payamgps.com

برای مراقبت از پوستتان این نکات را حتما در نظر بگیرید

برای مراقبت از پوستتان این نکات را حتما در نظر بگیرید

مقاله های مرتبط:

انواع مختلف کرم های ضد چین و چروک

معرفی کلینزر لومینس

امروزه داشتن یک پوست زیبا و بی نقص از آرزوهای بسیاری از افراد است. به همین دلیل افراد برای داشتن پوستی لطیف، جوان و سالم برنامه های مراقبتی زیادی دارند. برخی فکر می کنند که تنها با استفاده از محصولات گران و پر هزینه می توان پوستی سالم و جوان داشت. اما این یک فرض غلط است. زیرا باید افراد در درجه اول محصولاتی را انتخاب کنند که متناسب با پوستشان می باشند. مهمتر اینکه افراد با رعایت نکاتی ساده و ابتدایی که شاید اصلا ندانند به پوست ارتباط دارد می توانند به خوبی از پوستشان مراقبت کنند.

در این مقاله در رابطه با عادت های ساده ای که به پوست صدمه می زنند و باعث پیری زودرس آن می شوند به شما اطلاعاتی می دهیم.

 

صورتتان را با صابون یا سایر پاک کننده های قوی نشویید

بسیاری از افراد بر این باورند که با شستشوی صورت با شوینده هایی که بسیار کف می کنند می توانند به خوبی صورتشان را پاک کنند. اما نکته اینجاست که با این نوع از پاک کننده های قوی پوست بیش از اندازه پاک می شود. در این صورت چربی های ضروری پوست یا سبوم از بین می روند. بنابراین پوست بیش از حد خشک می شود. در برخی موارد پوست برای جبران چربی های ضروری از دست روفته به سرعت چربی می سازد و در این صورت بیش از حد چرب می شود.

با صابون ها کف تولید می شود. کف کردن زیاد نشان می دهد که پاک کننده دارای مواد آسیب رسان به پوست می باشد. یکی از مواد سولفات لاریل است که چربی های ضروری پوست را از بین می برد.

امروزه پاک کننده هایی متناسب با پوست صورت وارد بازار شده اند که می توانید از آنها استفاده کنید. این پاک کننده ها به پوست آسیب نمی رسانند و pH طبیعی پوست را بر هم نمی زنند.

از رتینوئیدها استفاده کنید

رتینول از گروه ویتامین A می باشد. این ترکیب می تواند خط و خطوط و چین و چروک های پوست را برطرف کند و یا بروز آنها را به تعویق بیندازد. بهتر است پس از 30 سالگی به یک متخصص پوست مراجعه کند و با تجویز او از رتینوئیدها استفاده کنید. رتینوئیدها انواع مختلفی دارند که با توجه به نوع پوستتان می توانید از آنها استفاده کنید. این محصولات کمک می کنند تا کلاژن سازی در پوست تقویت شود و پیری پوست به تعویق بیفتد.

صورتتان را برای ماساژ به افراد ناکارآزموده نسپارید

این درست است که با ماساژ دادن صورت می توانید به جوان ماندن آن کمک کنید. اما اگر این کار را کسی که بلد نباشد انجام دهد می تواند به پوست آسیب رساند. پژوهش ها نشان می دهد که 80 درصد افراد پوستشان را با ماساژ دادن غیر اصولی خراب می کنند.

همچنین برخی از افراد از روغن های اشتباهی برای ماساژ استفاده می کنند که به پوستشان نمی خورد. این روغن ها ممکن است در پوست افراد جوش ها را پدید بیاورند. بنابراین ماساژ را باید افراد متخصص انجام دهند. اگر ماساژ صورتتان را به افراد متخصص بسپارید می توانید جریان خون را در پوستتان تشدید کنید و اکسیژن رسانی به آن را زیاد کنید. در نتیجه پوست با سرعت بیشتری به ترمیم و بازسازی خودش می پردازد.

اما توجه داشته باشید که برای دیدن اثر این نوع مراقبت از پوستتان از سایر محصولات درمانی بهداشتی نیز استفاده کنید.

تنش های روانی را از خودتان دور کنید

شاید فکر نکنید که تنش های روانی تا چه حد می توانند بر سلامت پوستتان تأثیر بگذارند. اما ناراحتی های روحی باعث می شوند در کارکرد اندام های بدن اختلال ایجاد شود و همین اختلال بر پوست اثر می گذارد. به طور مثال تنش های روانی می توانند تنظیم ترشح هورمون ها را بر هم بزنند و باعث شوند تا در کار آنها اختلال ایجاد شود. درست کار نکردن هورمون ها باعث پدید آمدن جوش و سایر عارضه های پوستی می شود. همچنین تنش های روانی بر سیستم اعصاب اثر می گذارند و با ایجاد اختلال در آن می توانند به پوست آسیب برسانند.

هر روز از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید

برخی افراد فکر می کنند که تنها باید در کنار دریا و یا در میانه تابستان از کرم های ضد آفتاب استفاده کنند. اما این باور غلط است زیرا کرم های ضد آفتاب برای تمام مدتی که زیر آفتاب قرار دارید باید استفاده شوند.

این کرم ها را باید هر روز استفاده کنید و اگر قرار است مدت طولانی در زیر آفتاب باشید باید از سایر وسایل مراقبتی از پوست مانند کلاه و دستکش نیز استفاده کنید. برای مراقبت از پوستتان سعی کنید از کرم های ضد آفتابی استفاده کنید که SPF بالای 30 دارند. در این حالت لایه های از ترکیبات روی پوست جمع می شوند که مانع از نفوذ پرتوهای خطرناک و پر انرژی فرا بنفش به لایه های زیرین پوست می شوند.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09121394944 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو