payamgps.com

انواع تونر برای پوست های مختلف

انواع تونر برای پوست های مختلف

مقاله های مرتبط:

آشنایی با تونر صورت

معرفی کلینزر لومینس

تونر پوست

 

تونر پوست یکی از مهمترین محصولات در زمینه مراقبت از پوست می باشد. شاید بسیاری از افراد تونر پوست را نشناسند و یا وظایف و عملکرد آن را ندانند. بسیاری از افرادی که تونر پوست را می شناسند به آن به دید یک پاک کننده بدون آبکشی نگاه می کنند. اما تونر کارهای دیگری نیز انجام می دهد. در واقع تونر یکی از اساسی ترین کارها برای مراقبت از پوست را انجام می دهد.

تونر مزایایی زیادی دارد. مهمترین وظیفه تونر تنظیم pH پوست و رساندن آن به حالت طبیعی می باشد. pH طبیعی پوست برابر با 5/5 می باشد. یعنی قدری حالت اسیدی دارد. اما با استفاده از مواد شوینده pH پوست بالا می رود و حالت اسیدی آن بر هم می خورد. اما تونر با خاصیت اسیدی که دارد می تواند pH پوست را به حالت طبیعی برگرداند و آن را متعادل کند.

تونر همچنین می تواند بسیاری از آلاینده هایی که با شستشوی صورت روی پوست مانده اند را پاک کند. بنابراین اگر پیش از رفتن به رختخواب از تونر استفاده کنید پوستتان بهترین شرایط را برای شروع خود ترمیمی خود خواهد داشت.

بنابراین تونر از محصولات ضروری برای مراقبت صحیح از پوست می باشد. استفاده منظم از تونر باعث می شود تا پوست شفاف و صاف شود و بهتر بتواند عملیات جوانسازی را انجام دهد.

اما تونرها انواع مختلفی دارند و اگر به درستی انتخاب و استفاده نشوند ممکن است به پوست فرد آسیب برسانند و یا کارایی لازم را نداشته باشند. بنابراین انتخاب تونر مناسب برای انواع پوست بسیار اهمیت دارد که در این مقاله برای شما در این رابطه توضیح می دهیم.

انتخاب تونرهای مختلف برای انواع پوست

تونر پوست در صورتی با بهترین اثرگذاری همراه است که بر اساس نوع پوست و کمبودهای آن اتخاب شده باشد.

مثلا افراد دارای پوست های چرب باید از تونر ویژه پوست های چرب استفاده کنند. به دلیل اینکه این نوع تونرها پوست را به خوبی لایه برداری کرده و چربی های اضافی را از سطح دپوست بر می دارند. افزون بر این، افرادی که دارای پوست های خشک می باشند باید از تونرهای ویژه پوست های خشک استفاده کنند تا این تونرها پوستشان را به خوبی آبرسانی کنند.

افرادی که پوستشان حساس است، معمولا با استفاده از بسیاری از محصولات پوستی دچار التهاب و حساسیت می شوند و پوستشان قرمز می شود. بنابراین این افراد باید در انتخاب محصول مورد نظرشان دقت زیادی به خرج دهند. این افراد باید از تونرهای ویژه پوست های حساس که حاوی موارد و ترکیبات تسکین دهنده می باشند استفاده کنند. از این مواد می توان به آلوئه ورا و عصاره گل رز اشاره کرد.

از تونرهای بدون الکل استفاده کنید

افراد با هر نوع پوستی بهتر است از تونرهای بدون الکل استفاده کنند. به دلیل اینکه الکل پوست را خشک می کند. البته افراد دارای پوست های چرب در مواردی می توانند از تونرهای دارای الکل استفاده کنند. زیرا الکل پوست آنها را زیاد چرب نمی کند. همچنین برای آنها فوایدی نیز دارد. به طور مثال الکل خاصیت ضد باکتریایی دارد و می تواند جوش ها را برطرف کند. زیرا جوش های صورت معمولا محلی برای تجمع باکتری ها می باشند.

افراد دارای پوست های چرب همچنین می توانند از مواد آرایشی استفاده کنند که درصد کمی الکل دارند.

روش استفاده از تونرها

برخی از تونرها به شکل اسپری یا افشانه هستند و باید آنها را به پوستتان اسپری کنید. این تونرها را در هر زمانی از روز میتوانید استفاده کنید. بهتر است این تونرها را زیر مواد آرایشی استفاده کنید تا از آسیب مواد آرایشی به پوست جلوگیری کنند. با استفاده از این تونرها پوستی براق و شاداب خواهید داشت. همچنین این تونرها می توانند پوستتان را آبرسانی کرده و آن را مرطوب کنند.

چه هنگام از تونر پوست استفاده کنیم؟

 

تونر از مهمترین گام ها در برنامه مراقبت از پوست می باشد. همانطور که پیشتر گفتیم تونر می تواد pH پوست را متعادل کند و آن را به حالت طبیعی باز گرداند. بنابراین بهتر است پس از شستشوی صورت از تونر استفاده کرد. این امر باعث می شود که هم آلاینده هایی که در لایه های زیرین پوست مانده اند به خوبی پاک شوند و هم pH پوست تنظیم شود.

توصیه می شود تونر را پیش از استفاده از مرطوب کننده ها و آبرسان ها استفاده کنید تا اثر آنها را از بین نبرد.

برخی از افراد فکر می کنند که تونر می تواند به عنوان ماده شوینده به تنهایی استفاده شود و می توانند به تنهایی با کشیدن تونر روی پوستشان تمام آلودگی ها را پاک کنند. اما اینطور نیست و تونر به عنوان شوینده تنها قابل استفاده نیست. درواقع تونر مرحله ای جدا از پاک کردن صورت می باشد و باید پس از استفاده از ژل های شستشوی صورت استفاده شود. با استفاده از تونرها می توانید پوستی متعادل و طبیعی داشته باشید و پاکسازی مؤثرتری داشته باشید.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09124909053 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو