payamgps.com

درمان های خانگی برای اسکارهای سوختگی

درمان های خانگی برای اسکارهای سوختگی

مقاله های مرتبط:

خرید اینترنتی سرم جوانسازی لومینس

ویژگی های منحصر به فرد کرم شب لومینس

از مهمترین عارضه های پوستی که بسیار به چشم می آید و افراد را آزار می دهد اثرات برجای مانده از سوختگی می باشد. اثرات یا اسکارهای برجای مانده از سوختگی معمولا رنگی و یا برجسته هستند. اسکارهای ناشی از سوختگی حالتی نازیبا به پوست می دهند.

این درحالیست که همه افراد دوست دارند پوستی زیبا و یکدست داشته باشند و نقصی در پوستشان نباشد. اگر این اسکارها در چهره باشند وضع بدتر می شود. در این صورت زیبایی عمومی چهره تحت تأثیر قرار می گیرد و افراد بیشتر اذیت می شوند.

اسکارهای ناشی از سوختگی به راحتی از بین نمی روند. از بین رفتن این اسکارها یا بسیار طول می کشد و یا اصلا از بین نمی رود. به ویژه اسکارهای برجسته که بدون استفاده از روش های درمانی از بین نمی روند.

روش های درمانی اسکارهای ناشی از سوختگی

 

روش های مختلفی برای درمان اسکارهای ناشی از سوختگی وجود دارد. از این روش ها می توان روش های دستگاهی مانند لیزر را نام برد. همچنین می توان از محصولات بهداشتی درمانی استفاده کرد. البته برخی از این محصولات نه تنها اثر درمانی بر پوست ندارند بلکه ممکن است به پوست آسیب برسانند. به همین دلیل باید در انتخاب محصولات بهداشتی دقت بسیاری به خرج داد. بهتر است نوع مرغوب و برند معتبر این محصولات را انتخاب کرد.

 

اما روش های دیگری نیز وجود دارند که کاملا ارزان و در دسترس هستند. این روش ها درمان های خانگی بوده و سالهاست به وسیله افراد انجام می شوند. درمان های خانگی زمانبر هستند و برای دیدن اثر این روش ها باید صبر و بردباری زیادی داشته باشید. در ادامه مهمترین درمان های خانگی برای از بین بردن اسکارهای ناشی از سوختگی را به شما معرفی می کنیم.

روغن ماهی برای درمان اسکارهای سوختگی

ماهی های چرب دارای اسید چرب ضروری برای بدن به نام امگا3 می باشند. این ترکیب در روغن این ماهی ها وجود دارد. از این ماهی ها می توان سالمون و ساردین را نام برد. امگا3 کمک می کند تا سلول ها به خوبی به بازسازی و ترمیم خود بپردازند و بدین ترتیب پوست بهبود یابد.

برای درمان اسکارهای ناشی از سوختگی به وسیله روغن ماهی باید یک پنبه را به روغن ماهی آغشته کرده و به پوستتان بمالید. می توانید پوستتان را مالش دهید تا این روغن کاملا جذب شود.

 

استفاده از آب گوجه فرنگی برای درمان اسکارهای ناشی از سوختگی

 

گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان ها می باشد. این ماده غذایی همچنین دارای لایه بردارهای طبیعی می باشد. این ترکیبات کمک می کنند تا لایه های ناهموار پوست و سلول های مرده از روی پوست برداشته شوند و سطح پوست صاف و یکدست گردد.

برای اثرگذاری بیشتر گوجه فرنگی می توانید آب آن را گرفته و آن را با آب لیموترش ترکیب کنید. لیموترش دارای ویتامین C می باشند. این ویتامین نیز به ترمیم و بازسازی سلول های پوستی و بهبود اسکارها کمک می کند.

 

استفاده از روغن اسطخودوس برای درمان اسکارهای سوختگی

گیاه اسطخودوس دارای ترکیبات طبیعی می باشد که خاصیت ضدعفونی کننده دارند. این گیاه همچنین دارای ترکیباتی است که باعث بهبود آثار سوختگی می شود. اگر سوختگی سطحی باشد و روی آن بلافاصله روغن اسطخودوس بمالید، لک های ناشی از سوختگی به سرعت از بین می روند و پوستتان یکدست می شود.

استفاده از روغن های طبیعی برای درمان اسکارهای سوختگی

روغن های طبیعی مانند روغن زیتون، روغن بادام، روغن کرچک و روغن نارگیل دارای ویتامین های مورد نیاز برای ترمیم و جوانسازی پوست می باشند. مهمترین این ویتامین ها ویتامین E می باشد که به ویتامین جوانی معروف است و به دلیل اینکه بر ترمیم و بهبود سلول ها اثر بی نظیری دارد در بسیاری از محصولات بهداشتی درمانی نیز استفاده می شود. برای استفاده از این روغن ها، پنبه ای را به روغن آغشته کرده و آن را روی محل اسکار بمالید. سپس پوستتان را برای چند دقیقه مالش دهید تا روغن کاملا جذب پوست شود. پس از استفاده از این روغن ها نیازی به شستشوی پوستتان ندارید.

اما اگر این روغن ها را به صورتتان می مالید و پوست چربی دارید، بهتر است آن را پس از نیم ساعت بشویید.

 

تخم شنبلیله برای درمان اسکارهای سوختگی

برای استفاده از روغن شنبلیه، آن را یک شب در آب بخیسانید تا به خوبی نرم شود. سپس تخم شنبلیله را آسیاب کنید. ماده به دست آمده حالت خمیری خواهد داشت. سپس آن را روی پوستتان قرار دهید و به آن زمان دهید تا خشک شود. سپس نیم ساعت صبر کنید و پس از آن پوستتان را با شوینده ملایم بشویید.

استفاده از ماسک ماست، جو و زردچوبه برای درمان اسکارهای سوختگی

این ترکیبات به خوبی می توانند به بهبود عارضه های پوستی کمک کنند. ترکیبات موجود در این ماسک اثر یکدیگر را تقویت می کنند و باعث می شوند تا پوست به خوبی ترمیم شود.

برای تهیه این ماسک به نسبت مساوی از ماست، زردچوبه و جو بردارید و آنها را با هم مخلوط کنید. سپس ترکیب به دست آمده را روی پوستتان قرار دهید و صبر کنید تا خشک شود. پس از گذشت نیم ساعت می توانید آن را بشویید.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09124909053 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو