payamgps.com

روش های درمان لک های پوست

روش های درمان لک های پوست

مقاله های مرتبط:

بیماری هایی که در پوست لک های رنگی پدید می آورند

کرم روشن کننده پوست لومینس

لک های پوستی از عارضه هایی هستند که در بسیاری از افراد رخ می دهند. این عارضه به دلایل مختلفی پدید می آید. با توجه به دلیل بروز آنها، لک های پوستی می توانند مناطق مختلفی از پوست را در بر بگیرند. اما به هر دلیلی که روی پوست از این لک ها پدید بیاید، برای فرد آزار دهنده هستند و ممکن است در روحیه و اعتماد به نفس او اثر بگذارند.

برخی افراد فقط به دنبال این هستند که با کرم پودر یا پرایمر این لکه ها را بپوشانند. اما زمانی که آرایش ندارید این لکه ها خود را باز نشان می دهند. پس بهتر است که از روش های اصولی درمانی برای از بین بردن لک های پوستی استفاده کنید. در ادامه در رابطه با روش هایی که می توانند به درمان لک های پوستی کمک کنند به شما اطلاعاتی می دهیم.

انواع مختلف لک ها

لک ها گونه های متفاوتی دارند. اما از روی رنگ آنها می توان لک ها را به دو نوع لک های تیره و لک های روشن تقسیم بندی کرد. لک های تیره به لک های ریز قهوه ای کمرنگ و پررنگ روی پوست می گویند. این لک ها ممکن است اندازه های متفاوتی داشته باشند و در قسمت های مختلفی از پوست صورت و یا بدن مشاهده شوند. از این لک ها می توان به لک های بارداری، کک و مک، لک های آفتاب سوختگی و لک های پیری اشاره کرد.

نوع دیگری از لک ها لک های سفید می باشند. لک های سفید از سایر نواحی بدن سفیدتر هستند. یکی از مهمترین مثالهای لک های سفید بیماری پیسی یا ویتیلیگو می باشد که ممکن است کل بدن را نیز در بر بگیرد. در این بیماری رنگدانه برخی قسمت های بدن از دست می رود و رنگ آن ناحیه سفیدتر از بقیه نواحی پوست می شود.

لک های سفید در افراد دارای پوست تیره تر بیشتر به چشم می آیند.

همچنین برخی بیماری ها مانند بیماری های قارچی و آثار جوش ها و اسکارهای ناشی از زخم ها می توانند موجب بروز لک های سفید شوند.

تشخیص انواع مختلف لک های پوستی نیاز به پزشک متخصص و یا انجام آزمایشات پزشکی می باشد. بنابراین به گفته دوستان و آشنایان غیر متخصص برای تشخیص نوع لک پوستتان توجه نکنید و به پزشک مراجعه کنید.

شیوه های درمانی لک های سفید

 

درمان لک های سفید با دارو

 

بعضی از لک های سفید می توانند با داروهای استروئیدی درمان شوند. این داروها به طور موضعی قابل استفاده می شوند. این داروها حتما باید به وسیله پزشک متخصص تجویز شوند. این داروها نباید به صورت طولانی استفاده شوند. به همین دلیل بهتر است پس از مدتی مصرف داروها قطع شود و داروهای غیر استروئیدی جایگزین آنها شود. دلیل این کار این است که داروهای استروئیدی در طولانی مدت ممکن است رنگسازی را تحریک کنند و لک های رنگی پدید بیایند.

 

درمان لک های سفید با نور

نوردرمانی لک ها و یا فتورتراپی نیز برای درمان لک های پوست اثر دارد. فتوتراپی کاری تخصصی است و باید حتما زیر نظر متخصص انجام شود.

درمان لک های تیره با لایه برداری

 

از مهمترین لک های تیره لک های ناشی از آفتاب می باشند. با تابش نور خورشید روی پوستی که بدون محافظ می باشد ملانین پوست شروع به تولید شدن می کند تا از پوست در برابر آفتاب محافظت کند. اما این ملانین در پوست تجمع پیدا می کند و در پوست لک های رنگی ریز و درشت را پدید می آورد. به همین دلیل باید حتما پیش از رفتن به زیر آفتاب از کرم های ضد آفتاب استفاده کرد.

این لک ها را می توان با لایه برداری برطرف کرد. همچنین کرم های ضد لک و روشن کننده وجود دارند که به لایه برداری پوست و تجزیه ملانین های تجمع یافته کمک می کنند و لک های پوست را برطرف می کنند.

افرادی که دارای این نوع لک ها هستند بهتر است که از کرم پودرهای دارای مواد معدنی استفاده کنند.

 

درمان لک های تیره با دارو

 

درمان دارویی لک های تیره با داروهای حاوی هیدروکینون، ترتینوئین و یا داروهای دیگر انجام می شود. این داروها را نیز باید پزشک متخصص تجویز کند.

 

درمان لک های تیره با لیزر

 

برای درمان این لک ها می توان از لیزرتراپی استفاده کرد. همچنین Qسوییچ نیز روشی است که می توان از آن استفاده کرد. اما درمان لک های بارداری به وسیله لیزر اثر چندانی ندارد.

استفاده از ماسک های خانگی برای درمان لک های تیره

 

می توان با استفاده از برخی میوه و سبزیجات ماسک های خانگی تهیه کرد و برای برطرف کردن لک های پوستی از آن استفاده کرد. برخی از میوه ها قابلیت این را دارند که روی پوست لایه برداری انجام دهند. اما جواب گرفتن از ماسک های خانگی نیاز به زمان طولانی دارد. بنابراین در استفاده از ماسک های خانگی باید صبور باشید.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09124909053 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو