payamgps.com

ویژگی های مفید آنتی اکسیدان ها برای پوست

ویژگی های مفید آنتی اکسیدان ها برای پوست

در این رابطه نیز بخوانید:

لوسیون بادی رینوال لومینس برای جوانسازی پوست

کرم روز لومینس و جلوگیری از سرطان پوست

آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که احتمالا تاکنون درباره آنها زیاد شنیده باشید. می دانیم که آنتی اکسیدان ها برای بدن مفید هستند. همچنین درباره اثر آنها روی پوست نیز شنیده ایم.

آنتی اکسیدان ها به شفاف و درخشان کردن پوست کمک زیادی می کنند. همچنین می توانند به از بین بردن لک های پوستی کمک زیادی کنند. آنتی اکسیدان ها را می توانید به طور طبیعی در مواد غذایی پیدا کنید.

در ادامه در رابطه با نوع عملکرد آنها برای سلامت پوست و بدن توضیح می دهیم.

اثرات مخرب رادیکال های آزاد بر سلامتی بدن

در بدن انسان واکنش های زیادی اتفاق می افتد. برای انجام شدن این واکنش بدن به اکسیژن نیاز دارد. به این نوع واکنش ها اکسیداسیون می گویند. طی اکسیداسیون مولکول ها الکترون هایشان را از دست می دهند. بنابراین ترکیباتی فعال به نام رادیکال های آزاد پدید می آیند.

رادیکال های آزاد می توانند به سلول های سالم بدن و همچنین ترکیبات سالم صدمه بزنند. زیرا رادیکال های آزاد در لایه ظرفیت خود که همان لایه بیرونی الکترونی است یک الکترون کم دارند و تمایل دارند تا به وسیله ترکیبات دیگر آن را جفت کنند. بدین ترتیب از ترکیبات سالم دیگر الکترون هایشان را می کنند و به خود اضافه می کنند و آنها را از کار می اندازند و یا آنها را تبدیل به ترکیبات مخرب و فعال مانند خودشان می کنند.

رادیکال های آزاد در اصل از سلول های بدن به عنوان سوخت استفاده می کنند. به همین دلیل می توان نتیجه گرفت که هر چقدر میزان رادیکال های آزاد در بدن زیادتر باشد، عمر فرد کوتاهتر خواهد شد.

آنتی اکسیدان ها

اما ترکیباتی وجود دارند که قادر هستند اثر آنتی اکسیدان ها را خنثی کنند. این ترکیبات می توانند به رادیکال های آزاد الکترون بدهند و از تخریب شدن ترکیبات سالم جلوگیری کنند. همچنین آنتی اکسیدان ها می توانند آسیب های وارد شده به سلول ها و ترکیبات سالم به وسیله رادیکال های آزاد را جبران کنند.

فواید آنتی اکسیدان ها برای سلامتی بدن

از مهمترین ویژگی آنتی اکسیدان ها می توان به نقش آنها در خنثی کردن اثر رادیکال های آزاد اشاره کرد. همچنین آنتی اکسیدان ها می توانند به سلامتی بینایی و چشم ها کمک کنند. آنتی اکسیدان ها برای سلامت پروستات و جلوگیری کردن از سرطانی شدن آن نیز مفیداند. به طور کلی آنتی اکسیدان ها خاصیت ضد سرطانی دارند.

آنتی اکسیدان ها باعث می شوند تا عملکرد مغز بهبود پیدا کند. همچنین به سلامت قلب، کلیه ها و سیستم ایمنی بدن کمک می کنند.

آنتی اکسیدان ها قادر هستند میزان سمی بودن آلاینده ها را کاهش دهند و فرد را از مسمومیت نجات دهند.

فواید آنتی اکسیدان ها برای پوست

رادیکال های آزاد به دلایل زیادی وارد پوست می شوند. یکی از مهمترین دلایل ورود این ترکیبات به پوست تابش شدید خورشید به پوست بدون محافظ می باشد. در این صورت پرتوهای پر انرژیUV به لایه های زیرین پوست نفوذ کرده و ترکیبات سالم را شکسته و آنها را تبدیل به رادیکال های آزاد می کنند. همچنین فرد با مصرف الکل و کشیدن سیگار و یا در معرض سموم و آلاینده ها بودن میزان زیادی رادیکال های آزاد دریافت می کند. برای مقابله با این رادیکال های آزاد دریافت شده به آنتی اکسیدان ها نیاز داریم.

آنتی اکسیدان های محلول در آب و محلول در چربی

یکی از مهمترین ویژگی هایی که باید در رابطه با آنتی اکسیدان ها توجه کنیم این است که محلول در چربی یا محلول در آب هستند. به دلیل اینکه دیواره سلول ها از جنس لیپید یعنی چربی می باشد. همچنین مایع درون سلولی از آب تشکیل شده است. بنابراین برای محافظت از پوستی باید هر دو نوع آنتی اکسیدان های محلول در آب و محلول در چربی دریافت شوند.

آنتی اکسیدان های محلول در آب می توانند محیط خارج یا داخل سلول را محافظت کنند. آنتی اکسیدان های محلول در چربی می توانند غشای سلول ها را جوان و سالم نگه دارند.

آنتی اکسیدان ها در کدام غذاها وجود دارند؟

شاید فکر کنید که دریافت آنتی اکسیدان ها مشکل باشد و باید برای داشتن میزان مورد نیاز آنتی اکسیدان داروهای خاص مصرف کنید. اما اینطور نیست. بسیاری از ویتامین ها خاصیت آنتی اکسیدانی نیز دارند و ما می توانیم آنها را به طور روزانه با مصرف غذاهایی حاوی ویتامین ها دریافت کنیم. همچنین برخی آنزیم ها نیز دارای ویژگی آنتی اکسیدانی می باشند. معمولا ترکیبات دارای ویژگی آنتی اکسیدانی خاصیت جوانسازی نیز دارند. می توانند این آنزیم ها را با مکمل های غذایی دریافت کنید. بسیاری از غذاها سرشار از انواع آنتی اکسیدان ها می باشند. از این غذاها می توان به شکلات، دارچین، چای سبز، قهوه، تخم مرغ و سیب زمینی اشاره کرد.

همچنین توصیه می شود از غذاهای فست فود که سرخ شده هستند نیز استفاده نکنید. زیرا این غذاها حاوی رادیکال های آزاد بوده و برای سلامتی بدن و پوستتان ضرر دارند.


ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09124909053 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو