payamgps.com

شیوه های بستن منافذ پوست صورت

شیوه های بستن منافذ پوست صورت

مقاله های مرتبط:

فواید میکروکرم ضد چروک اینستنتلی ایجلس (Instantly Ageless) 

استفاده از روغن های طبیعی برای آبرسانی به پوست های چرب و جوشدار

منافذ پوست نقش مهمی را در پوست بر عهده دارند. این منافذ به دفع مواد زائد از راه پوست و همچنین تنفس از طریق آن کمک می کنند. یکی از مواد زائد چربی ها بوده که در لایه های پایینی پوست به وسیله غده ها تولید و ترشح می شوند. این چربی ها از راه منافذ پوستی به سطح پوست رسیده و خارج می شوند.

در بعضی از موارد ممکن است در کارکرد این روزنه ها اختلال ایجاد شود و یا به طور ارثی بزرگ باشند. در این صورت پوست به صورت دانه دانه دیده می شود و یکدست بودن خود را از دست می دهد.

منافذ پوست در روشنایی و در زیر نور خورشید بیشتر خود را نشان می دهند. بسیاری از افراد به خاطر وجود این منافذ در صورتشان آزرده می شوند و درصدد برطرف کردن آنها بر می آیند. این منافذ بیشتر روی گونه ها و بینی به وجود می آیند اما در برخی موارد ممکن است در مناطق دیگر صورت هم دیده شوند.

در برخی موارد نیز روی این روزنه ها جوش های ریز سر سفید و سر سیاه رشد می کند. در این صورت زیبایی پوست بسیار تحت تأثیر قرار می گیرد و فرد را ناراحت می کند.

دلایل باز شدن منافذ روی پوست

باز شدن این منافذ دلایل زیادی می تواند داشته باشد. یکی از مهمترین این دلایل وجود چربی بیش از حد در پوست است. پوست تمایل دارد تا چربی مازاد را به بیرون دفع کند. بنابراین روزنه ها بزرگتر می شوند و در صورت به چشم می آیند.

چربی زیاد پوست نیز دلایل مختلفی دارد. برخی افراد به طور ارثی پوستی چرب دارند و برخی دیگر نیز با داشتن رفتاری غلط با پوستشان آن را چرب می کنند.

بستن منافذ باز پوست

درمان های زیادی برای بستن منافذ باز پوست وجود دارد. برخی افراد روش های دستگاهی مانند لیزر را ترجیح می دهند و برخی دیگر نیز به سراغ محصولات بهداشتی و درمانی می روند.

یکی از مهمترین راه ها برای درمان این منافذ به کارگیری درمان های خانگی می باشد.

درمان های خانگی هزینه کمی دارند و همواره قابل انجام می باشند. اما برای نتیجه گرفتن از این نوع درمان ها باید در استفاده از آنها استمرار داشته باشید.

در ادامه مهمترین درمان های خانگی را برای بستن منافذ پوست صورت به شما معرفی می کنیم.

بهترین روش های در دسترس برای بستن منافذ باز پوست صورت


پاک کردن مناسب صورت

 

پاک کردن صورت از مهمترین موارد در برنامه مراقبت از پوست است که باید با دقت انجام شود. پوست باید به طور منظم و با پاک کننده مناسب پوست تمییز شود. اگر به خوبی آلودگی ها را از پوست پاک کنیم دیگر منافذ زیاد بزرگ نمی شوند. بنابراین منافذ روی پوست رفته رفته کوچک می شوند.

اما اگر از پاک کننده های نامناسب برای صورت استفاده کنید ممکن است پوستتان بیش از اندازه چرب و یا خشک شود و منافذ باز بمانند.

 

انجام لایه برداری به صورت صحیح

همانطور که از اسم لایه برداری پیداست این کار باعث می شود که یک لایه از پوست برداشته شود. با این کار خارجی ترین لایه پوست که شامل سلول های مرده، مواد زائد و آلودگی هاست از پوست برداشته می شود. در این حالت راحت تر به پوست اکسیژن می رسد و پوست به خوبی می تواند به ترمیم و جوانسازی خود بپردازد.

برای انجام لایه برداری می توان از مواد زیادی کمک گرفت. اگر از مواد شیمیایی استفاده می کنید باید حتما در استفاده از آنها دقت داشته باشید تا به پوستتان آسیب نزنید.

توجه داشته باشید که پس از لایه برداری باید حتما پوستتان را آبرسانی کنید.


بخور دادن به طور مرتب

بخور دادن در ابتدا روزنه های پوست را باز می کند و کمک می کند تا آلاینده ها به بیرون بروند. بدین ترتیب مواد زائد به خوبی از پوست دفع شده و روزنه های پوستی پس از انجام دادن بخور بسته می شوند.

می توانید در بخورتان از گیاهانی مانند اکالیپتوس و یا اسطوخودوس استفاده کنید که به حساسیت زدایی و لطافت پوست کمک می کنند.

استفاده کردن از ماسک های خانگی برای پاکسازی پوست

 

پاکسازی پوست با شستشوی آن تفاوت دارد. پاکسازی باعث می شوند تا آلودگی ها و مواد زائد علاوه بر لایه خارجی از لایه های داخلی و زیرین نیز پاک شوند.

ماسک های خانگی زیادی برای کاربردهای مختلف قابل تهیه هستند. فقط کافی است از موادی که قابلیت پاکسازی پوست را دارند در این ماسک ها استفاده کنید تا بتوانید پوستتان را پاکسازی کنید. برای نتیجه گرفتن از این ماسک ها باید دست کم یک ماه وقت بگذارید.

آبرسانی مناسب و کافی به پوست

 

علاوه بر چرب شدن، خشک شدن بیش از حد پوست نیز باعث می شود تا منافذ پوست باز شوند. مخصوصا در موقع شب این منافذ بزرگتر می شوند. برای جلوگیری از خشکی پوست باید به طور مرتب از آبرسان های مناسب استفاده کنید. این کار را می توانید با استفاده از ماسک خانگی نیز انجام دهید.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09124909053 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو