payamgps.com

بیماری هایی که در پوست لک های رنگی پدید می آورند

بیماری هایی که در پوست لک های رنگی پدید می آورند

مقاله های مرتبط:

سرم جوانسازی لومینس LUMINESCE cellular rejuvenation serum

آیا سلول های بنیادی در محصولات بهداشتی وجود دارند؟

چه دلایلی باعث پدید آمدن تیرگی در زیر بغل و کشاله ران می شوند؟

 

پوست یکی از اعضای مهم بدن است که همه ما دوست داریم همواره زیبا و جوان باشد. اما این عضو تحت تأثیر عوامل زیادی قرار می گیرد و ممکن است دچار عارضه و یا بیماری شود.

یکی از مهمترین عواملی که افراد را آزار می دهد تیره بودن نواحی ای از بدن مانند کشاله ران و زیر بغل است. برخی از این تیرگی ها ریشه در بیماری هایی دارند که شاید از وجود آنها بی اطلاع باشید. برخی بیماری ها در این نواحی لک های تیره و روشن و بزرگ و کوچک رنگی پدید می آورند. حتی ممکن است پوست را پوسته پوسته کنند و خارش پدید آورند. بهتر است این بیماری ها را بشناسیم و در موقع مناسب برای درمان آنها اقدام کنیم.

بسیاری از این بیماری ها ریشه ژنتیکی دارند. برخی نیز عفونت هستند. اما این بدان معنا نیست که آنها درمان نمی شوند و یا درمانشان سخت است.

 

استفاده از سلول های بنیادی در درمان بیماری های پوستی

 

می توانید برای درمان این بیماری ها از سرم هایی استفاده کنید که حاوی فاکتورهای رشد می باشند. فاکتورهای رشد ترکیباتی هستند که از سلول های بنیادی ترشح می شوند. این ترکیبات برقراری ارتباط میان سلول ها را زیاد می کنند و به رشد و تقسیم آنها کمک می کنند.

بدین ترتیب سلول ها به سرعت جایگزین می شوند و بافت کلی پوست جوانسازی می شود. این امر به مبارزه با بسیاری از عارضه ها و بیماری های پوستی کمک می کند. برخی عارضه ها به کلی با محصولات حاوی فاکتورهای رشد بهبود می یابند. برخی دیگر از عارضه ها با سرم های حاوی فاکتورهای رشد با سرعت بیتشری درمان می شوند. درواقع سرم های جوانسازی عامل کمک کننده می باشند تا پوست را برای درمان تحریک کنند. سرم جوانسازی لومینس یکی از محصولاتی است که در این رابطه بسیار کمک کننده است.

 

در ادامه در رابطه با عارضه هایی که موجب پدید آمدن لک های رنگی روی پوست می شوند به شما اطلاعاتی می دهیم.

 

آکانتوزیس نیگریکانس

این عارضه باعث می شود که رنگدانه های پوست در ناحیه چین های پوستی تغییر کنند. در این عارضه معمولا خالهای گوشتی نیز پدید می آیند. آکانتوزیس نیگریکانس به طور معمول در افراد زیر 40 سال دیده می شود. آکانتوزیس نیگریکانس معمولا ریشه وراثتی دارد. ممکن است با بیماری های ناشی از اختلال در غده های درون ریز مانند پلی کیستیک، کوشینگ، دیابت، هیپوتیروئیدیسم و هیپرتیروئیدیسم همراه شود.

اگر این بیماری بالای 40 سال رخ دهد معمولا شدت بیشتری دارد.


اینتر تریگو

این بیماری باعث می شود که در چین های پوستی التهاب ایجاد شود. اگر در معرض گرما، رطوبت، عدم رفت وو آمد هوا و اصطکاک باشید این بیماری تشدید می شود. ممکن است روی عارضه ها باکتری، ویروس و یا قارچ وجود داشته باشد. در این حالت عفونت نیز پدید می آید. این بیماری بیشتر در قسمت کشاله ران و چین های ناحیه شکم دیده می شود. این بیماری بیشتر در افراد چاق و دارای دیابت رایج است. در اینتر تریگو ممکن است محل عارضه دچار سوزش و خارش نیز شود. این بیماری به طور فصلی عود می کند و اگر بهداشت رعایت نشود تشدید می شود.

 

اریتراسما

اریتراسما درواقع یک عفونت سطحی است که حالت پایداری دارد. این بیماری در نواحی از بدن که روی هم قرار می گیرند پدید می آید. قسمت هایی مانند زیربغل، زیر سینه ها و خط مایو از این دست هستند.

عامل پدید آورنده اریتراسما نوعی باکتری به نام کورینه باکتریوم می باشد. نشانه های این بیماری با بالا رفتن سن شدت می یابند. اما در هر سنی می توان این بیماری را دید. در این بیماری چین هایی از بدن که اغلب مرطوب می مانند تیره می شوند. طول مدت اریتراسما ممکن است بین چندین ماه تا چندین سال طول بکشد.

در این بیماری ممکن است عفونت حتی به بدن و بازوها سرایت کند. در این بیماری لک های قرمز و یا قهوه ای روی پوست دیده می شوند و ممکن است پوست پوسته پوسته هم شود.


تینه آور سیکالر

تینه آور سیکالر نوعی از عفونت ایجاد شده به وسیله قارچ در سطح پوست می باشد. در این بیماری لک های تیره و روشن روی سینه و پشت بدن پدید می آیند. در افرادی ممکن است پس از درمان بیماری عود کند.

عامل پدید آورنده این بیماری مالاسزیا فورفور است. این عامل  نوعی فلور نرمال در پوست است. مالاسزیا فورفور در همه ی بالغین دیده می شود. اما بیشتر در آب و هوای دارای رطوبت قابل دیدن است. در این بیماری ممکن است در سطح عارضه ها پوسته های ریزی نیز دیده شوند. همچنین به طور معمول بیماری کمی خارش احساس می کند.

کاندیدیاز

این بیماری عفونت قارچی است که به وسیله قارچ معروف کاندیدا آلبیکنز پدید می آید. در کاندیدیاز پوست و در برخی موارد غشاری مخاطی مبتلا می شوند. در افرادی که مبتلا به برخی بیماری ها مانند کوشینگ، دیابت، هیپوتیروئیدیسم و هیپرتیروئیدیسم می باشند، عفونت کاندیدیاز شدیدتر خواهد شد. ایجاد تغییر و اختلال در هورمون ها نیز ممکن است با ایجاد تغییر در رنگدانه های پوست پدید بیاید. به دلیل اینکه علت های تیرگی پوست معمولا بسیار متنوع هستند، این بیماری باید به خوبی بررسی شود. زیرا ممکن است فردی که حاذق نباشد در تشخیص آن اشتباه کند.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09121394944 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو