payamgps.com

روش های کلاژن سازی

روش های کلاژن سازی

مقاله های مرتبط:

تحریک کلاژن سازی پوست

خرید اینترنتی سرم جوانسازی لومینس

ممکن است زمانی که نام کلاژن را بشنوید فکر کنید این ماده تنها در پوست وجود دارد. اما درواقع کلاژن برای سلامت عمومی بدن نیز مورد نیاز می باشد. زیرا این ماده برای اتصال بسیاری از قسمت های بدن مانند تاندون ها و غضروف ها ضروری است و کمبود آن در سلامت عمومی بدن اثر می گذارد.

شیوه های تولید کلاژن در پوست

با افزایش سن میزان کلاژن موجود در پوست کم می شود. بنابراین خاصیت ارتجاعی پوست کم شده و پوست مستعد چروک خوردن می شود.

کاهش کلاژن در بدن یک امر طبیعی است که علاوه بر افزایش سن عامل دیگری مانند سبک زندگی نیز بر آن تأثیر دارد.

به دلیل اینکه کلاژن برای جوانی و زیبایی پوست ضروری است، باید برای تولید آن راهکارهایی را به کار گرفت.

برخی ترکیبات و مواد غذایی باعث تحریک تولید کلاژن سازی در پوست می شوند. در ادامه در این رابطه بیشتر توضیح می دهیم.

کلاژن چیست؟

کلمه کلاژن در زبان یونانی به معنای تولید کننده چسب می باشد.

دلیل این اسم گذاری این است که کلاژن در بدن مانند چسب عمل می کند و اعضای مختلف بدن را به هم مرتبط می کند. به طور مثال کلاژن باعث وصل شدن تاندون ها و ماهیچه ها به استخوان ها می شود.

کلاژن انواع متفاوتی دارد. در حدود 80 درصد بافت های ارتباط دهنده از کلاژن تشکیل شده اند.

بنابراین کلاژن نه تنها در سلامتی و جوانی پوست، بلکه در سلامت عمومی بدن اثر دارد. بنابراین بهتر است به آن اهمیت بیشتری داده شود.

افزایش تولید کلاژن در بدن با داشتن رژیم غذایی مناسب

رژیم غذایی مناسب کمک شایانی به کلاژن سازی می کند. برخی از مواد غذایی باعث می شوند که سلول های سازنده کلاژن بهتر کار کنند زیرا آنها را تغذیه می کنند. در ادامه مواد غذایی مفید برای کلاژن سازی را به شما معرفی می کنیم.

 

میوه های دارای ویتامین C

میوه هایی که دارای ویتامین C می باشند در تولید کلاژن در بدن کمک می کنند. از این میوه ها می توان به پرتقال، گریپ فروت، نارنگی، توت فرنگی، بلوبری، لیموشیرین و تمشک اشاره کرد.

ویتامین C موجود در این میوه ها علاوه بر کمک به کلاژن سازی می توان اثرات رادیکال های آزاد را نیز خنثی کند و صدمات سلول های پوستی ناشی از رادیکال های آزاد را جبران کند. زیرا ویتامین C دارای ویژگی آنتی اکسیدانی می باشد. بنابراین این ویتامین در جوانسازی و طراوت پوست نیز مؤثر است.

مصرف این میوه ها برای سایر قسمت هایی که به کلاژن وابسته هستند نیز مفید است. از این نواحی می توان به چشم ها و غضروف ها اشاره کرد.

سبزیجات

بسیاری از سبزیجات سرشار از ویتامین هایی مانند ویتامین K، ویتامین C و آنتی اکسیدان ها می باشند.

این ترکیبات برای کلاژن سازی بسیار مفید می باشند.

از سبزیجات مفید برای کلاژن سازی می توان به اسفناج، کلم بروکلی، چغندر، کلم پیچ و گل کلم اشاره کرد.

این ترکیببات همچنین سرشار از مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی پوست می باشند. مصرف همیشگی این سبزیجات باعث افزایش تولید کلاژن در بدن و جوان شدن پوست می شود.

در میان سبزیجات، گوجه فرنگی سرشار از ماده ای به نام لیکوپن می باشد. لیکوپن نیز به کلاژن سازی کمک می کند.

همچنین گوجه فرنگی دارای آنتی اکسیدان های فراوانی نیز می باشد. بنابراین ضروری است که گوجه فرنگی را در برنامه مصرف روزانه خود قرار دهید.

اسیدهای چرب ضروری امگا 3

اسیدهای چرب ضروری مانند امگا3 برای تحریک کلاژن سازی بسیار اهمیت دارند. این ترکیبات در غذاهایی مانند ماهی های چرب به ویژه سالمون، ماهی آزاد، ماهی تن و روغن های گیاهی مانند روغن زیتون، روغن بادام، روغن کرچک و همچنین خیار یافت می شوند.

مصرف این مواد غذایی باعث می شود تا مفصل ها نرم بمانند، روده ها و دستگاه گوارشی در شرایط خوبی باشد و پوست شفاف شود.

همچنین مصرف مواد غذایی دارای اسیدهای چرب ضروری برای بدن باعث می شود تا احتمال ابتلا به بیماری های قلبی کم شده و میزان کلسترول بد بدن کم شود.

سویا

امروزه از سویا مشتقات زیادی مانند شیر و پنیر گرفته می شود. سویا و تمامی مشتقات آن دارای ترکیبی به نام جنیستئین می باشند. این ترکیب باعث تحریک کلاژن سازی در بدن می شود. این ترکیبا همچنین به تولید آنزیم ویژه ای در بدن کمک می کند که به افزایش ویژگی کشسانی بدن کمک می کند. در نتیجه پوست محافظت شده و دچار چین و چروک نمی شود. در نتیجه ضروری است که در برنامه غذایی خود از سویا و یا پنیر سویا که توفو نام دارد استفاده کنید.


گوگرد

گوگرد از مواد معدنی است که در تولید کلاژن و کراتین در بدن نقش مهمی دارد. کمبود گرگرد در بدن باعث می شود تا موها، پوست و ناخن ها آسیب ببینند.

در نتیجه بهتر است از مواد غذایی دارای گوگرد در رژیم غذاییتان استفاده کنید.

گوگرد را می توانید در غذاهایی مانند گوشت اردک، پنیر سویا، موز، مرغ، سیر، پیاز و پاپایا یافت کنید.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09124909053 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو