payamgps.com

دلایل پدید آمدن آکنه یا جوش صورت

دلایل پدید آمدن آکنه یا جوش صورت

مقاله های مرتبط:

استفاده از روغن های طبیعی برای آبرسانی به پوست های چرب و جوشدار

پاک کننده صورت لومینس

جوش صورت یا همان آکنه عارضه ای پوستی است. این عارضه زمانی رخ می دهد که در فولیکول مو چربی ها جمع شوند و یا سلول های پوستی مرده تجمع یابند. در نهایت حجم اطراف فولیکول مو پر از این ترکیبات شده و به سطح پوست می رسند. در نتیجه جوش صورت پدید می آید.

آکنه یا جوش در نواحی خاصی از بدن اتفاق می افتد. از این نواحی می توان به صورت، کمر، گردن، قفسه سینه و شانه ها اشاره کرد. ظهور آکنه در افراد مختلف با هم تفاوت دارد. آکنه معمولا با جوش های ریز سر سیاه و سر سفید همراه است. جوش در برخی گروه های سنی مانند نوجوانان شایعتر است. اما پس از سن بلوغ کم کم کمتر می شود. جوش ها حتی ممکن است پس از مدتی عفونی شوند. در این صورت جوش دردناک خواهد بود.

حتی در برخی موارد پیش از بهبودی جوش های قدیمی جوش های جدید پدید می آیند و آنها را دردناکتر می کنند. در برخی موارد زخم ها نمی توانند بهبود شوند و روی هم اضافه شده و جلوه بدی به پوست می دهند.

 

عوارض جوش ها

عوارضی که پس از بروز آکنه از آن برجای می ماند به شدت و نوع آن وابسته است. در برخی موارد که آکنه عادی است لک های پوستی کمرنگی پدید می آیند که به مروز زمان و یا با لایه برداری خفیف از بین می روند. اما در موارد دیگر که جوش ها عفونی و زیاد هشتند روی پوست گودی ها و پستی و بلندی ایجاد کرده و پوست را زخم می کنند و روی آن اثرات خرد یا اسکارها را بر جای می گذارند. در این مورد ممکن است فرد دچار ناراحتی روحی شده و اعتماد به نفس خود را از دست دهد.

دلایل پدید آمدن جوش صورت یا آکنه

 

آکنه هنگامی پدید می آید که فولیکول های مو از چربی ها و سلول های مرده جمع شده اشباع شوند. به دلیل اینکه فولیکول های مو به غده های تولید کننده چربی متصل می باشند. این غده ها گونه ای از چربی را تولید و ترشح می کنند که موجب رطوبت دهی به پوست و مو می شود. این چربی پس از انجام وظیفه اش، به طور طبیعی به صورت طبیعی با مو بالا رفته و به سطح پوست رسیده و نهایتا از سطح آن خارج می شود.

اگر این چربی ها زیاد از حد باشند و یا سلول های مرده از سطح پوست زدوده نشده و روی پوست مانده باشند، شرایط مناسبی برای رشد و تکثیر باکتری ها فراهم می شود. در این صورت ناحیه مربوطه متورم شده و جوش ها پدیدار می شوند.

برخی عوامل باعث می شوند تا این عمل زودتر اتفاق بیفتد و بنابراین آکنه با شدن بیشتری و یا تعداد بیشتری رخ دهد. در ادامه این عوامل را به شما توضیح می دهیم.

 

اثر هورمون ها بر جوش

 

برخی هورمون ها که در دوران نوجوانی و بلوغ تولید و توشح می شوند باعث می شوند تا در ناحیه فولیکول مو چربی بیشتری تولید شده و جوش یا آکنه پدید بیاید.

افزون بر این، در دوران بارداری و یا زمانی که فرد قرص های ضد بارداری مصرف می کند، ترشح چربی ممکن است بیشتر شود. بنابراین ممکن است در این دوران نیز جوش ها پدیدار شوند.

 

اثر داروها بر جوش

 

برخی از داروها نیز بر بروز جوش ها می توانند اثر بگذارند. برخی داروهای هورمونی و یا لیتیوم دار از این دست می باشند. دوز مصرفی این داروها برای میزان اثر آن بر بروز جوش ها اثر گذار است.

اثر نوع رژیم غذایی بر جوش

 

رژیم غذایی از مهمترین عوامل اثرگذار بر بروز جوش می باشد. بعضی از غذاها باعث پدید آمدن جوش می شوند. البته اثر این غذاها در افراد مختلف متفاوت است. مواد غذایی مانند لبنیات، شکر، چربی ها و یا کربوهیدارت ها باعث پدید آمدن آکنه می شوند. بنابراین توصیه می شود افراد رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات داشته باشند تا پوستی لطیف، صاف و عاری از آکنه داشته باشند.

 

اثر استفاده از لوازم آرایشی بر جوش

امروزه اکثر خانم ها تقریبا هر روز آرایش می کنند. این مواد آرایشی در موارد بسیاری ساعت ها در روز روی پوست می مانند. بنابراین می توانند به اعماق پوست نفوذ کرده و اثر خود را بگذارند. بنابراین باید توجه داشت که از چه نوع مواد آرایشی باید استفاده کرد. برخی از برندهای آرایشی دارای مواد و ترکیباتی بوده که برای پوست مفید نیز هستند و آن را تقویت می کنند. این برندها معتبر بوده و محصولات آنها با کیفیت هستند. اما برخی از برندها هستند که معمولا ارزان قیمت بوده و از مواد بی کیفیت ساخته شده اند. این ترکیبات برای پوست ضرر دارند و به آن آسیب می رسانند.

 

بسیاری از مواد آرایشی بی کیفیت دارای چربی های مضر بوده و پوست را بیش از حد چرب می کنند. به همین دلیل باعث می شوند تا پوست دچار جوش یا آکنه شود.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09124909053 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو