payamgps.com

چگونه از پیری زودرس پوست جلوگیری کنیم؟

چگونه از پیری زودرس پوست جلوگیری کنیم؟

مقاله های مرتبط:

سرم جوانسازی پوست لومینس را بشناسید LUMINESCE cellular rejuvenation serum

پکیج محصولات جوانسازی پوست لومینس LUMINESCE

پیری زودرس پوست و پدید آمدن چین و چروک ها در پوست در سنین پایین از مهمترین معضلات برای بانوان و آقایان می باشد.

بسیاری از افراد پس از به وجود آمدن چین و چروک ها به سراغ جراحی ها، تزریق بوتاکس و ژل و یا استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی می روند تا چین و چروکهایشان را درمان کنند و یا آنها را برای مدتی بپوشانند.

اما یکی از مهمترین نکاتی که بسیاری از افراد به آن دقت نمی کنند تأثیر شیوه زندگی بر پیر شدن زودرس پوست می باشد. برخی افراد برخی رفتارها را دارند که باعث می شود به سلامت پوستشان آسیب برسد. به همین دلیل در این مقاله در رابطه با روش های جلوگیری از پیری زودرس پوست به شما نکاتی را توضیح می دهیم.

بدون محافظ در معرض آفتاب نمانید

میزان کم آفتاب برای بدن ضروری است. به دلیل اینکه کمک می کند تا ویتامین D در بدن تولید شود. اما ماندن بیش از حد زیر آفتاب باعث می شود تا به سلول های تولید کننده کلاژن و الاستین آسیب برسد و پوست خاصیت ارتجاعی خودش را از دست بدهد. همچنین آفتاب در سطح پوست رادیکال های آزاد تولید می کند که باعث می شود تا سلول های پوستی نتوانند به درستی کارشان را انجام دهند.

بنابراین برای حفاظت از پوستتان در برابر آفتاب همواره از کرم های ضد آفتاب یا سایر وسایل حفاظتی مانند کلاه و دستکش استفاده کنید.

نور خورشید در میانه روز بیشترین میزان تخریب کنندگی را دارد.

از مواد آرایشی معتبر و دارای تاریخ انقضا استفاده کنید

اگر مواد آرایشی مورد استفاده مرغوب باشند نه تنها به پوست آسیب نمی رسانند بلکه باعث می شوند تا مواد مغذی که در خود دارند به پوست برسد.

بنابراین دقت داشته باشید که همواره از لوازم آرایشی با برند معتبر استفاده کنید و توجه داشته باشید که تاریخ انقضای آنها نگذشته باشد.

توصیه می شود که از مواد آرایشی ارگانیک و طبیعی استفاده کنید.


استرس را از خود دور کنید

تنش های روانی باعث می شوند که بدن به خوبی نتواند کار کند و در برخی موارد کارکرد هورمون ها به هم میریزد. به همین دلیل کارکرد سلول های پوستی دچار اختلال شده و به سلامت پوست آسیب می رسد.

بنابراین سعی کنید تا جایی که می شود تنش های روانی و استرس را از خودتان دور کنید. برای این کار می توانید ورزش هایی مانند یوگا و تای چی انجام دهید و یا به پزشک روانشناس مراجعه کنید.

رژیم غذایی مناسب داشته باشید

رژیم غذایی بدون تنوع و عاری از مواد مغذی مورد نیاز پوست موجب پیری زودرس پوست می شود. همچنین کم کردن و زیاد کردن ناگهانی وزن باعث می شود تا بدن به خوبی نتواند وظایف خود را انجام دهد. بنابراین برای کم یا زیاد کردن وزن باید زمان زیادی بگذارید.

رژیم غذایی شامل مقدار زیادی نمک و یا روفن و شیرینیجات باعث می شود تا پوست دچار صدمه شود و چین و چروک ها در آن پدید بیایند.

توصیه می شود مواد غذایی سرشار از ویتامین ها و اسیدهای چرب ضروری برای پوست را مصرف کنید. همچنین پروتئین ها و مواد معدنی مورد نیاز پوست نیز باید در رژیم غذاییتان گنجانده شوند.

روزانه 8 لیوان آب بنوشید

بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی محلول در آب هستند و از طریق آب به پوست می رسند. بنابراین پوست نیاز دارد که همواره رطوبت رسانی شود. آب باعث می شود که مواد غذایی بتوانند به راحتی به لایه های زیرین پوست جذب شوند.

همچنین اگر از محصولات ضد پیری استفاده می کنید، رطوبت پوست کمک می کند تا این ترکیبات به سرعت و به لایه های زیرین پوست نفوذ کنند.

با بالا رفتن سن اهمیت نوشیدن آب بیشتر می شود. بزرگسالان نیاز دارند که روزانه 8 لیوان آب بنوشند.

خواب کافی داشته باشید

عملیات جوانسازی و خود ترمیمی پوست در هنگام شب انجام می شود. در زمانی که ما در حال استراحت هستیم پوست شروع به باز سازی بافت های آسیب دیده و کلاژن سازی می کند. بنابراین در اثر بی خوابی پوست به خوبی نمی تواند خودش را ترمیم کند و دچار پیری زودرس میشود. برای بزرگسالان روزانه 8 ساعت خواب کامل مناسب است.

به شیوه صحیح بخوابید

خوابیدن روی پهلو یا شکم باعث می شود که به پوست روی بالش فشار بیاید و پوست آسیب ببیند. بنابراین چین و چروک ها در پوست به وجود می آیند. خوابیدن به صورت طاق باز باعث می شود تا پوست با برخورد به بالش آسیب نبیند.

سعی کنید رادیکال های آزاد دریافت نکنید

سیگار و الکل مهمترین منبع رادیکال های آزاد هستند. این ترکیبات سلول های سالم بدن را اکسید کرده و آنها را تخریب می کنند. بدین ترتیب در روند طبیعی کارکردن آنها اختلال ایجاد می شود. سلول های پوستی نیز به وسیله رادیکال های آزاد صدمه دیده و در روند کلاژن سازی آنها اختلال ایجاد می شود. بنابراین توصیه می شود از کشیدن سیگار و نوشیدن الکل اجتناب کنید.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09124909053 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو