payamgps.com

آنتی اکسیدان های محلول در آب و محلول در چربی کدام اند؟


آنتی اکسیدان های محلول در آب و محلول در چربی کدام اند؟

مقاله های مرتبط:

ویژگی های مفید آنتی اکسیدان ها برای پوست

خرید کرم دور چشم لومینس

سلامتی پوست

سلامتی پوست از عواملی است که برای بسیاری از افراد اهمیت زیادی دارد. زیبایی و جوانی پوست امروزه از دغدغه های اصلی مردم شده و افراد حاضر هستند برای داشتن پوستی زیبا و جوان هزینه های زیادی را متقبل شوند. پوست سالم و زیبا در زیبا نشان دادن چهره افراد اثر زیادی دارد و می تواند سن آنها را کمتر از آنچه هست نشان دهد. اما عوامل زیادی هستند که زیبایی و جوانی پوست را تحت تأثیر قرار می دهند. یکی از مهمترین این عوامل رادیکال های آزاد می باشند.

اثر رادیکال های آزاد بر سلامتی پوست

رادیکال های آزاد ترکیباتی بسیار فعال می باشند که در لایه ظرفیت خودشان که لایه الکترونی آخر آنها می باشد الکترون جفت نشده دارند. این ترکیبات تمایل دارند که به آرایش الکترونی جفت شده برسند. بنابراین برای رسیدن به حالت از سایر ترکیبات الکترون می کنند و ترکیبات دیگر را به حالت ناپایدار در می آورند.

رادیکال های آزاد می توانند به واسطه تابش پرتوهای UV خورشید در پوست پدید بیایند. همچنین کشیدن سیگار و نوشیدن الکل نیز میزان زیادی رادیکال آزاد به بدن وارد می کند. سموم و مواد شیمیایی نیز به بدن رادیکال های آزاد وارد می کنند. با مصرف غذاهای سرخ شده مانند فست فودها نیز خطر دریافت رادیکال های آزاد وجود دارد.

آنتی اکسیدان ها

اما برخی از ترکیبات که آنتی اکسیدان ها نام دارند، می توانند اثرات مخرب رادیکال های آزاد را جبران کنند. بدین ترتیب که این ترکیبات دارای الکترون اضافی در لایه آخر خود می باشند. آنتی اکسیدان ها الکترون اضافی خود را به سرعت در اختیار رادیکال های آزاد می گذارند و بدین ترتیب ظرفیت آنها را تکمیل کرده و آنها را پایدار می کنند. بدین ترتیب رادیکال های آزاد دیگر به سلول های سالم و ترکیبات سالم موجود در پوست حمله نکرده و به آنها آسیب نمی رسانند.

انواع مختلفی از آنتی اکسیدان ها وجود دارند. می توانید آنتی اکسیدان ها را با خوردن غذاهای ساده ای مانند میوه ها و سبزیجات دریافت کنید. باید توجه داشته باشید که همواره میزان آنتی اکسیدان و رادیکال های آزاد موجود در بدن در حالت تعادل باشد تا آنتی اکسیدان ها توانایی مقابله با رادیکال های آزاد را داشته باشند.

آنتی اکسیدان ها انواع مختلفی دارند. اما یکی از مهمترین دسته بندی آنها گونه های محلول در چربی و محلول در آب آنهاست که در ادامه در رابطه با آنها به شما توضیحاتی می دهیم.

آنتی اکسیدان های محلول در آب و محلول در چربی کدام اند؟

آنتی اکسیدان های محلول در آب

همانطور که از اسمشان پیداست، این گونه از آنتی اکسیدان ها در آب حل می شوند. از این دست آنتی اکسیدان ها می توان ویتامین C، گلوتایتون، سلنیوم، سیستئین و متیونین را نام برد. این آنتی اکسیدان ها در بدن جمع نمی شوند. بنابراین باید به طور روزانه استفاده شوند.

آنتی اکسیدان های محلول در چربی

از آنتی اکسیدان های محلول در چربی می توان ویتامینA، ویتامینE، کوآنزیمQ10 و کاروتن ها را نام برد.
این آنتی اکسیدان ها را می توان با فواصل زمانی بیشتر مصرف کرد. اما نباید در مصرف آنها زیاده روی کرد. زیرا در بدن تجمع پیدا می کنند و ممکن است مشکل ایجاد کنند.

 

آنتی اکسیدان های محلول در آب و چربی

این آنتی اکسیدان ها شامل متالوتیونین، برخی از پلی فنول ها، لیپوئیک و برخی از فلاوانوئیدها هستند.

در ادامه درباره برخی از آنتی اکسیدان های مهم توضیحاتی آورده شده است.

ویتامین E

ویتامین E آنتی اکسیدانی محلول در چربی می باشد. بنابراین می توان از غشای سلول ها و ساختارهای چربی درون بدن محافظت کند. می توانید ویتامین E را هم به صورت موضعی و هم به صورت خوراکی مصرف کنید.

به همین دلیل ویتامین E بر جوانسازی پوست اثر فوق العاده ای دارد. به طوریکه می تواند چین و چروک های پوست و دیگر آثار پیری را برطرف کند. همچنین این ویتامین باعث تحریک کلاژن سازی شده و به سفت و خوش فرم شدن پوست کمک می کند.

فلاوانوئیدها

فلاوانوئیدها به رنگدانه های گیاهی اتلاق می شود که علت پدید آمدن رنگهای مختلف در گیاهان می باشند. همچنین فلاوانوئیدها ضد حساسیت، ضد التهاب و ضد ویروس می باشند. فلاوانوئیدها گونه های متنوعی دارند. اما مهمترین آنها پروآنتوسیانین و پلی فنول ها هستند.

 

کوآنزیم Q10

ترکیبات لیپوئیک اسید ، سیستئین و متیونین  جزء این دسته از آنتی اکسیدان ها هستند.  این نوع از آنتی اکسیدان ها به صورت طبیعی در بدن وجود دارند و باعث سلامتی و ترمیم بدن می شوند.

اما می توان این نوع از آنتی اکسیدان ها را با مکمل های غذایی نیز تأمین کرد.

 

آنتی اکسیدان ها در محصولات بهداشتی درمانی

 

به دلیل خواص بی نظیر آنتی اکسیدان ها برای پوست می توانید این ترکیبات را به وفور در سرم ها جوانساز و کرم های ضد چروک پیدا کنید. بدین ترتیب با مصرف موضعی آنتی اکسیدان ها نیز می توانید از خواص آنها بهره مند شوید.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09124909053 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو