payamgps.com

مراقبت از پوست در دوران نوجوانی

مراقبت از پوست در دوران نوجوانی

مقاله های مرتبط:

پکیج مراقبت از پوست لومینس

غذاهایی که برای پوست مفید هستند

بسیاری از افراد فکر می کنند که مراقبت از پوست فقط مختص دوران پیری است و زمانی که چین و چروک ها و یا سایر عوارض پیری پدیدار شد باید از پوست مراقبت کرد. اما این تفکر اشتباه است و افراد باید در هر سنی به فکر مراقبت از پوستشان باشند. یکی از مهمترین سنین برای مراقبت از پوست دوران نوجوانی است.

پوست کودکان لطیف، نرم و بدون عارضه های پوستی است. اما در دوران نوجوانی و با رسیدن به سن بلوغ کم کم پوست دچار مشکلاتی می شود. مهمترین علت این امر تغییر در میزان هورمون های بدن است که دراین سن رخ می دهد. تغییر در هورمون ها باعث می شود که چربی ها در بدن بیشتر به وجود بیایند و انباشته شوند. در نتیجه عارضه هایی مانند آکنه بروز می کنند. این عارضه در بسیاری از نوجوانان پدید می آیند و برای آنها آزار دهنده خواهد بود. اما اگر نوجوان از پوستش مراقبت درستی انجام دهد می تواند در این دوران نیز پوستی سالم و بی نقص داشته باشد.

در ادامه شیوه های مراقبت از پوست در دوران نوجوانی را به شما معرفی می کنیم.

شستشوی صورت پس از برخاستن از خواب

در طول شب چربی ها و عرق روی پوست انباشته می شود. شستشوی صورت در هنگام صبح باعث می شود تا این مواد زائد از صورت زدوده شوند.

برای شستشوی صورتتان نباید از صابون استفاده کنید. استفاده از صابون ها باعث می شود تا پوست چربی ضروری خود که سبوم نام دارد را از دست بدهد. بنابراین پوست شروع به تولید چربی بیشتری می کند. بنابراین پوست بیش از حد چرب می شود. در برخی موارد نیز پوست بیش از اندازه خشک می شود و یا دچار التهاب می گردد.

اگر پوست بیشتر چرب شود آکنه ها شروع به پدیدار شدن می کنند.

برای شستشوی صورت بهتر است از آب ولرم استفاده کنید. همچنین از شوینده های مناسب صورت استفاده کنید.

برای خشک کردن صورتتان حوله را خیلی سفت روی صورتتان نکشید.

 

استفاده از بالم لب

بسیاری از افراد مراقبت از لبها را جدی نمی گیرند. بنابراین ممکن است لب های افراد خشک و پوسته پوسته شود. اما اگر از بالم لب استفاده کنید می توانید لب هایی نرم و لطیف داشته باشید. بالم لب همچنین کمک می کند تا آلودگی ها به لب ها آسیب نرسانند. برخی افراد فکر می کنند برق لب و رژ لب نیز همین کار را می کنند. اما بالم لب هایی که طبی هستند اثر بیشتری دارند.

استفاده کردن از کرم دست

دست ها در طی روز بسیار در معرض خشک شدن قرار می گیرند. به دلیل اینکه زیاد مورد شستشو قرار می گیرند. به همین دلیل توصیه می شود در طول روز از نرم کننده دست استفاده کنید. در روزهایی که هوا بسیار سرد است ضروری است که از کرم دست استفاده شود زیرا در این آب و هوا پوست بیشتر در معرض خشک شدن قرار می گیرد.

 

استفاده کردن از لوسیون بدن

 

تغییرات هورمون ها و ایجاد شدن تغییر در چربی های موجود در پوست علاوه بر صورت بر بدن نیز اثر می گذارد و ممکن است بدن به ویژه ناحیه کمر را دچار آکنه های شدید کند. همچنین ممکن است پوست بدن بیش از حد خشک شود. بنابراین نباید مراقبت از پوست بدن را فراموش کنید. به همین دلیل بهتر است از لوسیون های بدن استفاده کنید. برای این کار می توانید شبها پیش از خواب و یا پس از حمام کردن از لوسیون بدن استفاده کنید.

در نوجوانی چطور از پوستمان مراقبت کنیم؟

 

استفاده کردن از ماسک های صورت

 

ماسک های صورت متنوعی برای پوست به وجود آمده اند. این ماسک ها برای عارضه های مختلف پوستی پدید آمده اند. برخی ماسک ها تقویت کننده اند، برخی لایه بردار و برخی آبرسان هستند. این ماسک ها می توانند روزنه های پوست را ببندند و آنها را کوچک کنند. بدین ترتیب پوست صاف و یکدست خواهد شد. همچنین برخی از ماسک ها می توانند سلول های مرده روی سطح پوست و یا باکتری ها را از سطح پوست بردارند.

البته در دوران نوجوانی نیازی به استفاده زیاد از ماسک های صورت نیست. نوجوانان می توانند دو هفته یا ماهی یک بار از این ماسک ها استفاده کنند.

 

برداشتن جوش های سر سیاه

 

برداشتن جوش های ریز و سر سیاه باعث می شود تا پوست صاف و یکدست شود. این کار به بسته شدن روزنه های پوست نیز کمک میکند. برداشتن جوش های ریز را می توانید با چسب های مخصوص این کار انجام دهید. می توانید چسب را روی جوشها بچسبانید و سپس صبر کنید تا خشک شود. سپس چسب را بکنید. این کار باعث می شود تا چسب همه آلودگی ها و جوش های سر سیاه را از سطح پوست بردارد. از این چسب ها می توانید برای برداشتن جوش های سر سیاه بدن نیز استفاده کنید. اما پیش ار استفاده از آنها حتما برچسب روی آنها را بخوانید.

ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09124909053 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو