payamgps.com

روش های درمان خانگی اسکارهای پوستی

روش های درمان خانگی اسکارهای پوستی

مقاله های مرتبط:

درمان های خانگی برای اسکارهای سوختگی

برنامه مراقبتی شبانه روزی از پوست

داشتن پوستی صاف، یکدست و عاری از هرگونه عیب و نقص آرزوی هه افراد است. زیرا داشتن پوست سالم و جوان بر زیبایی عمومی افراد اثر میگذارد و آنها را جوانتر نشان می دهد. به همین دلیل اکثر افراد به دنبال داشتن برنامه مراقبتی پوست هستند تا پوستی سالم و جوان داشته باشد. اما در این میان ممکن است برخی افراد دچار عارضه هایی شوند که زیبایی پوستشان را تحت تأثیر قرار دهد.

یکی از مهمترین عارضه هایی که به شدت بر زیبایی پوست اثر می گذارد اسکار پوست می باشد. اسکار به معنای اثرات برجای مانده از زخم می باشد. اسکارها به دلایل مختلفی ممکن است بر پوست پدید بیایند.

یکی از مهمترین دلایل آنها بروز آکنه یا جوش می باشد که برای افراد زیادی اتفاق می افتد. یکی دیگر از دلایل آن زخم ها و یا اثرات جراحی ها می باشد. از بدشکل ترین اسکارها می توان اسکارهای ناشی از سوختگی را نام برد. این اسکارها معمولا حالت برجسته داشته و رنگی پررنگتر از رنگ پوست دارند. بنابراین زیاد به چشم می آیند.

اسکارها سلامتی پوست را تهدید نمی کنند. اما بر روحیه بسیاری از افراد اثر می گذارند. به ویژه اگر اسکارها در نواحی قابل روئیت مانند دست ها و صورت باشند.

روش های درمان اسکارهای پوستی

 

اسکارهای پوستی با روش های مختلفی قابل درمان می باشند. یکی از مهمترین این روش ها انجام جراحی ها می باشد. امروزه جراحی پیوند سلول های بنیادی به صورت نادر انجام می شود. اما آینده این عمل بسیار درخشان است. همچنین روش های دستگاهی مانند لیزر وجود دارند که بسیار هزینه بر می باشند.

یکی دیگر از مهمترین درمان ها استفاده از محصولات بهداشتی درمانی می باشد. برخی از این محصولات که برندهای معتبر دارند دارای فاکتورهای رشد می باشند و سرعت ترمیم پوست را بالا می برند.

اما همه این روش ها هزینه بر هستند. یکی از مهمترین روش هایی که بسیار ارزان بوده و همواره در دسترس می باشد درمان های خانگی است. اما توجه داشته باشید که اگر درمان خانگی را برمیگزینید باید صبور باشید. زیرا این درمان ها برای اثرگذاری نیاز به زمان دارند. همچنین این درمان ها تنها روی اسکارهای سطحی و جزئی جواب می دهند. برای درمان اسکارهای برجسته و با رنگ بسیار متفاوت بهتر است روش های درمانی دیگری را برگزینید.

 

استفاده از سرکه سیب برای درمان اسکارهای پوستی

 

سرکه سیب دارای ترکیات ضدعفونی کننده می باشد. سرکه سیب می تواند سرعت لایه برداری پوست را زیاد کرده و در ترمیم اسکارها مؤثر است. سرکه سیب همچنین قادر است پوست را آبرسانی کرده و آن را روشن و شفاف کند.

برای بهره بری بیشتر از سرکه سیب می توانید آن را با عسل ترکیب کرده و نرکیب حاصل را روی محل آسیب دیده بمالید. حدود ربع ساعت صبر کرده و سپس محل را بشویید. می توانید 2 تا 3 بار در روز این کار را انجام دهید.

استفاده از روغن های طبیعی برای درمان اسکارهای پوستی

 

روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل، روغن بادام، روغن کرچک و روغن زیتون دارای انواع ویتامین های ضروری برای پوست می باشند. همچنین این روغن ها دارای اسید چرب ضروری امگا3 بوده که به خوبی پوست را ترمیم می کند. از مهمترین ویژگی این روغن ها دارا بودن آنتی اکسیدان های قوی است. این ترکیبات به خوبی آسیب های رسیده به سلول های پوستی را جبران کرده و بدین ترتیب سرعت ترمیم و جوانسازی پوست را بالا می برند.

برای بهره بردن از خواص این روغن ها بهتر است آنها را روزی 2 تا 3 بار روی پوستتان بمالید. اگر پوستتان چرب نیست نیاز به شستشو ندارد. اما اگر چرب است پس از گذشت نیم ساعت پوستتان را با شوینده ملایم بشویید.

برای بهتر گردن اثر این روغن ها می توانید آنها را با شی باتر یا همان کره شی ترکیب کنید.

 

 استفاده از عصاره پیاز برای درمان اسکار پوستی

 

پیاز حاوی ترکیباتی به نام بیوفلاونوئید می باشد. این ترکیبات قادر هستند از ساختمان سلولی بافت پوست محافظت کنند. این ترکیبات همچنین از شل شدن و افتادگی پوست جلوگیری می کنند. عصاره پیاز خاصیت ترمیم کنندگی فوق العاده ای دارد و بر سرعت خود ترمیمی پوست می افزاید. به همین دلیل به برطرف شدن اسکارها کمک می کند.

اگر به مدت یک ماه هر روز از عصاره پیاز استفاده کنید می توانید تفاوت آشکاری را در اسکار پوستتان ببینید.

استفاده از آلوئه ورا برای درمان اسکار پوست

 

آلوئه ورا خاصیت آبرسانی بی نظیری دارد و به خوبی پوست را دهیدراته می کند. همین امر باعث می شود که مواد غذایی نیز بهتر به پوست برسند. به همین دلیل پوست با سرعت بیشتری به ترمیم خود می پردازد و اسکارهای پوست زودتر بهبود پیدا خواهد کرد.

برای استفاده از آلوئه ورا، پوست بیرونی آن را بکنید. سپس ژل داخل آن را روی محل آسیب دیده بمالید. نیم ساعت به آن زمان بدهید. سپس آن را با شوینده ملایم بشویید. حتی می توانید اینکار را موقع خواب انجام داده و اجازه دهید تا صبح روی پوستتان بماند.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09121394944 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو