payamgps.com

کرم های آبرسان و مرطوب کننده چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

کرم های آبرسان و مرطوب کننده چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

مقاله های مرتبط:

ماسک آبرسان لومینس

خرید اینترنتی کرم روز و کرم شب لومینس

تفاوت آبرسان و مرطوب کننده مهمترین محصولاتی هستند که باید در برنامه مراقبت از پوست هر کسی جای داشته باشند. استفاده از این محصولات برای حفظ سلامت پوست امری حیاتی است. اما اولین مورد برای جای دادن آنها در برنامه مراقبت از پوست این است که باید تفاوت آنها را مورد توجه قرار دهیم. برای این کار باید ابتدا بدانیم آبرسان ها و مرطوب کننده ها چه تفاوتی با هم دارند. همچنین نباید اطلاعات کلی را که گفته می شود آبرسان ویژه پوست چرب و مرطوب کننده ویژه پوست خشک است را به آسانی بپذیریم.

 

محصولات گوناگون آبرسان و مرطوب کننده موجود در بازار

 

امروزه محصولات زیادی برای سالم نگه داشتن پوست در بازار وجود دارند. در میان این محصولات، آبرسان ها و مرطوب کنند ها به طور گسترده و گوناگونی در بازار وجود دارند. تقریبا همه افراد نام آنها را شنیده اند و از آنها استفاده می کنند. اما با این حال بسیاری از افراد تفاوت دقیق آنها را نمی دانند و درباره آنها اطلاعات کافی ندارند. در ادامه درباره این محصولات به شما اطلاعاتی می دهیم.

آبرسان ها و مرطوب کننده ها

لایه های پوستی بیرونی و یا شاخی متشکل از سلول های مرده هستند که میزان آب کمتری نسبت به سایر سلول های پوستی دارند یعنی چیزی حدود 10 تا 30 درصد رطوبت دارند.

در صورتی که مقدار رطوبت موجود در پوست طبیعی باشد، پوست نرم خواهد بود خاصیت کشسانی طبیعی خود را خواهد داشت. در حالت طبیعی، آب به طور پیوسته از لایه های زیرین پوست به سمت لایه های بالایی می رود و در نهایت از سطح پوست تبخیر می گردد.

اگر پوست تحت شرایطی نتواند مقدار آب طبیعی خودش را نگه دارد، پوست دچار خشکی و عوارض ناشی از آن خواهد شد.

حفاظت آبرسان ها و مرطوب کننده ها از پوست در برابر عوامل خارجی

 

یکی از مهمترین عواملی که بر رطوبت پوست تأثیر می گذارد مواجه بودن با آب و هوای بسیار سرد و یا بسیار گرم است. همچنین شستشوی بیش از حد پوست موجب نابود شدن لایه های چربی محافظت کننده از پوست می شود و پوست دچار خشکی خواهد شد.

در ارتباط بودن بیش از حد با برخی مواد شیمیایی و یا شوینده ها باعث می شود که پوست خشک و دچار صدمه شود.

برخی روش های درمانی برای برطرف کردن آکنه های صورت اگر بیش از حد و بی رویه انجام شوند ممکن است پوست را خشک کنند. یکی دیگر از عوامل خشکی پوست توانایی ذاتی پوست در نگه داشتن رطوبت خودش است.

تفاوت آبرسان ها و مرطوب کننده ها

پوست افراد همواره نیاز به آبرسانی دارد تا در کارکرد سلول های آن اختلال ایجاد نشود. پوست های خشک نیاز دارند تا همواره با بهترین و مناسبترین محصول آبرسانی شوند.
نکته قابل توجه این است که آبرسانی پوست به تنهایی پوست را در مدت زمان کمی آبرسانی خواهد کرد و پوست برای مدت کمی نرم خواهد ماند. برای اینکه این حالت موقتی نباشد بهتر است که از مرطوب کننده ها و یا روغن های ویژه پوست پس از استفاده از آبرسان ها استفاده کنیم تا پوست زمان بیشتری بتواند رطوبت خودش را نگه دارد.

اگر مرطوب کننده ها را به تنهایی استفاده کنید و به آن آبرسان نزنید پوست به خوبی آبرسانی نخواهد شد. بنابراین مرطوب کننده ها و آبرسان ها محصولاتی مکمل یکدیگر هستند و باید با هم استفاده شوند.

آبرسان ها و مرطوب کننده ها

مکانیسم عمل محصولات آبرسان

در محصولات آبرسان ماده ای به نام اسید هیالورونیک استفاده می شود. این ماده به طور طبیعی در پوست وجود دارد. این مولکول با وجود اینکه کوچک است می تواند آب زیادی را در خودش نگه دارد. یعنی چیزی حدود هزار برابر وزن خودش. این مولکول سپس می تواند کم کم آب موجود در خودش را به پوست انتقال دهد.

 

این ماده مانند کلاژن با افزایش سن رفته رفته کمتر تولید می شود. در این حالت پوست خشکتر می شود و باید این ماده به طور مصنوعی توسط محصولات بهداشتی درمانی به پوست تزریق شود.

مکانیسم عمل محصولات مرطوب کننده

بسیاری از افراد فکر می کنند که روغن ها موجب ایجاد شدن جوش بر روی پوست می شوند. اما ای تفکر به صورت کامل صحیح نمی باشد.

افرادی که پوستی نسبتا چرب دارد همواره از محصولات بدون روغن استفاده می کنند و یا صورتشان را خیلی زیاد شستشو می دهند. اما این افراد نمی دانند که با خشک نگه داشتن پوستشان آسیب بیشتری نسبت به آکنه به آن می زنند.

بسیاری از روغن های ویژه پوست بدن به آن کمک می کنند تا به عملیات خود ترمیمی و جوانسازی خودش بپردازد. اما اگر پوست خشک باشد نمی تواند خودش را ترمیم کند و چین و چروک ها به سرعت پدید می آیند و پیری زودرس پوست آغاز می شود.

بنابراین افرادی که پوست چرب دارند نیز باید از محصولات مرطوب کننده استفاده کنند. اما باید میزان استفاده از این محصولات را کنترل کنند. همچنین باید این افراد پوست خود را با شوینده مناسب صورت بشویند.

Asian beauty applying cream to face

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09121394944 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو