payamgps.com

پیشگیری از پیری پوست با روش های در دسترس

پیشگیری از پیری پوست با روش های در دسترس

مقاله های مرتبط:

چگونه از پیری زودرس پوست جلوگیری کنیم؟

اثر رادیکال های آزاد بر جوانی پوست

 

جوانی و زیبایی پوست از مواردی است که برای افراد اهمیت زیادی دارد. بدین ترتیب که برای حفظ آن اقدامات زیادی انجام می دهند. زیرا جوانی و زیبایی پوست بر زیبایی کلی فرد اثرات زیادی دارد و سن فرد را کمتر نشان می دهد.

 

راه های حفظ سلامت پوست و جوانی پوست

 

راه های ساده برای حفظ سلامت پوست و جوان کردن آن وجود دارند. از این راه ها میتوان به جراحی هایی مانند لیفتینگ پوست اشاره کرد. همچنین برخی روش های تزریقی مانند تزریق ژل و تزریق بوتاکس نیز طرفداران زیادی دارند. برخی روش های دستگاهی مانند لیزر نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از مهمترین این روش ها استفاده از محصولات بهداشتی درمانی می باشد.

اما برخی روش ها وجود دارند که به شما کمک می کنند تا پوستتان دچار پیری نشود و نیازی به استفاده از روش های جوانسازی نداشته باشد. بسیاری از این روش ها ساده و در دسترس می باشند. در ادامه روش های در دسترس برای پیشگیری از پیری پوست را به شما معرفی می کنیم. این روش ها هزینه بر نیستند و به سادگی می توانید هر روز آنها را انجام دهید.

محافظت از پوست در برابر نور خورشید

 

نور خورشید دارای پرتوهای آسیب رسان فرابنفش می باشد. این پرتوها به لایه های زیرین پوست نفوذ می کنند و به پوست آسیب می رسانند. بنابراین برای جلوگیری از صدمه زدن این پرتوها به پوستتان باید از پوستتان در برابر آفتاب مراقبت کنید. مهمترین روش برای مراقبت از پوستتان استفاده از کرم های ضد آفتاب می باشد. این کرم ها دارای ترکیباتی می باشند که جلوی نفوذ پرتوهای پرنفوذ خورشید به لایه های زیرین پوست را می گیرند و بدین ترتیب راه آنها را مسدود کرده و از صدمات آنها جلوگیری می کنند. این مسئله باعث می شود تا کلاژن و الاستین پوستتان تخریب نشود و پوستتان دچار چین و چروک و پیری نشود.

همچنین می توانید در ساعت های بین 11 صبح تا 4 بعدازظهر که آفتاب شدید می باشد زیر آفتاب قرار نگیرید.

استفاده از وسایل محافظت کننده مانند کلاه، عینک و دستکش نیز به شما کمک می کند.

 

سیگار نکشید

 

کشیدن سیگار باعث می شود تا صورت دچار لک های ریز و درشت شود. سیگار باعث می شود تا رگهای کوچکی که به پوست خونرسانی می کنند نازک شده و به خوبی نتوانند عمل خونرسانی را انجام دهند. بدین ترتیب اکسیژن رسانی و رسیدن مواد مغذی به پوست نیز دچار اختلال خواهد شد.

همچنین سیگار کشیدن رادیکال های آزاد زیادی را به بدن وارد می کند. این رادیکال های آزاد به سلول های سالم حمله کرده و آنها را تخریب می کنند. بدین ترتیب پوست دچار اختلال شده و به پیری مبتلا می شود.

استفاده نکردن از صابون ها برای شستشوی پوست

 

صابون ها از مواد شوینده بسیار قوی تشکیل شده اند. همچنین pH صابون ها بسیار بالا می باشد و pH طبیعی پوست را دچار اختلال می کند. بدین ترتیب پوست دچار آسیب های جدی می شود که مهمترین آنها پیری پوست و پدید آمدن چین و چروک ها می باشد. بنابراین برای جلوگیری از آسیب های شوینده ها به پوستتان بهتر است که از شوینده های ملایم ویژه پوست استفاده کنید. این شوینده ها معمولا به صورت ژل های شستشو می باشند و pH آنها با pH پوست منطبق می باشد و به پوست آسیب نمی رسانند. همچنین مواد شوینده آنها ملایم است و فقط آلودگی ها را از بین می برند و به چربی های ضروری پوست صدمه نمی رسانند.

به آرامی پوستتان را خشک کنید

 

حوله را به سفتی روی پوستتان نکشید تا بافت پوستتان دچار تخریب نشود. بهتر است حوله تان را هفته ای یکبار بشویید تا آلودگی روی آن نماند و دوباره به پوستتان منتقل نشود. همچنین برای شستشوی پوستتان از آب وارم استفاده کنید تا آب بسیار داغ یا سرد به پوستتان آسیب نرساند.

 

آبرسانی به پوست

 

آبرسانی به پوست از مهمترین موارد برای جلوگیری از پیری پوست می باشد. پوست خشک به زودی دچار چین و چروک ها می شود. آب موجود در پوست به آن کمک می کند تا مواد مغذی مورد نیاز پوست به سادگی به همه سلول ها برسند و پوست به خوبی تغذیه شود.

 

داشتن رژیم غذایی مناسب

 

پوست نیاز به مواد غذایی دارد تا بتواند عملیات خودترمیمی را هر شب انجام دهد و دچار پیری نشود. ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین پروتئین ها برای سلامتی پوست مورد نیاز می باشند. بهتر است از چربی ها و شیرینی ها کمتر استفاده کنید. زیرا شکر باعث می شود که پوست زودتر دچار چین و چروک شود.

همچنین اسیدهای چرب ضروری برای پوست مانند امگا3 و امگا6 را باید به پوستتان برسانید. برای رساندن این مواد غذایی به پوستتان بهتر است از غذاهای دریایی مانند ماهی و صدف استفاده کرده و همچنین سبزیجات و میوه های زیادی مصرف کنید.

برخی مکمل های غذایی نیز می توانند به شما کمک کنند. اما به خاطر داشته باشید که مکمل ها هیچگاه جای غذای اصلی را نمی گیرند و باید همراه آنها حتما غذا بخورید.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09124909053 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو