. از دیگر عوامل درونی می توان رژیم غذایی را نام برد. رژیم غذایی از مهمترین عوامل برای داشتن پوستی سالم و یا آسیب دیده است. با شیوه غذا خوردنتان می توانید نوع پوستتان را تحت تأثیر قرار دهید.

به همین دلیل در این مقاله در رابطه با این عامل مهم توضیحاتی به شما می دهیم.

رژیم غذایی شامل چند دسته کلی است:

میزان غذای مصرفی

غذا خوردن بیش از حد و یا بد غذا خوردن یکی از مهمترین دلایل بروز آسیب های پوستی است. در برخی موارد افراد بدون برنامه و به یکباره میزان غذای مصرف خود را به شدت کم و یا زیاد می کنند. جدای از کم شدن و یا زیاد از حد شدن ویتامین ها و مواد معدنی که به پوست می رسند، این مسئله می تواند باعث شود تا پوست مجبور باشد خیلی کش بیاید و بعد در زمان لاغری به یکباره می افتد. در این حالت چین و چروک ها در پوست پدید می آیند و پوست اصطلاحا شل می شود و دچار افتادگی می گردد.

نوسانات زیاد و متوالی در کم و زیاد شدن وزن باعث پدید آمدن چین و چروک های عمیق و زیاد در پوست می شود. این چین و چروک ها علاوه بر ناحیه صورت می توانند در قسمت های سینه، ران ها، گردن و بازوها نیز مشاهده شده و بدین ترتیب کل بدن را تحت تأثیر خود قرار دهند.

اگر افراد کمتر از حد نیز غذا مصرف کنند تغذیه آنها ناسالم خواهد بود و بسیاری از ترکیبات مغذی مورد نیاز پوست که برای ترمیم و جوانسازی خود به آنها نیاز دارد به پوست نخواهند رسید. به همین دلیل در این افراد چین و چروک ها و خط و خطوط نازکی در قسمت های دور چشم، دست ها، پاها و گردن ایجاد خواهد شد. بدین ترتیب پیری زودرس پوست فرا خواهد رسید. بنابراین باید در نظر داشته باشید که همواره به اندازه بخورید و اگر قصد دارید رژیم بگیرید در بازه زمانی طولانی باشد و به بدن فشار نیاورد.


عادات غذایی

متأسفانه امروزه فست فودها در رژیم غذایی مردم جایگاه بزرگی دارند. اما این غذاها اصلا برای پوست خوب نبستند. اگر زیاد از مواد غذایی مضر و غیر بهداشتی مصرف کنیم، پوست ما دچار آسیب های جدی خواهد شد.

در این حالت چین و چروک ها به سرعت پدید خواهند آمد. غذاهایی که دارای مقادیر زیادی نمک و روغن هستند اصلا برای پوست خوب نیستند و عملیات ترمیمی آن را دچار اختلال کرده و پیری زودرس پوست را موجب می شوند.

در عوض می توانید از مواد غذایی سالم استفاده کنید. همچنی فراموش نکنید که باید حتما به میزان مورد نیاز آب بنوشید. افراد بزرگسال باید به طور روزانه 8 لیوان آب بنوشند. در کنار آن می توانید از مواد غذایی که مقادیر زیادی مواد معدنی و ویتامین دارند استفاده کنید. مواد غذایی مانند سبزیجات و میوه های تازه، لبنیات، مغزها، گوشت ماهی و آب میوه طبیعی از این دسته هستند.

همچنین برای داشتن پوستی سالم باید نوشیدن الکل و کشیدن سیگار را ترک کنید. زیرا این ترکیبات مقادیر زیادی رادیکال های آزاد به بدن وارد می کنند. رادیکال های آزاد می توانند به سلول های و مولکول های سالم در بدن حمله کنند و آنها را از بین ببرد. بدین ترتیب در روند طبیعی خود ترمیمی پوست اختلال ایجاد می شود.

fast food and unhealthy eating concept – close up of fast food snacks and coca cola drink on wooden table

کمبود ویتامین ها و مواد معدنی

بسیاری از افراد نمی دانند که کدام ترکیبات محلول در آب هستند و کدام ترکیبات محلول در چربی اند. این امر بسیار مهم است. زیرا ترکیبات محلول در آب نمی توانند در بدن تجمع پیدا کنند. این ترکیبات به سرعت از بدن دفع می شوند. به همین دلیل مصرف زیاد از حد آنها سمی نیست. همچنین باید این ترکیبات را به طور مداوم به بدن برسانید. از این ترکیبات می توان ویتامین C را نام برد.

اما برخی از ترکیبات دیگر مانند ویتامین D محلول در چربی هستند. این ترکیبات می توانند در بدن تجمع پیدا کنند. به همین دلیل استفاده بیش از حد از آنها سمی است و برای بدن خطر دارد. اما می توانید این نوع از ترکیبات را در فواصل زمانی طولانی مدت استفاده کنید و مطمئن باشید که اثر خود را می گذارند.

بنابراین باید حتما این موارد را در رژیم غذاییتان در نظر بگیرید. اینکه هر چیزی را چه وقت و با چه فاصله زمانی مصرف کنید بسیار مهم است و تأثیر زیادی بر سلامتی و جوانی پوستتان دارد.

اگر نمی توانید کاملا آنها را در رژیم غذاییتان جای دهید می توانید از مکمل های غذایی استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که این ترکیبات نمی توانند جایگزین غذای اصلی شوند.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09121394944 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.