payamgps.com

سلول درمانی جای سوختگی

سلول درمانی جای سوختگی

مقاله های مرتبط:

سرم جوانسازی لومینس محصولی از شرکت جنس گلوبال

آیا سلول های بنیادی در محصولات بهداشتی وجود دارند؟

اثرات سوختگی بر روی پوست

 

سوختگی ها از جمله آسیب های پوستی هستند که اثرات یا اسکارهای ناشی از آنها مدت ها بر روی پوست می ماند. همچنین در بسیاری از موارد جای آنها با تغییر رنگ پوست و یا آوردن گوشت اضافه همراه است. اسکارهای سوختگی شکلی نازیبا به پوست می دهند و ممکن است بر اعتماد به نفس فرد نیز اثر بگذارند. به همین دلیل دانشمندان برای برطرف کردن این عارضه های پوستی آزار دهنده نیز فکری کرده اند.

روشی جدید و بی خطر وجود دارد که با آن می توان زخم های حاصل از سوختگی را ترمیم کرد. این روش درواقع در دسته زیست فناوری قرار می گیرد.

 

استفاده از سلول های بنیادی برای درمان جای سوختگی

 

با استفاده از سلول های بنیادی می توان بافت پوست را بازسازی کرد و بدین ترتیب جای زخم را برطرف کرد.

با این روش حتی می توان بسیاری از عارضه های پوستی دیگر را نیز از بین برد.

استفاده از سلول های بنیادی برای درمان جای سوختگی روش های متفاوتی دارد. در برخی از این روش ها سلول های بنیادی را به سطح پوست اسپری می کنند و یا در روش های دیگر سلول های بنیادی کشت شده و به فرد بیمار کشت داده می شوند. در ادامه در رابطه با فرآیند ترمیم پوست به وسیله سلول های بنیادی به شما توضیحات بیشتری می دهیم.

روش سلول درمانی جای سوختگی با پاشش سلول های بنیادی

شیوه درمان با سلول های بنیادی ظاهری ساده دارد. در این روش سلول های بنیادی را روی قسمتی از پوست که دچار سوختگی است می پاشند و منتظر می شوند تا آن ناحیه ترمیم شود. در این روش در طی چند روز ناحیه آسیب دیده ترمیم می شود. این روش در بیماران 3 تا 4 روز جواب داده است.

این روش مزیت های زیادی نسبت به روش های دیگر مانند روش های آزمایشگاهی و جراحی پیوند دارد. به دلیل در برخی وارد اثرگذاری آن هفته ها و یا ماه ها به طول می انجامد. همچنین عمل های پیوند پوست و یا جراحی ها ممکن است با عفونت همراه باشند. بنابراین این روش که بدون استفاده از عمل های سخت و پر هزینه است، ایمنی بیشتری دارد و نتایج خوبی نیز نشان داده است.

درمان جای سوختگی با سلول های فیبروبلاست

برای درمان جای سوختگی با سلول های بنیادی از لایه کراتین پوست که در سطح پوست قرار دارد و سلول های فیبروبلاست که در لایه میانی پوست قرار دارند استفاده می شود. این روش نوین است و هنوز تکمیل نشده است. در این روش هدف جایگزینی بافت آسیب دیده با سلول های بنیادی است که در آزمایشگاه کشت داده شده اند.

اپیدرم لایه بنیادی برای ترمیم و بازسازی پوست می باشد. به همین دلیل بازسازی بافت اپیدرم با فعالیت سلول های بنیادی پدید می آید.

 

مراحل روش درمانی جای سوختگی با سلول های فیبروبلاست

این روش باید به سرعت پس از ایجاد سوختگی انجام شود. در این روش به اندازه 2 تا 4 سانتیمتر از پوست سالم ناحیه کشاله ران و یا زیر بغل بیمار را برمی دارند. سپس سلول های بنیادی این قسمت را در آزمایشگاه کشت می دهند. پس از آن 2 تا 4 هفته طول می کشد تا این سلول ها نوعی اپیدرم طبیعی تولید کنند.

این تکنیک روشی بسیار پیچیده و حساس دارد و نیاز به تحقیقات بیشتر و گسترده تری دارد. در این روش معمولا 3 بار با فاصله 3 تا 5 هفته سلول های بنیاید به نواحی آسیب دیده پوست تزریق می شوند. لایه سطحی پوست که کراتین نام دارد مانند پانسمان عمل می کند و از ورود میکروب ها و عوامل بیرونی به لایه های زیرین پوست جلوگیری می کند.
سلول های تزریق شده به ناحیه آسیب دیده در آن ناحیه تقسیم شده و زیاد می شوند. در نتیجه با مرور زمان ناحیه آسیب دیده درمان می شود.


افزایش سرعت ترمیم جای سوختگی با سلول درمانی

نواحی از بدن که با سوختگی آسیب می بینند، پس از مدتی بافتی به نام گرانولاسیون تشکیل می دهند. این بافت یعنی آوردن گوشت اضافه که باعث می شود زخم ظاهری نازیبا بگیرد. اما اگر زخم ناشی از سوختگی با سلول های بنیادی ترمیم شود بافت گرانولاسیون تشکیل نمی شود. علاوه بر این زخم با سرعت بیشتری درمان می شود.

 

درمان سوختگی با استفاده از سلول های جنینی بررسی بالینی می باشد. با پدید آمدن سوختگی، غشاهای پوستی از بین می روند. درنتیجه برای درمان پوست با استفاده از غشای جنین، فیبروبلاست بر روی پرده های جنینی کشت داده می شود و به صورت پانسمان برای سوختگی مورد استفاده قرار می گیرد.

سلول درمانی اثرات آکنه و آبله

برای درمان اثرات جوش های کهنه و یا آبله می توان از مواد پر کننده، درمان با لیزر و تزریق سلول های فیبروبلاستی استفاده کرد. در روش فیبروبلاستی، یک بیوپسی از بیمار تهیه می شود و سلول های فیبروبلاستی آن کشت داده می شوند. سپس سلول ها تقسیم و تکثیر می شوند و در نواحی دچار اسکار به روش زیر پوستی تزریق می شوند.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09124909053 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو