payamgps.com

جوانسازی پوست با روغن زیتون

جوانسازی پوست با روغن زیتون

مقاله های مرتبط:

استفاده از ماسک های خانگی برای درمان اثرات آکنه

استفاده از روغن های طبیعی برای آبرسانی به پوست های چرب و جوشدار

روغن زیتون از روغن های طبیعی است که برای سلامتی بدن اثر زیادی دارد. به همین دلیل از روغن زیتون استفاده های زیادی می شود. به طور مثال در بسیاری از غذاها مانند پلو و یا سالاد از روغن زیتون استفاده می شود. اما اثرات مثبت روغن زیتون به مصارف خوراکی محدود نمی شود. با استفاده موضعی از این روغن نیز می توانید از خواص آن بهره مند شوید.

زیبایی پوست

زیبایی پوست برای افراد اهمیت زیادی دارد. به دلیل اینکه پوست زیبا فرد را جوانتر و زیباتر نشان می دهند و اعتماد به نفس او را بالا می برد. اما به دلایل بسیاری پوست دچار عارضه هایی می شود که از زیبایی پوست کم می کنند. مهمترین دلیل بروز عارضه های پوستی پیری می باشد. با بالا رفتن سن چین و چروک های پوست افزایش می یابند و لک های تیره و روشن روی پوست پدید می آیند. همچنین پوست شل شده و اصطلاحا می افتد. با بالا رفتن سن تیرگی هایی دور چشم پدید می آید و همچنین عارضه ای شایع به نام پف یا کیسه های زیر چشمی در زیر چشم ها پدید می آیند. البته سبک زندگی ناسالم، رژیم غذایی نامناسب، ورزش نکردن، مصرف بی رویه داروها، نداشتن خواب کافی و دریافت رادیکال های آزاد نیز بر زیبایی و جوانی پوست اثر می گذارند.

استفاده خوراکی از روغن زیتون

بسیاری از افراد فکر می کنند که تمامی روغن ها برای بدن مضر هستند و افراد را دچار بیماری های قلبی می کنند. اما این طرز فکر اشتباه است و روغن های زیادی نیز وجود دارند که نه تنها برای بدن ضرر ندارند بلکه برای آن مفید نیز هستند. البته نباید در خوردن آنها نیز زیاده روی کرد. زیرا میزان زیاد روغن های مفید نیز باعث بروز مشکلاتی می شود.

استفاده روزانه مقدار کمی از روغن زیتون باعث پایین آمدن فشار خون می شود. روغن زیتون دارای بسیاری از ویتامین ها می باشد که به کارکرد درست اعضای بدن کمک می کنند.

خواص روغن زیتون برای پوست

جوانسازی پوست با روغن زیتون

آبرسانی پوست با روغن زیتون

پوست در اثر هوای سرد و خشک زمستان خشک می شود. همچنین در طول روز که کار و فعالیت می کنیم و پوستمان عرق می کند نیز دچار خشکی پوست می شویم. برای برطرف کردن خشکی پوست می توان از روغن زیتون استفاده کرد. روغن زیتون با آبرسانی پوست رطوبت از دست رفته پوست را تأمین می کند و باعث می شود تا مواد مغذی مورد نیاز پوست بهتر به آن برسند.

روغن زیتون و مبارزه با رادیکال های آزاد

روغن زیتون سرشاز از آنتی اکسیدان هاست که به خوبی می توانند اثرات مخرب رادیکال های آزاد را خنثی کنند. رادیکال های آزاد ترکیباتی هستند که کمبود الکترون دارند و برای تکمیل الکترون های لایه ظرفیتشان الکترون های ترکیبات سالم دیگر را می گیرند و آنها را تخریب می کنند. بدین ترتیب در کارکرد آنها اختلال ایجاد می شود. اما ترکیبات آنتی اکسیدانی روغن زیتون باعث می شوند تا الکترون های رادیکال های آزاد از راه آنتی اکسیدان ها تأمین شوند.

خواص ضد التهابی روغن زیتون برای پوست

روغن زیتون دارای خواص ضد التهابی نیز می باشد. بدین ترتیب می تواند بسیاری از التهابات پوستی را تسکین دهد. برخی بیماری هایی که پوست را دچار التهاب می کنند مانند اگزما با روغن زیتون درمان می شوند. همچنین روغن زیتون می تواند بسیاری از حساسیت ها و یا درماتیت سبوره ای را درمان کند.

روغن زیتون و جوانسازی پوست

روغن زیتون دارای ویتامین مهمی به نام ویتامین E می باشد که برای جوانسازی پوست فوق العاده عمل می کند. این ویتامین به خوبی سلول های پوستی را تغذیه کرده و باعث می شود تا سلول ها به خوبی بتوانند کارهای خود را مانند کلاژن سازی و الاستین سازی انجام دهند. بدین ترتیب ویژگی ارتجاعی پوست حفظ می شود و پوست دچار چین و چروک نمی شود.

همچنین روغن زیتون دارای موادی است که به سفت شدن پوست کمک می کنند. بدین ترتیب پوست خوش فرم شده و از شل شدگی و افتادگی نجات پیدا می کند.

Bottle pouring virgin olive oil in a bowl close up; Shutterstock ID 253044214; PO: today-food

روغن زیتون و محافظت از پوست در مقابل آفتاب

روغن زیتون دارای ترکیباتی است که جلوی ورود پرتوهای پر انرژی UV به لایه های زیرین پوست را می گیرند و بدین ترتیب باعث می شوند تا پوست دچار سوختگی به وسیله آفتاب نشود. بدین ترتیب برای محافظت از پوست، ملانین زیادی تولید نشده و در پوست انباشته نمی شوند و بنابراین پوست دچار لک های ریز و درشت رنگی نمی شوند.

اگر پوست همچنان بدون محافظ زیر آفتاب باشد ملانین های زیاد تولید شده و فعالیت زیاد سلول های تولید کننده ملانین باعث می شوند تا سلول ها دچار اختلال شوند و احتمال بروز سرطان های پوست به وجود می آید. بنابراین با محافظت از پوستتان با روغن زیتون می توانید از بروز بیماری های خطرناک پوستی مانند سرطان های پوست جلوگیری کنید.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09124909053 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو