payamgps.com

مراقبت از پوست در برابر آکنه

مراقبت از پوست در برابر آکنه

مقاله های مرتبط:

پاک کننده صورت لومینس

استفاده از ماسک های خانگی برای درمان اثرات آکنه

افراد دارای پوست های چرب معمولا دچار آکنه یا جوش می شوند. این جوش ها به ویژه در صورت پدید می آیند و تأثیر مستقیمی بر زیبایی دارند. این امر برای افراد به ویژه برای خانم ها اهمیت زیادی دارد.

رهایی از آکنه معمولا برای افراد دردسرهای زیادی درست می کند. بسیاری از افراد برای خلاصی از آکنه روش های زیادی را امتحان می کنند. برخی از آنها نتیجه می گیرند و برخی دیگر به نتیجه نمی رسند.

بهتر است افراد دارای پوست های چرب و جوشدار اطلاعات خود را در زمینه روش های مراقبتی از پوستشان بالا ببرند تا بتوانند در مواقع نیاز به خوبی عمل کنند. در این مقاله در رابطه با روش های مراقبت از پوست در برابر آکنه به شما اطلاعاتی می دهیم.

از پاک کننده های آرایشی استفاده کنید

بسیاری از افراد دارای پوست های چرب و جوشدار برای پوشاندن جوش های صورتشان از مواد آرایشی زیادی استفاده می کنند. برخی از این محصولات آرایشی پوست را خشک و کدر می کنند. همچنین برخی از این مواد به لایه های زیرین پوست نفوذ می کنند و باعث می شوند تا پوست بیش از حد چرب و کثیف شود. این کثیفی ها محیط را برای رشد باکتری ها فراهم می کنند و جوش ها تشدید می شوند. بنابراین مواد آرایشی باید پس از بازگشت به خانه به سرعت با پاک کننده مناسب پوست پاک شوند. این پاک کننده ها باعث می شوند تا روزنه های پوست باز شوند و راه برای خونرسانی به سلول ها و ورود اکسیژن به آنها باز شود. در نتیجه پوست به خوبی کار خود را انجام می دهد و چربی های اضافی روی پوست جمع نمی شوند.

از ماسک های صورت ویژه پوست های چرب استفاده کنید

ماسک های صورت مختلفی وجود دارند که عملکرد های متفاوتی دارند. این ماسک ها همچنین برای همه انواع پوست در دسترس می باشند. ماسک های ویژه پوست های چرب می توانند رطوبت پوست را تأمین کنند و در عین حال آن را چرب نکنند. برای اینکار می توانید از ماسک های طبیعی که بدون مواد شیمیایی مضر برای پوست هستند استفاده کنید. ماسک های طبیعی را نیز می توانید خودتان در خانه درست کنید.

از لایه بردارها به طور صحیح استفاده کنید

لایه بردارها به پوست کمک می کنند تا سلول های مرده موجود در سطح را از روی خود بزداید. این امر کمک می کند تا سلول های موجود در آکنه و جوش های ریز سر سیاه و سر سفید نیز از روی پوست برداشته شده و پوست پاکسازی شود. لایه برداری روش های مختلفی دارد و همچنین با محصولات متفاوتی می توان این کار را انجام داد. دقت داشته باشید که اگر بدون مشورت پزشک این کار را انجام دهید ممکن است به پوستتان آسیب بزنید. بنابراین با مشورت پزشک محصول مناسب را انتخاب کنید و دستورالعمل روی محصول را نیز با دقت مطالعه کرده و طبق آن عمل کنید.

توجه داشته باشید که پس از استفاده از لایه بردارها حتما باید از آبرسان ها استفاده کنید. زیرا لایه بردارها پوست را خشک کرده و در خطر چین و چروک قرار می دهند اما آبرسان ها این خطر را رفع می کند و رطوبت از دست رفته پوست را به سرعت به آن باز می گردانند.

بخور بدهید

بخور دادن باعث می شود تا روزنه های پوست باز شده و چربی ها و آلودگی ها از آنها بیرون بیایند. برای انجام این کار می توانید از دستگاه های بخور استفاده کنید. همچنین می توانید با استفاده از یک کاسه آب جوش این کار را بکنید. برای اینکه بخار آب از دست نرود میتوانید یک حوله روی سرتان بگذارید. همچنین می توانید درون آب جوش از گیاهانی مانند اکالیپتوس، بابونه و یا اسطوخودوس استفاده کنید. عصاره این گیاهان باعث رطوبت رسانی به پوست و حساسیت زدایی می شود.

پس از بخور دادن نیز توصیه می شود از محصولات آبرسان استفاده کنید.

از محصولات فاقد چربی استفاده کنید

بسیاری از ضد آفتاب ها و دیگر محصولات محافظتی از پوست دارای چربی می باشند. چربی به این محصولات کمک می کند تا بهتر روی پوست بنشینند و پوست را براق و درخشان نشان دهند. اما چربی موجود در این محصولات باعث می شود تا روزنه های پوست بسته شوند و پوست مستعد بروز آکنه شود. بنابراین افراد دارای پوست های چرب و جوشدار بهتر است از محصولات فاقد چربی استفاده کنند تا روزنه های روی پوستشان باز بماند و چربی ها روی آن تجمع نکنند.

از کرم پودرهای معدنی استفاده کنید

افراد دارای پوست های چرب باید در انتخاب کرم پودرشان دقت زیادی به خرج دهند. بهتر است این افراد همواره محصولاتی سبک و بدون چربی استفاده کنند. کرم پودرهای معدنی این چنین هستند. این کرم پودرها سبک بوده و دارای مس هستند که برای پوست مفید است. این محصولات به خوبی پوست را پوشش می دهند و آن را صاف و درخشان می کنند. این محصولات به برطرف شدن لک ها و درمان آکنه کمک می کنند.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09124909053 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو