payamgps.com

آرایشتان را پیش از خواب پاک کنید

آرایشتان را پیش از خواب پاک کنید

مقاله های مرتبط:

 ویژگی های مواد آرایشی معدنی

پاک کننده صورت لومینس

زیبایی برای بسیاری از افراد اهمیت زیادی دارد. به ویژه برای خانم ها که دوست دارند همواره صورتشان جوان و زیبا نشان دهد. افراد برای اینکه همواره زیبا باشند کارهای زیادی می کنند. برخی از افراد به دنبال روش های مراقبت از مو و جوانسازی پوستشان هستند و برخی دیگر به دنبال داشتن چهره ای آراسته با استفاده از لوازم و مواد آرایشی می باشند. به همین دلیل امروزه آرایش کردن در میان خانم ها بسیار شایع است. به طوریکه بسیاری از افراد تقریبا هر روز صورتشان را آرایش می کنند.

لوازم آرایشی زیادی با برندهای متفاوتی در فروشگاه ها وجود دارند و به راحتی در دسترس همه افراد قرار دارند. اما استفاده از این لوازم شیوه ای دارد که مصرف کننده باید آن را بداند. اگر به درستی از لوازم آرایش استفاده نکنید و به موقع آن را پاک نکنید ممکن است به پوستتان صدمه بزنید.

یکی از مهمترین الزامات در استفاده از لوازم آرایش پاک کردن آن است. بنابراین در این مقاله در رابطه با لزوم پاک کردن آرایش صورت پیش از خواب به شما اطلاعاتی می دهیم.

از برندهای معتبر آرایشی استفاده کنید

مواد آرایشی که تولید برندهای معروف و معتبر می باشند معمولا از مواد شیمیایی مضر کمتری استفاده کرده اند. همچنین چربی کمتری دارند و کمتر باعث بروز جوش یا آکنه می شوند. همچنین این محصولات در موارد بسیاری دارای ترکیبات ارگانیک و ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز پوست می باشند و به تقویت و جوانسازی آن کمک می کنند.

اما لوازم آرایشی غیر معتبر معمولا دارای مواد شیمیایی مضر بوده و پوست را بیش از حد خشک و یا بیش از حد چرب می کنند. همچنین لوازم آرایش غیر معتبر ممکن است دارای فلزات خطرناکی مانند سرب باشند و به سلامت عمومی فرد آسیب برسانند.

بنابراین باید در انتخاب لوازم آرایش نهایت دقت را به خرج دهید و همچنین آنها را متناسب با نوع پوستتان انتخاب کنید تا دچار عوارض پوستی نگردید.

آرایش زیاد باعث پیری زودرس پوست می شود

 

اگر مواد ارایشی به طور مداوم تجدید شوند و همواره مقداری از آنها روی پوست بماند در فرآیند خود ترمیمی پوست اشکال ایجاد می شود. به طوریکه روزنه ها با چربی ها و مواد موجود در مواد آرایشی بسته می شوند و اکسیژن رسانی و آبرسانی به پوست دچار اختلال می شود. بدین ترتیب پوست به خوبی نمی توانند به سلول های خود مواد مغذی و اکسیژن را برساند تا آنها رشد کرده و تقسیم شوند و پوست را جوان کنند.

اثرات مواد آرایشی خود را با عوارضی مانند جوش ها، چین و چروک و خط و خطوط روی پوست و لک های رنگی نشان می دهند.

پوست در هنگام شب شروع به ترمیم و بازسازی خودش می کند. برای اینکار باید مواد مغذی و رطوبت در اختیار داشته باشد. در غیر این صورت نمی تواند سلول های خود را تولید کند. بسیاری از سلول های موجود در لایه های زیرین پوست مسئول تولید کلاژن و الاستین می باشند. کلاژن و الاستین پروتئین هایی ساختاری هستند که با هم شبکه ای پروتئینی در لایه های زیرین پوست تشکیل داده و حالت ارتجاعی پوست را پدید می آورند. در صورتی که آلودگی های ناشی از مواد آرایشی مانع از تولید کلاژن و الاستین در پوست شوند پوست دچار چین و چروک می شود.

آرایشتان را پیش از خواب پاک کنید

 

متخصصان پوست عقیده دارند که پیش از خواب حتما آرایش صورت شسته شود. به دلیل اینکه آرایش وارد روزنه های پوست شده و آنها را می بندد و مانع از عملیات خود ترمیمی پوست می شود. هیچ ماده آرایشی از این قاعده مستثنا نیست و تمامی مواد آرایشی باید پیش از خواب با پاک کننده مناسب صورت شسته شوند.

اگر مواد آرایشی روی پوست بمانند پوست کدر  شده و ممکن است دچار سایر عارضه های پیری پوست نیز شود.

آرایشتان را با پاک کننده مناسب صورت بشویید

 

انتخاب پاک کننده مناسب پوست از مهمترین نکاتی است که در برنامه مراقبتی از پوست باید به آن توجه شود.

برخی از افراد فکر می کنند که اگر صورتشان را با پاک کننده های قوی مانند صابون بشویند برای آنها بهتر است زیرا آلاینده ها به خوبی پاک شده اند. اما این پاک کننده های قوی باعث می شوند تا چربی های مفید پوست که سبوم نام دارند نیز از بین بروند و پوست برای تولید آنها چربی بیشتری تولید کند. بنابراین ممکن است پوست چربتر از حالت قبلی شده و دچار آکنه شود.

اما پاک کننده های ویژه پوست صورت چربی آن را متعادل نگه می دارند و تنها آلودگی ها را پاک می کنند. بنابراین پوست دچار هیچگونه عوارض پس از شستشوی صورت نمی شود.

یکی از بهترین برندهای پاک کننده لوازم آرایش کلینزر یا پاک کننده صورت لومینس می باشد. این پاک کننده در حالیکه آلودگی ها را پاک می کند و روزنه های پوست را باز می کند، دارای مواد آبرسان نیز می باشد و پوست را آبرسانی کرده و آن را نرم و لطیف می سازد.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09124909053 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو