payamgps.com

استفاده از روغن های طبیعی برای آبرسانی به پوست های چرب و جوشدار

استفاده از روغن های طبیعی برای آبرسانی به پوست های چرب و جوشدار

مقاله های مرتبط:

ضرورت آبرسانی پوست

 کرم روز لومینس

مراقبت از پوست های چرب و جوشدار

 

پوست های افراد انواع مختلفی دارند. پوست های خشک، پوست های چرب و پوست های مختلط از این انواع هستند. هر کدام از این انواع پوست نیاز به مراقبت خاص خود را دارند. شاید پوست های چرب و جوشدار بسیار پر دردسر به نظر برسد اما این پوست ها نیز قابل درمان و کنترل می باشند.

پوست های چرب و جوشدار نیاز به مراقبت زیادی دارند. زیرا چربی طبیعی این نوع پوست ها زیاد است و ممکن است این چربی باعث بروز جوش ها در صورت شود. به ویژه زمانی که از کرم های بهداشتی و مواد آرایشی استفاده می شود خطر بروز جوش های صورت بیشتر می شود. یکی از کرم هایی که باید حتما برای هر نوع پوستی استفاده شود کرم مرطوب کننده می باشد. زیرا پوست نیاز به آبرسانی دارد.

اگر پوست به خوبی آبرسانی نشود ممکن است دهیدراته یا دچار خشکی شود و چین و چروک ها و سایر آثار ناشی از پیری زودرس بروز کنند. اما برخی از کرم های مرطوب کننده دارای و روغن ها می باشند. این روغن ها ممکن است پوست های خشک را بیش از اندازه چرب کنند و باعث بروز جوش شوند. این جوش ها جلوه پوست را نازیبا می کنند و ممکن است بر اعتماد به نفس فرد اثر بگذارند.

استفاده از روغن های طبیعی برای آبرسانی به پوست های چرب و جوشدار

 

محصولات بهداشتی ویژه پوست های چرب در بازار وجود دارند. اما  افراد دارای پوست های چرب خودشان می توانند کرم های مرطوب کننده ای تهیه کنند که پوستشان را به خوبی آبرسانی کنند اما چربی پوست را بالا نبرند. برای تهیه این کرم ها می توانند از روغن های طبیعی استفاده کنند. در ادامه مهمترین روغن هایی که افراد دارای پوست های چرب می توانند با آنها کرم مرطوب کننده بسازند را به شما معرفی می کنیم.

 

بهترین روغن ها برای رطوبت رسانی به پوست های چرب و جوشدار

 

برخلاف تفکر غالب، تمامی روغن ها باعث افزایش چربی پوست و جوش زدن نمی شوند. حتی روغن هایی که پس از استفاده احساس چربی به پوست می دهند.

در اصل برخی از روغن های طبیعی وجود دارند که می توانند چربی طبیعی پوست را متوازن کنند. به همین دلیل برای پوست های چرب مناسب هستند. بنابراین افراد دارای پوست های چرب می توانند با استفاده از این روغن ها برای خودشان کرم های مرطوب کننده طبیعی و خانگی بسازند.

می توانید از چندین روغنی که در ادامه معرفی می کنیم برای پوستتان کرم های مرطوب کننده تهیه کنید.

 

روغن شاهدانه

 

روغن شاهدانه برای افراد دارای پوست های چرب بسیار مناسب است. این روغن ضد حساسیت است و باعث بروز التهاب و حساسیت نمی شود. این روغن همچنین می تواند به برداشتن جوش های سر سیاه و چرکی کمک کند. با این روغن می توانید خشکی های پوست و پوسته پوسته بودن آن را درمان کنید.

روغن آفتابگردان

 

روغن آفتابگردان نیز از روغن های طبیعی است که باعث بروز حساسیت نمی شود. اما با این وجود باید در استفاده از آن احتیاط کرد. توجه داشته باشید که نباید از روغن های آفتابگردان با میزان بالای اولئیک اسید استفاده کنید. بسیاری از روغن های آفتابگردان که در فروشگاه ها وجود دارند دارای میزان بالای اولئیک اسید می باشند.

اما اگر میزان اولئیک اسید در روغن افتابگردان کم باشد این روغن گزینه ای مناسب برای مرطوب کردن پوست های چرب است.

افرادی که دارای پوست های جوشدار هستند دارای میزان بالایی از اسید لینوئیک در پوستشان می باشند. بنابراین گفته می شود که روغن های دارای اسید لینوئیک برای بهبود جوش مؤثر می باشند.

 

روغن آرگان

 

روغن آرگان برای پوست و مو اهمیت زیادی دارد. این روغن اصلا موجب بروز حساسیت نمی شود.

این روغن به خوبی می تواند چربی پوست را متعادل کند. بنابراین افراد با هر نوع پوستی می توانند از آن استفاده کنند. این روغن به خوبی می تواند پوست را آبرسانی کند. این روغن می تواند خارش پوست را درمان کند. بنابراین این روغن برای پوست های حساس بسیار مناسب است.

این روغن با خاصیت ضد حساسیتی که دارد می تواند در درمان بیماری های پوستی مانند اگزما، رزاسه و پسوریازیس مفید باشد.

شی باتر

شی باتر و یا کره شی از روغن های دیگری است که در متعادل کردن چربی پوست اثر دارد. این روغن بسیار غلیظ است. به ط.ری که ممکن است فکر کنید این روغن ممکن است باعث بروز جوش در صورت شود. این روغن میزان حساسیت زایی ندارد. این روغن کمک می کند تا پوست در برابر آفتاب صدمه نبیند زیرا باعث مسدود کردن راه نفوذ پرتوهای فرابنفش می شود. مسدود کردن پرتوهای پر خطر UV از ویژگی های مهمی است که کمک می کند تا به عنوان کرم روز نیز بتوانید از این روغن استفاده کنید.

برخی از افراد ممکن است نسبت که کره شی یا شی باتر حساسیت داشته باشند. بنابراین بهتر است این افراد روغن دیگری را برای رطوبت رسانی به پوستشان استفاده کنند.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09124909053 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو