payamgps.com

تفاوت کرم‌ آبرسان با مرطوب کننده

تفاوت کرم‌های آبرسان با مرطوب کننده

امروزه متخصصان پوست تأکید فراوانی بر لزوم تأمین رطوبت کافی برای سلامت پوست دارند. شواهد علمی نشان می‌دهد بسیاری از مشکلات پوستی ناشی از کمبود رطوبت است. در همین راستا محصولات متعددی با هدف آبرسانی یا هیدراته کردن پوست به بازار عرضه می‌شود. در ظاهر تمام این محصولات هدف یکسانی دارند. ولی در عمل، هریک از آنها از ترکیبات متفاوت با کارایی متفاوت تشکیل شده‌اند. عدم آگاهی از این تفاوت‌ها منجر به انتخاب نادرست محصولات آرایشی می‌شود. ممکن است شما مبلغ گزافی برای خرید کرم آبرسان هزینه کنید ولی از کارایی آن بر پوست خود رضایت نداشته باشید. زیرا ترکیبات آن کرم با نیازهای پوست شما مناسب نبوده است. تفاوت کرم‌ آبرسان با مرطوب کننده بر نوع کارایی آن بر پوست شما و همچنین میزان رطوبت دهی محصول مربوط می شود و شناخت دقیق این دو محصول می توانید شما را راهنمایی کند.

شاید خیلی از شما ندانید که که کرم های آبرسان و مرطوب کننده با هم تفاوت دارند اما هر کدام از این کرم ها خواص متفاوتی دارند و با توجه به پوست شما نیاز به خرید آنها الزامی است. کرم روز لومینس یکی از محصولات چندمنظوره جهت مراقبت از پوست است. برای خرید کرم لومینس کافیست با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۵۶۳۲۵۹ تماس بگیرید.

تفاوت کرم‌ آبرسان با مرطوب کننده

از نظر علمی مرطوب کننده طیف متنوعی از ترکیبات زیر را در برمی‌گیرد.

  • امولینت: چربی و روغن
  • اسکوآلن: روغن
  • هموکتانت : ترکیبات جاذب الرطوبه
  • ترکیبات پوشاننده

ولی در بازار محصولات آرایشی از این اصطلاحات علمی استفاده نمی‌شود. بنابراین تفاوت کرم‌های آبرسان با مرطوب کننده در دنیای تجارت ناشی از تعریف آن توسط برندهای مختلف است. در واقع تولیدکنندگان لوازم آرایشی برای تفکیک میزان رطوبت‌رسانی محصولات خود از این دو عنوان استفاده می‌کنند.

مواد مرطوب کننده

  1. مواد مرطوب کننده بر پایه روغن هستند.
  2. این مواد با تشکیل لایه محافظی بر روی پوست مانع خروج آب از آن می‌شوند.
  3. این مواد اثرات مطلوبی در کاهش خشکی پوست دارند.

مواد آبرسان

مواد آبرسان موادی نظیر گلیسیرین یا اسید هیالورونیک هستند. این مواد، رطوبت را از هوا یا بدن جذب کرده و آن را بر روی پوست حفظ می‌کنند.

کدام محصول برای پوست شما مناسب است؟

  1. گرچه هدف تمام این محصولات تأمین رطوبت پوست است ولی ترکیبات آنها متفاوت است. برای خرید محصول مناسب باید نوع پوست خود و ترکیبات محصول را در نظر بگیرید.

کرم مرطوب کننده مخصوص پوست خشک

اگر دارای پوست خشک هستید باید از محصولات دارای چربی استفاده کنید. یک لایه مرطوب کننده دارای چربی سبب حفظ رطوبت پوست می‌شود. موادی نظیر وازلین، روغن‌های طبیعی مانند روغن بادام و روغن نارگیل و یا شی‌باتر در این گروهند که برای پوست خشک بسیار مفید است.

کرم مرطوب کننده مخصوص پوست چرب

اگر دارای پوست چرب هستید از محصولاتی که بر پایه آب هستند استفاده کنید. توجّه داشته باشید کم‌آبی می‌تواند سبب افزایش چربی پوست شود. این چرخه معیوبی است که برای پوست‌های چرب رخ می‌دهد. محصولات سبک بر پایه آب به راحتی جذب پوست می‌شود. با مصرف این محصولات در کنار هیدراته کردن پوست از بسته شدن منافذ پوستی جلوگیری می‌شود.

مرطوب کننده یا آبرسان؟

همانطور که گفتیم این دو عنوان به دو شیوه متفاوت رطوبت مورد نیاز پوست را تأمین می‌کنند. مهم‌ترین تفاوت کرم‌های آبرسان با مرطوب کننده در میزان پوشانندگی آنهاست. پس هرکس بنا به ویژگی‌ها و نیازهای پوست خود باید برای خرید چنین محصولاتی اقدام نماید. اگر لازم باشد حتّی می‌توان از هر دو آنها استفاده کرد. فقط توجه داشته باشید ابتدا از محصول آبرسان استفاده کرده و سپس مرطوب کننده با خاصیت پوشانندگی را استفاده کنید.

فواید خرید کرم روز لومینس

خرید محصولاتی که هر دو ویژگی را هم‌زمان دارند نیز راه‌حل مناسبی است. کرم روز لومینس یکی از محصولات چندمنظوره مراقبت از پوست است.

  • به آسانی جذب پوست می‌شود.
  • سبب حفظ رطوبت در پوست می‌شود.
  • دارای خواص ضدپیری و جوانسازی پوست است.
  • به عنوان ضدآفتاب نیز کارایی دارد.
  • اثرات چربی بر روی پوست به جا نمی‌گذارد.
  • با تشکیل لایه‌ای محافظ بر روی پوست از آن در برابر اشعه‌ها و مواد مضر محافظت می‌کند.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو