payamgps.com

درمان های ساده و خانگی برای سلولیت

درمان های ساده و خانگی برای سلولیت

مقاله های مرتبط:

اثرات لوسیون بادی رینیوال لومینس بر درمان سلولیت

پکیج مراقبت از پوست لومینس

سلولیت یکی از عارضه های شایع پوستی است که در بسیاری از افراد دیده می شود. به ویژه در افراد چاق که سلول های چربی آنها زیاد است. در این عارضه چربی ها در ناحیه شکم، باسن و ران وجود دارند و جمع می شوند. این عارضه به نام عارضه پوست پنیری یا پوست پرتقالی نیز شناخته می شود.

در این عارضه سلول های چربی به شکل ناهمگونی در سطح پوست قرار می گیرند. بنابراین در سطح پوست پستی ها و بلندی هایی تشکیل می شود که حالت پوست را از صافی خارج می کند.

این عارضه در خانم ها رواج بیشتری دارد. به دلیل اینکه در خانم ها معمولا سلول های چربی بیشتری وجود دارند. علاوه بر این هورمون های زنانه استروژن و پروژسترون این عارضه را شدت می بخشند.

پژوهش ها نشان می دهند که بیشتر از 85 درصد خانم ها به عارضه سلولیت دچار شده اند.

عارضه سلولیت پوست را ناهموار می کند و آن را از حالت صافی خارج می کند. این ظاهر ناهموار برای افراد آزار دهنده است و به همین دلیل درصدد درمان آن بر می آیند.

روش های درمان عارضه سلولیت

برای درمان این عارضه روش های زیادی وجود دارد. از این روش ها می توان به درمان های دستگاهی مانند لیزر و مزوتراپی و یا درمان به وسیله محصولات بهداشتی درمانی اشاره کرد. از محصولات بهداشتی درمانی می توان به سرم های جوانسازی پوست و لوسیون های ترمیم کننده پوست بدن اشاره کرد.

یکی از مهمترین راه های درمان سلولیت به کارگیری درمان های خانگی می باشد. با استفاده از درمان های خانگی می توان به خوبی این بیماری را درمان و یا کم کرد.

 

علت های پدید آمدن سلولیت

از علل بروز عارضه سلولیت می توان به وراثت، اضافه وزن، ورزش نکردن، دوران بارداری و رژیم غذایی نادرست که شامل میزان فیبر کم و میزان چربی زیاد باشد اشاره کرد.

درمان های ساده و خانگی برای سلولیت

اسکراب قهوه

درمان سلولیت با قهوه اثبات شده است. می توانید با استفاده از روغن نارگیل، شکر و قهوه خمیری درست کنید و به آن مقداری حرارت بدهید. سپس این خمیر را روی نواحی مبتلا بمالید و نیم ساعت صبر کنید و سپس آن را بشویید. این کار را چند بار در هفته انجام دهید.

سرکه سیب

سرکه سیب برای درمان سلولیت و همچنین برای درمان التهابات و قرمزی نیز کاربرد زیادی دارد.

برای تهیه ماسک سرکه سیب می توانید به آن عسل و آب سرد اضافه کنید. می توانید این محلول را هم به صورت موضعی استفاده کرده و هم آن را بنوشید.

همچنین می توان سرکه سیب را با روغن زیتون و سرکه انگور ترکیب کرد و از آن محلولی تهیه کرد. می توان این محلول را نیز روی پوست مالید تا سلولیت را درمان کند. از این محلول همچنین می توانید برای لایه برداری پوستتان نیز استفاده کنید.

برس حمام

برای درمان سلولیت با این روش بهتر است برس حمام را روی نواحی دچار سلولیت بکشید. اگر این کار را روزی 2 بار انجام دهید نتیجه بهتری می بینید. این درمان باعث می شود که خون در این قسمت ها جریان بیشتری بیابد و بنابراین سرعت اکسیژن رسانی زیاد شده و سلول ها با سرعت بیشتری به ترمیم و بازسازی خود بپردازند. در نتیجه عارضه هایی پوستی مانند سلولیت با سرعت بیشتری ترمیم می شوند.


ژلاتین

ژلاتین سرشار از آمینواسیدهاست. این ترکیبات قدرت عضلانی را تقویت می کنند. بنابراین ژلاتین می تواند در درمان سلولیت اثر گذار باشد.

برای استفاده از ژلاتین می توانید آن را به صورت خوراکی مصرف کنید. همچنین تمرینات عضلانی درمان مناسبی برای برطرف کردن سلولیت هستند. به همین دلیل مصرف روزانه ژلاتین و انجام روزانه تمرینات ورزشی برای تقویت عضلات مناسب است و می تواند به درمان سلولیت کمک کند.

همراه با ورزش بهتر است که رژیم غذایی مناسب نیز داشته باشید. بهتر است در رژیم غذاییتان از میوه و سبزیجات دارای فیبر استفاده کنید. همچنین روزانه به میزان 8 لیوان آب بنوشید. برای استفاده از ژلاتین بهتر است پودر آن را تهیه کنید و یا از ورق آن استفاده کنید. ژله های دارای شکر برای پوست مفید مضر هستند و در پیری زودرس آن اثر دارند.

نمک دریا

می توانید از محلول نمک دریا استفاده کنید. برای استفاده از این محلول می توانید وان را از نمک دریا پر کنید و در آن بنشینید. این کار کمک می کند تا سموم بدنتان دفع شوند و پوست سفت شود.

آب پرتقال

اب پرتقال دارای ویتامین C می باشد. این ویتامین به ترمیم و بازسازی پوست کمک زیادی می کند. بنابراین سلول های پوستی به سرعت تقسیم می شوند و خوبی به بازسازی پوست می پردازند. بنابراین نواحی دچار عارضه سلولیت نیز درمان می شوند.

ویتامین C آب پرتقال همچنین باعث از بین بردن لک های پوستی، چین و چروک و سایر عارضه های پوستی می شود. اگر آب پرتقال را صبح پیش از صبحانه بنوشید می توانید از خواص آن بیشتر بهره ببرید.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09124909053 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو