payamgps.com

مواد غذایی مفید برای جوانسازی پوست

مواد غذایی مفید برای جوانسازی پوست

مقاله های مرتبط:

غذاهایی که برای پوست مفید هستند

معرفی سرم جوان کننده پوست لومینس

همه افراد دوست دارند پوستی جوان داشته باشند. زیرا پوست زیبا و جوان به زیبایی عمومی چهره نیز کمک می کند. افراد برای زیبایی پوستشان هزینه های زیادی خرج می کنند. از جراحی ها و تزریق ها گرفته تا استفاده از کرم های گران قیمت. اما این افراد یکی از مهمترین راه ای برای داشتن پوستی سالم را در نظر نمی گیرند. این راه داشتن سبک زندگی سالم است.

سبک زندگی سالم برای داشتن پوستی جوان و زیبا

سبک زندگی سالم بسیار بیشتر از روش های دیگر به داشتن پوستی جوان و زیبا به ما کمک می کند. سبک زندگی سالم شامل تغذیه مناسب، ورزش کردن و خواب کافی است. همچنین مصرف نکردن الکل و نکشیدن سیگار از ویژگی های سبک زندگی سالم می باشند. در ادامه در رابطه با مهمترین ویژگی سبک زندگی سالم یعنی رژیم غذایی مناسب برای داشتن پوستی جوان و زیبا به شما اطلاعاتی می دهیم.

 

برای اینکه پوستی سالم داشته باشید باید ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری مورد نیاز پوست را به وسیله مواد غذایی به آن برسانید. در ادامه مهترین غذاها برای داشتن پوستی سالم را به شما معرفی می کنیم.

مصرف حبوبات

حبوبات برای جوان و سالم ماندن پوست اهمیت زیادی دارند. به ویژه لپه که دارای ترکیبات غذایی مورد نیاز پوست می باشد. لپه دارای فیبر و آنتی اکسیدان ها می باشد که خواص ضد پیری دارند و پیری پوست و همچنین پیری عمومی بدن را به تعویق می اندازد.

مصرف آجیل

مغزها دارای مواد مغذی مفید برای پوست می باشند. مهمترین مغزی که به سلامت بدن و پوست کمک می کند مغز گردو می باشد. مغز گردو همچنین باعث کاهش بیماری های قلبی و ابتلا به سرطان ها می شود.

آجیل از بهترین مواد غذایی است که باید در رژیم غذایی وجود داشته باشد. از مهمترین مغز ها گردو می باشد. پژوهش ها نشان داده است که مصرف سه بار در هفته گردو می تواند طول عمر را 2 تا 3 سال بیشتر کند.

مصرف انار

انار میوه ای بی نظیر، زیبا و عجیب است که خواص ویژه ای نیز دارد. این میوه دارای خواص ضد پیری بی نظیری می باشد. انار سرشار از آنتی اکسیدان هاست و پوست را جوان و زیبا می کند. انار همچنین خون را تصفیه کرده و بدین ترتیب اکسیژن و تغذیه رسانی به سلول ها را بهبود می بخشد. به همین دلیل به رشد و ترمیم سلول ها کمک می کند.

 

مصرف پروتئین های گیاهی مانند سویا

پروتئین های گیاهی در عین حال که چربی کمی دارند پروتئین بدن را نیز تأمین می کنند. پروتئین های گیاهی بهتر است در کنار گوشت مصرف شوند. با استفاده از پروتئین های گیاهی می توانید پوستی سالم و زیبا داشته باشید.

می توانید از مشتقات سویا نیز مانند شیر سویا یا پنیر سویا که توفو نام دارد نیز استفاده کنید.

مصرف هویج

هویج دارای میزان زیادی ویتامین A می باشد. این ویتامین آنقدر برای سلامت پوست مفید است که از آن در بسیاری از کرم های جوانسازی استفاده می شوند. و یا حتی ویتامین A به تنهایی به عنوان کرم های رتینول استفاده می شود. به همین دلیل هویج باعث جوانی و شادابی پوست می شود. هویج روند پیری پوست را به تعویق می اندازد و از پدید آمدن چین و چروک ها و سایر عارضه های پیری جلوگیری می کند.

 

مصرف سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین گیاهی است که به جوانی پوست کمک می کند. امروزه می توانید فرآورده های مختلفی از سیب زمینی شیرین را تهیه و استفاده کنید. سیب زمینی شیرین دارای ترکیبی به نام آنتوسیانین است. این ترکیب می تواند خطر مبتلا شدن به سرطان ها را کم کند. به همین دلیل توصیه می شود سیب زمینی شیرین را در رژیم غذایی خود داشته باشید.

مصرف نارگیل

نارگیل دارای ترکیباتی به نام اسیدهای چرب زنجیره متوسط می باشد. این ترکیببات کمک می کنند تا پیر شدن مغز به تأخیر بیفتد. زیرا این ترکیبات باعث می شوند تا DNA دچار آسیب نشود. به همین دلیل نارگیل برای جوانسازی پوست مفید است و عوارض پیری را به تعویق می اندازد.

مصرف ماهی های چرب

ماهی های چرب به ویژه ساردین دارای منبع غنی از اسیدهای چرب ضروری امگا3 می باشند. این ترکیبات باعث می شوند تا خطر ابتلا بیماری های قلبی و همچنین دیابت کم شود. همچنین اسیدهای چرب ضروری برای بدن به عنوان ترکیبات ضد پیری شناخته می شوند. یعنی با مصرف موضعی این ترکیبات هم می توانید از خواص آنها بهره مند شوید.

برای تأمین نیاز کلی اسیدهای چرب ضروری بدنتان تنها کافیست که هفته ای 2 بار ماهی های چرب مانند ساردین یا سالمون مصرف کنید.

این ماهی ها همچنین منبع غنی از ویتامین B12 می باشند. این ویتامین نیز برای جوانی و زیبایی پوست اثر بی نظیری دارد. به همین دلیل توصیه می شود حتما از این ماهی ها در رژیم غذایی خود استفاده کنید تا پوستی زیبا و عاری از چروک داشته باشید.

 

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09124909053 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو