payamgps.com

فواید ویتامین E برای جوانسازی پوست

فواید ویتامین E برای جوانسازی پوست

مقاله های مرتبط:

ویتامین های مورد نیاز پوست

جوانسازی پوست با روغن زیتون

برای جوانسازی پوست داشتن یک برنامه مراقبتی منظم ضروری است. در این برنامه نیاز است که از محصولات جوانساز برای پوست استفاده کنید. همچنین بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی به جوانسازی پوست کمک می کنند. یکی از ترکیباتی که باید حتما در این برنامه برای پوست مصرف شود ویتامین E می باشد. زیرا این ویتامین برای جوانسازی و ترمیم پوست خواص فوق العاده ای دارد. در ادامه در این رابطه بیشتر به شما توضیح می دهیم.

ویتامین E

ویتامین E محلول در چربی است. یعنی به سرعت از بدن دفع نمی شود و می تواند در بدن بماند و اثر خودش را بگذارد. این ویتامین قادر است از غشای سلول ها محافظت کند . همچنین تعداد گلبول های قرمز خون را متعادل نگه دارد.

ویتامین E را می توانید در سبزیجات با برگ سبز مانند کلم ها و کاهو پیدا کنید. این ویتامین همچنین در میوه هایی مانند پاپایا، تمشک و انبه وجود دارد. می توانید برای دریافت ویتامین E از مکمل های غذایی حاوی این ماده نیز استفاده کنید. این ویتامین به ویتامین جوانی شهرت دارد. به دلیل اینکه بر روی موها، پوست و ناخن ها اثرات بی نظیری می گذارد.


ویژگی های ویتامین E برای پوست

این ویتامین بی رنگ بوده و حالتی چسبناک دارد. به همین دلیل شاید پخش کردن آن روی صورتتان قدری سخت باشد. اما پس از اینکه آن را به پوستتان مالیدید به سرعت جذب می شود. این ویتامین به خوبی می تواند به لایه های زیرین پوست نفوذ کرده و آنجا اثر خود را بگذارد. به همین دلیل با مصرف این ویتامین سطح پوست نرم و صاف می شود. ویتامین E برای افراد دارای پوست های خشک بسیار مناسب است. ویتامین E را می توانید به صورت روغن و یا کپسول تهیه کنید.

ویژگی های ضد پیری ویتامین E

ویتامین E به خوبی می تواند تمامی آثار ناشی از پیری در پوست از بین ببرد. با کمک این ویتامین می توانید چین و چروک های سطحی و عمقی پوست، لک های پوست و پف زیر چشم را از بین ببرید. این ویتامین باعث می شود تا پوستتان شاداب و شفاف شود و سن ما سالها جوانتر نشان دهد.

ویتامین E دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشد. بنابراین می تواند صدمات ناشی از رادیکال های آزاد را جبران کند و از بروز صدمات دیگر جلوگیری کند.

ویتامین E برای تحریک کلاژن سازی در پوست

این ویتامین به تحریک تولید کلاژن در پوست کمک می کند. بدین ترتیب ویژگی ارتجاعی پوست را زیاد کرده و از افتادن لایه های پوستی روی یکدیگر و ایجاد چین و چروک پوست جلوگیری می کند.

کلاژن ها با افزایش سن در پوست کم می شوند. بنابراین توصیه می شود افراد بالای 30 سال هر شب از ویتامین E روی پوستشان استفاده کنند تا پوستشان دچار پیری زودرس نشود.

 ویتامین E برای رفع اسکارهای ناشی از زخم یا آکنه

تقریبا همه افراد اثرات ریز و درشتی از جای جوش روی صورتشان دارند. همچنین ممکن است برخی افراد دارای اسکارهای ناشی از سوختگی و یا جراحت ها باشند. برای برطرف کردن این اسکارها می توانید از ویتامین E استفاده کنید. ویتامین E می تواند بر سلول های پوستی اثر بگذارد و به آنها کمک کند تا به سرعت به ترمیم و بازسازی پوست بپردازند. برای از بین رفتن اسکارها توصیه می شود که از ویتامین E به مدت طولانی استفاده کنید تا اثر آن را ببینید.

برای استفاده از ویتامین E بدین منظور، می توانید آن را روی محل اسکار بریزید و 10 دقیقه آن را بمالید. سپس نیم ساعت صبر کنید و پوستتان را بشویید.

ویتامین E برای درمان اثرات آفتاب سوختگی

ویتامین E با خاصیت ترمیم کنندگی بالایی که دارد می توان به خوبی اثرات ناشی از آفتاب سوختگی را درمان کند. این اثرات معمولا لک های ریز و درشت رنگی هستند. همچنین در بسیاری از موارد ناحیه آفتاب سوخته پوسته پوسته شده است. برای اینکار می توانید ویتامین E را در ظرف دارای سری اسپری بریزید و آن را روی پوستتان اسپری کنید.

همچنین پیش از اینکه زیر آفتاب قرار بگیرید می توانید از کپسول این ویتامین استفاده کنید تا جلوی آسیب رسیدن به پوستتان به وسیله آفتاب را بگیریرد.

ویتامین E برای درمان خشکی و ترک خوردگی لب ها در زمستان

هوای زمستان سرد و خشک است. بنابراین باعث می شود پوست صورت و دست ها و به ویژه لب ها خشک شوند. لب های بسیاری از افراد در زمستان از گوشه ها ترک می خورد و آزار دهنده است. این عارضه به خوبی با ویتامین E درمان می شود. برای ترمیم این عارضه ها می توانید چند قطره از ویتامین E را روی ناحیه آسیب دیده بریزید و آن را مالش دهید. بهتر است این کار را چندین بار در طی روز انجام دهید. این ویتامین به سرعت یعنی در طی یکی دو روز به شما کمک می کند تا لبهایی نرم و لطیف و عاری از خشکی و ترک داشته باشید.


ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09124909053 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو