payamgps.com

عارضه شایع هیپر پیگمانتاسیون

عارضه شایع هیپر پیگمانتاسیون

مقاله های مرتبط:

خرید کرم ضد لک لومینس

پیشگیری و بهبود لک های پوستی

 

تا کنون به گوناگونی رنگ های پوست دقت کرده اید؟ چرا افراد مختلف انقدر رنگ پوستشان با هم تفاوت دارد؟ چرا وقتی زیر آفتاب قرار میگیریم رنگ پوستمان تیره تر می شود؟ چرا با بالا رفتن سن لک های رنگی یا خالها روی پوست پدیدار می شوند؟ جواب همه این سوالات به رنگدانه ها بر میگردد. رنگدانه ها ترکیباتی هستند که وظیفه تعیین رنگ را در پوست به عهده دارند.

این ترکیبات همچنین از پوست در برابر آفتاب محافظت می کنند. با ایجاد شدن اختلالاتی در روند طبیعی پوست رنگدانه ها نیز تحت تأثیر قرار می گیرند. اختلال در آنها حتی ممکن است بیماری ها و عارضه هایی نیز ایجاد کند. بیماری خطرناکی مانند ملانوما که نوعی از سرطان پوست است به وسیله اختلال در نوعی رنگدانه به نام ملانین پدید می آید. ملانین مهمترین رنگدانه در پوست می باشد.

تغییر رنگ پوست

عارضه ای پوستی شایع در میان بسیاری از افراد دیده می شود که هیپر پیگمانتاسیون نام دارد. در این حالت رنگ پوست زیادتر از حد معمول می شود.

این عارضه درواقع به دلیل ایجاد اختلال در رنگدانه ملانین پدید می آید. این رنگدانه رنگ پوست را تعیین می کند. پدید آمدن تغییرات در رنگ پوست و مو در اثر واکنش های غیر طبیعی در رنگدانه های پوست مانند کاروتنوئید، اکسی گلوبین و هموگلبین است که به ترتیب مسئول تولید رنگهای زرد، قرمز و آبی هستند.

رنگدانه ها رنگ طبیعی پوست و رنگ عارضه های پوستی مانند لک ها و خال ها را تعیین می کنند. به همین دلیل ممکن است با لک هایی با رنگهای متفاوت روی پوستتان مواجه شوید.

 

علت بروز هیپر پیگمانتاسیون

این عارضه به دلیل بودن طولانی مدت در زیر آفتاب شدید پدید می آید. به دلیل اینکه ملانین علاوه بر تعیین رنگ پوست وظیفه حفاظت از پوست را نیز بر عهده دارد. اگر آفتاب شدید به مدت زیادی بر پوست بتابد ملانین زیادی تولید می شود و در پوست جمع می شود و این عارضه پدید می آید.

البته این عارضه به دلایل دیگری نیز پدید می آید. دلایلی مانند دلایل هورمونی، مسمومیت با مواد شیمیایی، داروها، نئوپلاستیک، صدمات حرارتی و پروتویی، داروها و بودن در معرض مواد حساس به نور از جمله دلایلی هستند که هیپر پیگمانتاسیون را شامل می شوند. هیپر پیگمانتاسیون در حالتی که ثابت باشد خطری برای بدن ندارد. اما اگر لک های برجسته و در حال گسترش در آن ایجاد شد باید حتما به پزشک مراجعه کنید.

انواع مختلف دیگری نیز از تیرگی ها ممکن است روی پوست پدید بیایند. این تیرگی ها معمولا طبیعی بوده و خوش خیم هستند.

عاملی مانند اختلالات در تغذیه به مدت طولانی می تواند موجب بروز هیپر پیگمانتاسیون شود.

این عارضه ممکن است به مدت طولانی روی پوست وجود داشته باشد. در این حالت می تواند فرد را از نظر روانی تحت تأثیر قرار داد و موجب اختلال در روحیه او شود. این نوع عارضه ممکن است با شدت و یا گونه متفاوت در نقاطی دیگر از بدن نیز دیده شوند. معمولا اگر عامل بروز این عارضه از بین برود به مرور رنگ آن کمرنگ می شود.

آیا روشن کننده ها روی هیپر پیگمانتاسیون اثر دارند؟

روشن کننده ها می توانند این عارضه را تخفیف داده و کمرنگ کنند. کرم های روشن کننده می توانند سرعت تولید ملانین را کم کنند و قسمت های لک دار را روشنتر کنند. به مرور آن ناحیه می تواند به رنگ طبیعی خود بازگردد. این کرم ها می توانند روی پوست لایه برداری ضعیفی انجام داده و آن را روشن و شفاف کنند.

روش کننده های دارای هیدروکینون

بیشتر محصولات روشن کننده دارای ماده ای به نام هیدروکینون می باشند. این ماده می تواند به سرعت لک ها را از بین ببرد. اما اثر آن موقتی است و پس از مدتی لک ها حتی با شدت بیشتری باز می گردند. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم پیش از خرید روشن کننده برچسب روی محصول را بخوانید و از خرید کرم های دارای هیدروکینون خودداری بفرمایید.

روشن کننده برای برطرف کردن انواع لک ها

 

برخی دیگر از روشن کنند ها هیدورکینون ندارند. به همین دلیل اثر آنها با احتمال کمتری از بین می رود.

این محصولات برای برطرف کردن لک های پوستی به هر علتی که پدید آمده باشند اثر خوبی دارند. این لک ها می توانند بر اثر آفتاب، ایجاد شدن اختلال در هورمون ها، بارداری و اسکارهای مانده از آکنه و جراحت باشند.
این محصولات همچنین ترکیباتی دارند که می توانند به مرور لک های طبیعی زیر بغل و کشاله ران را نیز از بین ببرند.

برخی از محصولات روشن کننده دارای ترکیباتی هستند که از عصاره گیاهان به دست آمده اند و خاصیت ضد عفونی کننده دارند. در این صورت می توانند از بروز برخی بیماری های پوستی جلوگیری کنند.

همچنین برخی از آنها دارای ترکیبات ضد التهاب و آرامش بخش می باشند که التهابات پوستی را تسکین می دهند.

طریقه مصرف

پیش از استفاده از روشن کننده ها محل مورد نظر را به خوبی با شوینده مناسب پوست پاک کنید. در این صورت م یتوانید تأثیر کرم روشن کننده را بیشتر کنید. سپس قدری از محصول روشن کننده بردارید و آن را به صورت دورانی روی پوست بمالید و پوستتان را مالش دهید.

اگر لک های پوستتان تیره است می توانید روزی دو بار از محصولات روشن کننده استفاده کنید.

برای نتیجه گرفتن از این محصولات باید صبور باشید. این محصولات معمولا زیر یک ماه اثر خود را نشان نمی دهند. بنابراین تا رسیدن به رنگ دلخواه برای پوستتان استفاده از روشن کننده ها را ادامه دهید.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09121394944 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو