payamgps.com

غذاهایی که برای پوست مفید هستند

غذاهایی که برای پوست مفید هستند

مقاله های مرتبط:

در برنامه مراقبت از پوست چه مواردی را بگنجانیم؟

ماسک آبرسان لومینس

امروزه زیبایی برای افرادی بسیاری حائز اهمیت است. پوست در زیبایی نقش زیادی دارد. پوست از مهمترین اندام هایی است که زیبایی آن برای افراد بسیاری به ویژه خانم ها بسیار اهمیت دارد. مخصوصا پوست صورت که همواره در معرض دید است و سلامت و زیبایی آن در روحیه فرد نیز اثر می گذارد.

بسیاری از افراد برای داشتن پوستی زیبا و سالم راه هایی را برای مراقبت از آن بر میگزینند. برخی به سراغ جراحی ها می روند و برخی دیگر به تزریق موادی مانند بوتاکس و ژل روی می آورند.

برخی دیگر نیز سراغ کرم ها و محصولات بهداشتی و درمانی میروند. برخی دیگر نیز سعی می کنند با مواد آرایشی نقص های پوستشان را بپوشانند. اما از میان همه این راه ها، آن راهی که پایه ای تر باشد و به طور بنیادی به پوست کمک کند از همه اهمیت و اثر بیشتری دارد. تغذیه فرد مهمترین عاملی است که بر پوست او نیز اثر می گذارد. اگر فرد تمامی روش های مراقبت از پوست را رعایت کند اما تغذیه مناسبی نداشته باشد نمی تواند به خوبی به پوستش کمک کند.

در این مقاله قصد داریم به شما مواد غذایی مهمی را معرفی کنیم که بر سلامت پوستتان اثر مهمی دارند.

 

غذاهای حاوی ویتامین C بخورید

 

ویتامین C از مهمترین ویتامین هایی است که در سلامت پوست نقشی اساسی دارد. برای داشتن پوستی سالم و زیبا توصیه می شود غذاهای حاوی این ویتامین را مصرف کنید. ویتامین C محلول در آب است. به همین دلیل در بدن نمی ماند و باید به طور مداوم استفاده شود.

میوه هایی مانند مرکبات، گوجه فرنگی، کلم پیچ، زالبی و فلفل قرمز حاوی ویتامین C هستند. همچنین میوه هایی مانند انواع توت ها، تمشک، انار و ذغال اخته دارای مقادیر کافی ویتامین C می باشند.

 

 غذاهای حاوی پروتئین کم چرب بخورید

 

پروتئین ها واحد های اصلی هستند که تمام اعمال حیاتی بدن را کنترل می کنند. با خوردن پروتئین ها می توانید آمینو اسیدها که واحدهای سازنده آنها هستند را به بدنتان وارد کنید تا بدنتان بتواند با آنها پروتئین های مورد نیاز خودش را بسازد.

برای دریافت پروتئین گوشت هایی را انتخاب کنید که چربی کمی دارند. مانند گوشت مرغ یا سایر پرندگان که توصیه می شود بدون پوست آنها را بپزید.

توفو یا پنیر سویا نیز می تواند برای پروتئین سازی به شما بسیار کمک کننده باشد.

برای دریافت پروتئین های کم چرب همچنین می توانید از گوشت ماهی ها استفاده کنید. ماهی ها علاوه بر تأمین پروتئین مودر نیاز می توانند بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز پوست را تأمین کنند.

غذاهای حاوی امگا3 بخورید

 

امگا 3 از اسیدهای چرب ضروری برای بدن میباشد. این ماده کمک می کند تا پوست به خوبی بتواند خودش را ترمیم کند و سلول ها به خوبی خود را بازسازی کنند.

برای دریافت امگا 3 بهتر است هفته ای دو بار ماهی یا سایر غذاهای دریایی مصرف کنید. ماهی های چرب مانند ماهی سالمون برای دریافت امگا 3 عالی هستند. همچنین ماهی هایی مانند ماهی سنگسر، ساردین، شیرماهی و قزل آلا نیز می توانند امگا 3 مورد نیاز را تأمین کنند.

همچنین گیاهانی مانند روغن کانولا، تخمه کدو، گردو، بذر کتان و توفو نیز دارای ترکیبی به اسم ALA هستند. بدن می تواند این ترکیب را به ترکیبی مانند امگا 3 تبدیل کند و مورد استفاده قرار دهد. البته باید از این گیاهان مقدار بیشتری نسبت به ماهی ها مصرف کنید تا امگا 3 مورد نیاز بدنتان تأمین شود.

Collection of foods high in fatty acids omega 3 including seafood, vegetables and seeds

غذاهای حاوی آنتی اکسیدان ها بخورید

 

رادیکال های آزاد از ترکیباتی هستند که بسیار برای پوست ضرر دارند. این ترکیبات می توانند سلول های بدن را اکسید کنند و آنها را از کار بیندازند و بدین ترتیب در کار آنها اختلال ایجاد کنند. برای مقابله با رادیکال های آزاد باید ترکیباتی به نام آنتی اکسیدان ها را مصرف کنید. این ترکیبات خود اکسید می شوند و از اکسید شدن سایر سلول ها و بافت های بدن جلوگیری می کنند. بدین ترتیب می توانید جلوی بروز بسیاری از بیماری های خطرناک مانند سرطان ها را بگیرید.

بتاکاروتن که نوعی کاروتنوئید است در دسته آنتی اکسیدان ها جای می گیرد. این ماده می تواند رادیکال های آزاد را نابود کند. همچنین می تواند باعث تحریک تولید کلاژن و گلیکوز آمینو گلیکان ها شود. این مواد باعث می شوند تا رطوبت پوست نگه داشته شود و در نتیجه شاداب و نرم بماند.

لیکوپن نیز در دسته کاروتنوئید ها قرار می گیرد و می تواند با رادیکال های آزاد مقابله کند.

تابش نور خورشید می تواند باعث شود تا رادیکال های آزاد در پوست تولید شوند. مصرف لیکوپن باعث می شود تا این رادیکال های آزاد خنثی شده و به پوست صدمه ای وارد نشود. گوجه فرنگی یک منبع غنی از لیکوپن می باشد.

همچنین چای سبز منبع غنی از پلی فنول ها می باشد. این مواد نیز می توانند با رادیکال های آزاد مقابله کرده و از بروز بسیاری از سرطان ها جلوگیری کنند.

ایران جنس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09121394944 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو