payamgps.com

مواد غذایی برای شفاف کردن پوست

مواد غذایی برای شفاف کردن پوست

مقاله های مرتبط:

راهکارهایی برای درخشان کردن پوست

ژل روشن کننده لومینس برای بهبود اختلالات مربوط به رنگدانه ها

همه افراد علاقه دارند که پوستی شفاف و زیبا داشته باشند. داشتن پوستی که عاری از لک و تیرگی است برای همه افراد به ویژه خانم ها بسیار مهم است. بسیاری از افراد برای داشتن پوستی شفاف و زیبا هزینه های زیادی می دهند و زمان زیادی صبر می کنند. ممکن است حتی عوارض احتمالی هم بپذیرند.

یکی از دلایل شفاف و روشن بودن پوست وراثت است. اما عوامل محیطی دیگری نیز مانند رژیم غذایی و سبک زندگی بر زیبایی پوست اثر دارند. سبک زندگی نیز شامل ورزش کردن، اضطراب نداشتن، خواب مناسب و قرار نگرفتن زیاد ریز آفتاب و هوای خیلی سرد یا خیلی گرم است.

برخی مواد غذایی برای شفافیت پوست اثر بسیار مناسبی دارند. با استفاده از این مواد غذایی می توانید با صرف کمترین هزینه پوستی شفاف و روشن داشته باشید. در ادامه مهمترین این مواد غذایی را به شما معرفی می کنیم.

سیر

برخی افراد به دلیل اینکه سیر بوی تندی دارد آن را کم استفاده می کنند و یا از رژیم غذایی خود حذف می کنند. اما سیر خون را تصفیه می کند و به شادابی و شفافیت پوست کمک می کند. این ماده خون را پاکسازی می کند و باعث می شود تا فرآیند های طبیعی پوست به خوبی انجام شوند.

گردش خون تمییز در پوست مواد غذایی را بهتر به آن می رساند و پوست را روشن و شفاف می کند.

عصاره سیر خاصیت روشن کنندگی دارد. بنابراین می توانید عصاره سیر را روی پوستتان بمالید و لک ها و تیرگی های آن را از بین ببرید.

 

پیاز

پیاز خاصیت ترمیم کنندگی و روشن کنندگی دارد. پیاز سرشاز از آنتی اکسیدان هاست. این ترکیبات علاوه بر زیبا کردن پوست و حفظ کردن آن از آسیب ها، بدن را در برابر بیماری های خطرناکی مانند سرطان مقاوم می کنند. پیاز همچنین دارای ویتامین C می باشد. این ویتامین خواص ضد التهابی دارد و پوست را تسکین می بخشد.

پیاز همچنین دارای مواد سفت کننده است. این ماده غذایی به قوی شدن عضلات و سفت شدن پوست کمک می کند و آن را از افتادگی و شل شدن حفظ می کند.

این ماده غذایی همچنین خواص ضد باکتریایی دارد و از رشد کردن باکتری ها روی پوست جلوگیری می کند. بدین ترتیب مانع از ایجاد شدن آکنه روی صورت می شود.

لیمو ترش

لیموترش دارای آنتی اکسیدان ها و اسیدهای طبیعی است. این ترکیبات در لیموترش کمک می کنند تا لک های موجود در پوست برطرف شوند.

لیموترش همچنین دارای خاصیت مرطوب کنندگی است و پوست را آبرسانی می کند. این امر به شفاف شدن پوست کمک می کند.

افراد دارای پوست های حساس بهتر است لیمو را با عسل ترکیب کرده و به پوستشان بمالند تا اسید موجود در لیموترش پوستشان را دچار حساسیت نکند.

 

آناناس

آناناس میوه ای دوست داشتنی است که دارای آنزیم هایی است که می توانند لک های پوست را از بین ببرند و پوست را روشن و شفاف کنند. می توانید با استفاده از آناناس ماسک های خانگی درست کنید و روی پوستتان بمالید و از اثرات مثبت آن بهره مند شوید.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی نیز منبعی قوی از آنتی اکسیدان هاست. گوجه فرنگی همچنین کمک می کند تا پوست یک لایه برداری ضعیف انجام دهد و لک های صورت را از بین ببرد تا پوست را شفاف کند.

گوجه فرنگی همچنین پوست را پاکسازی می کند. در این حالت با مالیدن آن روی صورتتان کمک می کنید تا منافذ پوست باز شوند و سلول های مرده از روی پوست برداشته شوند و پوست به خوبی بتواند تنفس کند و بهتر عملیات خود ترمیمی و جوانسازی را انجام دهد.

 

اسفناج

اسفناج خاصیت سفیدکنندگی بی نظیری دارد. به طوری که اگر آن را در ظرف روی بپزید خواهید دید که کناره های ظرف سفید خواهد شد. بنابراین برای روشن و شفاف شدن پوستتان می توانید از ماسک اسفناج استفاده کنید.

 

سیب زمینی

سیب زمینی خاصیت سفت کنندگی دارد و پوست را از شل شدگی و افتادن نجات می دهد. در این حالت چین و چروک ها از بین می روند و پوست صاف می شود. سیب زمینی دارای آنتی اکسیدان ها، ویتامین C و ویتامین B6 است. این ویتامین ها پوست را روشن کرده و تیرگی ها و لک های آن را از بین می برند.

 

زردچوبه و آلوئه ورا

زدرچوبه و آلوئه ورا به خوبی اثر هم را تقویت می کنند و اثر بی نظیری بر پوست دارند. این ترکیبات پوست را به خوبی آبرسانی می کنند و آن را از دهیدراته شدن حفظ می کنند. بدین ترتیب پوست همراه شاداب و نرم می ماند.

می توانید این مواد را با هم ترکیب کنید و با آنها یک ماسک طبیعی برای خودتان بسازید.

توت فرنگی

توت فرنگی سرشار از ویتامین C می باشد. این ویتامین به تحریک کلاژن سازی در پوست کمک می کند و باعث می شود خاصیت ارتجاعی پوست حفظ شود و چروک نیفتد.

می توانید با این میوه ماسک های طبیعی نیز درست کنید و به صورتتان بمالید تا از خواص ترمیمی و جوانسازی آن بهره مند شوید.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09121394944 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو