payamgps.com

معرفی سلولهای بنیادی 

معرفی سلولهای بنیادی

مقاله های مرتبط:

آیا سلول های بنیادی در محصولات بهداشتی وجود دارند؟

سلول درمانی پوست چیست؟

شاید شما نیز درباره محصولات بهداشتی تولید شده به وسیله سلول های بنیادی مطالبی شنیده باشید و این سؤال برایتان پیش آمده باشد که چگونه می توان از سلول های بنیادی در تولید محصولات بهداشتی استفاده کرد. همچنین امروزه بسیاری از دانشمندان نوید استفاده از سلول های بنیادی در جراحی های پوست و مو را می دهند. شاید برایتان جالب باشد و بخواهید بدانید که این جراحی ها چگونه انجام می شوند. برای دانستن مکانیسم عمل این جراحی ها بهتر است ابتدا در رابطه با سلول های بنیادی بدانیم. بنابراین در ادامه در این رابطه به شما توضیحاتی می دهیم.

در این مقاله قصد داریم صحبت های ویلیام امزلاگ (William Amzallag) را به شما انتقال دهیم. ایشان محقق زبده شرکت جنس گلوبال آمریکا هستند. این کمپانی در محصولات خود از سلول های بنیادی بهره برده است.

سلول های بنیادی

حتما تا کنون در رابطه با سلول های بنیادی مطالبی شنیده اید. اما با شنیدن صحبت های دکتر امزلاگ به این قضیه پی می برید که این سلول ها چقدر شگفت انگیز هستند. همچنین اینکه تا چه حد و چگونه این سلول ها توانسته اند دنیای پزشکی را دگرگون کنند.

ارتباط بافت ها و سلول های بنیادی

بافت درواقع گروهی از سلول های یکسان می باشد. این سلول ها تخصص یافته اند و کارهای مربوط به همان بافت را انجام می دهند. اما پس از لقاح پس از سپری شدن چند روز و انجام شده چندین تقسیم سلولی سلول های بافت جنینی اصلی شروع به کار می کنند. هر کدام از این سلول ها مسئول تولید کردن خانواده ای از سلول های بنیادی می باشند. این سلول ها بعدا می توانند سلول های تخصصی مختلفی مانند قلب، مغز و ماهیچه را تولید کنند.

اما سلول های بنیادی جنین با سلول های بنیادی بالغ تفاوت ویژه ای دارند. این تفاوت این است که سلول های جنینی دارای توانایی تولید نا محدود سلول هایی خاص می باشند. اما سلول های بنیادی بالغ تنها می توانند سلول های بافت ویژه خودشان را بسازند.

پدید آمدن زندگی

 

سلول های بنیادی درواقع به پدید آمدن زندگی و تولید مثل باز می گردند. بعد از سپری شدن 9 ماه نوزاد متولد می شود. این نوزاد بیش از 200 نوع خانواده سلول های ویژه دارد که به وسیله سلول های بنیادی تولید شده اند. اما این پایان خردمندی طبیعیت و پیدایش زندگی نیست. زیرا طبیعیت هیچ چیزی را از قلم نینداخته و آینده را پیش بینی کرده است. چه چیزی را؟ ذخیره سلولی را.

درواقع ذخیره ای از سلول های خاصی که در طول دوران زندگی می میرند و یا نمی توانند تقسیم شوند. این اختلالات نیاز به راه حل دارند و آن راه حل سلول های بنیادی است. طبیعت برای برطرف کردن این اختلالات سلولی در قسمت هایی از بدن ما سلول های بنیادی تعبیه کرده است. مخصوصا در ناحیه مغز استخوان، چربی شکم و پوست.

 

استخراج سلول های بنیادی برای مصارف درمانی

این نکته بسیار هیجان انگیز است. زیرا ما را به این فکر می اندازد که می توانیم سلول های بنیادی را استخراج کرده و آنها را برای درمان بیماری ها به کار ببریم. اما این روش قدمت نسبتا زیادی دارد و از دهه ها قبل انجام می شده است. این روش پیوند مغز استخوان نام دارد و درواقع نوعی پیوند سلول های بنیادی است.

این روش برای بیماران سرطان خونی کاربرد دارد. در این روش سلول های مغز استخوان بیمار از راه غیر فعال کردن سیستم ایمنی بدن او پیوند داده می شوند. در این روش اهدا کننده حتما باید ژن های مشابهی داشته باشد تا خطر باز پس زدن پیوند به حداقل برسد. سپس سلول های بنیادی اهدا کننده در عمل با سلول های سرطانی بیمار جابه جا می شوند.

استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماری ها

نفطه آغاز استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماری ها برای ورزشکاران بود. در این بیماران برای برطرف کردن مشکلات مفصلی بیماران به ویژه نفص غضروف از سلول های بنیادی خود فرد استفاده می شد.

این باعث می شد که بیمار با تزریق سلول های بنیادی بتواند بیش از حد نرمال در مسابقه باقی بماند.

با استفاده از سلول های بنیادی می توان نیاز به عمل های پیوند قلب را کاهش داد. همچنین می توان امید داشت که بیماری هایی مانند پارکینسون، اوتیسم و آلزایمر را با سلول های بنیادی درمان کرد.

همچنین بیماری های شایعی مانند دیابت ها و بیماری های مفاصل نیز قابل درمان خواهند بود.

 

استفاده از سلول های بنیادی در درمان بیماری های پوستی

امروزه عمل هایی که در آنها با استفاده از پیوند سلول های بنیادی جای سوختگی را درمان کرده اند موفقیت آمیز بوده است.

اما کمپانی جنس با کمک دکتر ناتان نیومن و بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی از اثرات سلول های بنیادی در محصولات خود استفاده کرده و انقلابی عظیم را پدید آورده است.

کمپانی جنس با استفاده از سلول های بنیادی جوانی را به شما باز می گرداند.

 ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09124909053 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو