payamgps.com

شیوه های درمان جوش صورت یا آکنه

شیوه های درمان جوش صورت یا آکنه

مقاله های مرتبط:

دلایل پدید آمدن آکنه یا جوش صورت

خرید اینترنتی سرم جوانسازی لومینس

عارضه های پوستی

 

نوزادی که به دنیا می آید پوستی زیبا و صاف دارد. پوست او از هر گونه عارضه و ناراحتی عاری است. اما با زیاد شدن سن عارضه های پوستی به سراغ افراد می آیند. اولین عارضه ای که گریبانگیر بسیاری از افراد می شود و رواج زیادی دارد جوش یا آکنه است. جوش یا آکنه در دوران بلوغ در بسیاری از نواحی بدن پدید می آید.

اما در صورت، گردن و شانه ها بیشتربه وجود می آید. به دلیل اهمیتی که صورت روی زیبایی افراد دارد و زیبایی و جوانی آن بیشتر به چشم می آید، افراد بیشتر به دنبال این هستند تا جوش های صورتشان را برطرف کنند. البته بسیاری از روش های بنیادی که مانند کرم های استعمالی نبوده و با داروها انجام می شوند می توانند جوش های تمامی قسمت های بدن را برطرف کنند.

Puberty age and pimples. Male with acne

دلایل پدید آمدن جوش یا آکنه

جوش به دلایل متعددی بروز می کند. برخی از این دلایل ژنتیکی بوده و برخی به سبک زندگی فرد بستگی دارند. به طور مثال افرادی که به طور ژنتیکی پوست چربی دارند، زودتر دچار آکنه یا جوش می شوند. به دلیل اینکه جوش تجمع چربی ها و سلول های مرده و مواد زائد موجود در پوست است. بنابراین هر چقدر چربی پوست بیشتر باشد، آکنه زودتر در پوست پدید می آید. به همین دلیل این افراد باید مراقبت های ویژه پوست های چرب را در پی بگیرند.

همچنین برخی افراد دچار اختلالات هورمونی شده و یا با مصرف دارویی خاص دچار آکنه می شوند. در مواردی مشکلات کبدی نیز باعث بروز جوش در پوست می شود. همچنین یکی از مهمترین عوامل بیرونی برای بروز جوش، داشتن رژیم غذایی ناسالم است که حاوی مقادیر زیادی قند و چربی ها باشد. این عوامل بیرونی نیز باید کنترل شوند تا پوست فرد دچار جوش نشود.

شیوه های درمان جوش صورت یا آکنه

 

درمان جوش صورت یا آکنه روش های زیادی دارد. برخی افراد به دنبال روش های سطحی می روند و می خواهد آنها را با لیزر برداشته و یا با لوازم آرایشی پوشش دهند. اما روش مناسب، روشی است که علت بروز جوش را پیدا کند و به طور بنیادی درصدد رفع آن برآید. البته در حین این نوع درمان می توان از درمان های موضعی، لایه برداری ها و یا پوشش جوش ها استفاده کرد که هم درمان سرعت بگیرد و هم فرد احساس بهتری داشته باشد.

 

مکانیسم درمان اصلی آکنه یا جوش صورت

 

برای درمان آکنه به طور بنیادی باید در ابتدا چربی مازاد پوست از روی آن برداشته شود. پس از آن سلول های مرده ای که بر سطح پوست جمع شده اند از آن حذف شوند. برای درمان جوش صورت باید شکیبا یود. در بسیاری از روش های درمانی تا دست کم یکی دو هفته پس از شروع درمان هیچ آثاری از بهبودی دیده نمی شود و پس از آن بهبودی کم کم پدیدار می شود. در ادامه در رابطه با روش های درمان آکنه به شما توضیحاتی می دهیم.

 

روش های درمان موضعی جوش صورت یا آکنه

 

برای درمان موضعی جوش صورت یا آکنه محلول هایی وجود دارد که می توانید آنها را به راحتی از داروخانه ها تهیه کنید. این محلول ها باعث می شوند تا چربی پوست کم شود. همچنین این محلول ها باعث می شوند که باکتری ها از بین بروند و در محلی تجمع پیدا نکرده و جوش را پدید نیاورند.

همچین این محلول ها به لایه برداری پوست کمک کرده و سلول های مرده را از سطح آن می زدایند. بنابراین جوش ها رفته رفته کم می شوند.

البته این محلول ها فقط می توانند برای جوش هایی که هنوز شدید نشده اند و زیاد نیستند کارساز باشند.

در مواردی که جوش شدیدتر است بهتر است با پزشک متخصص مشورت شود تا داروی ترکیبی متناسب با نوع پوست فرد و شدت بروز عارضه در پوست او ساخته شود.

پاک کردن آرایش قبل از خوابیدن برای درمان آکنه

 

پاک کردن پوست پیش از خواب از مهمترین روش ها برای مبارزه با بروز آکنه می باشد. به دلیل اینکه آلودگی های محیط و به ویژه مواد آرایشی که روی پوست قرار می گیرند و به لایه های زیرین آن نفوذ می کنند، راه روزنه های پوستی را می بندند و باعث می شوند تا چربی و مواد زائد یک جا جمع شوند و جوش پدید بیاید.

اما پاک کردن آلودگی ها پیش از خواب و استفاده از آبرسان مناسب می توانید راه رسیدن اکسیژن و مواد مغذی را برای پوستتان باز کنید و به ترمیم و جوانسازی آن نیز کمک کنید.

 

مصرف قرص های ضد بارداری برای درمان آکنه

 

قرص های ضد بارداری می توانند میزان هورمون ها را در بدن خانم ها تنظیم کنند. به همین دلیل جوش هایی که مربوط به اختلالات هورمون های زنانه است برطرف خواهند شد. در نظر داشته باشید برای نتیجه گرفتن از این روش باید صبور باشید و درست کم شش ماه این دارو را مصرف کنید.

داشتن رژیم غذایی مناسب برای مبارزه با آکنه

 

رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و میوه ها که دارای مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز برای ترمیم و بازسازی پوست هستند می توانند به لایه برداری و ترمیم پوست کمک کنند. از طرف دیگر، رژیم غذایی دارای چربی ها و قندها بر پوست اثر منفی می گذارند و آن را دچار آکنه می کنند.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09124909053 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو