payamgps.com

شیوه انتخاب شوینده مناسب صورت

شیوه انتخاب شوینده مناسب صورت

مقاله های مرتبط:

ژل پاک کننده پوست لومینس LUMINESCE youth restoring cleanser ( کلینزر)

پاک کننده عالی برای صورت

آب پاک کننده ایست که بسیار قابل دسترس است و در زمین به میزان بسیار زیادی وجود دارد. اما آب نمی تواند چربی ها را در خود حل کند. به همین دلیل قادر به پاک کردن چربیها و آلودگی های روغنی نیست. بنابراین برای پاک کردن پوست باید دنبال راه حلی دیگری بود.

بشر از دیرباز از صابون به عنوان پاک کننده استفاده می کرده است. شیوه عمل صابون بدین شکل است که صابون چربی ها و مواد روغنی را در خودش حل می کند. سپس این آلودگی ها را به همراه خود با آب حمل می کند و در نتیجه آلودگی ها پاک می شوند.

 

شیوه تهیه صابون

صابون از اضافه کردن نوعی ماده قلیایی به چربی تهیه می شود. بشر توانسته است در سالهای بسیار دور صابون را کشف و از آن استفاده کند. اما اولین صابون تجاری در سال 1884 در کشور انگلستان تهیه و تولید شد.

آسیب رساندن صابون به پوست

صابون پاک کننده ای بسیار قوی است. اما pH بالایی یعنی حدود 10 دارد. درحالیکه pH طبیعی پوست حدود 5/5 می باشد. بنابراین صابون به پوست آسیب می رساند. از طرف دیگر صابون آنقدر قوی است که می تواند چربی های ضروری پوست را نیز از بین ببرد.

اگر به طور مداوم از صابون اضافه کنید ممکن است دچار خشکی پوست و یا تورم و التهاب آن شوید. این موارد در افراد دارای پوست های حساس و یا دارای عارضه های پوستی بیشتر بروز می کنند. خشکی بیش از حد پوست باعث پیری زودرس آن می شود و چین و چروک ها زودتر در پوست پدیدار می شوند.

 

پاک کننده های غیر صابونی

برای پاسخ دادن به مشکلاتی که صابون ها دارند پاک کننده های غیر صابونی تولید شده اند. این مواد کیفیتی بالاتر داشته و در حین پاک کردن پوست به آن صدمه نمی زنند. ترکیبات اصلی موجود در مواد پاک کننده سورفکتانت ها نام دارند. پاک کننده های مناسب پوست پاک کننده های غیر صابونی می باشند که معمولا شامل چند نوع سورفکتانت ملایم هستند.

 

پاک کننده ها و نیاز آنها به آب

پاک کننده ها در دو دسته اصلی جای دارند. دسته نیازمند به آب و دسته ای که به آب نیاز ندارند.

 

یعنی اینکه بعضی از پاک کننده ها برای پاک کردن صورت به آب نیازی ندارند. می توانید فقط این پاک کننده ها را با پنبه روی صورتتان بمالید و پوستتان بدون مصرف آب پاک می شود.

 

شیوه انتخاب شوینده مناسب صورت

شوینده های مخصوص پاک کردن آرایش

بهتر است افرادی که چند بار در روز آرایش خود را پاک می کنند از پاک کننده های بدون نیاز به آب استفاده کنند. این شوینده ها پس از پاک کردن لایه ای محافظ روی صورت برجای می گذارند. این لایه محافظ دارای مواد مرطوب کننده است. بنابراین به مواد مرطوب  کننده نیازی ندارید و لزومی نیست با آب صورتتان را پاک کنید. در این حالت پوست خشک نخواهد شد.

 

انتخاب شوینده مناسب صورت

برای انتخاب شوینده مناسب صورت باید ابتدا نوع پوستتان را بشناسید. زیرا باید شوینده صورتتان را متناسب با نوع پوستتان انتخاب کنید. شوینده های مختلف برای انوع پوست تفاوت دارند. به طور مثال شیرپاک کن ها که بر پایه شیر می باشند برای پوست های خشک مناسب می باشند. برای افرادی که در سنین جوانی هستند و یا دارای پوست های چرب و یا مختلط هستند این نوع از پاک کننده توصیه نمی شوند.

شوینده های صورت همچنین با تغییر آب و هوای و در فصول مختلف باید تغییر کنند. مثلا در فصل زمستان شوینده های ملایم تر را استفاده کنید. در این مورد می توانید از یک پزشک متخصص پوست کمک بگیرید.

 

پاک کردن آرایش

صابون های معمولی و آب برای پاک کردن آرایش مناسب نیستند. به ویژه برای اشخاصی که در طول روز چندین بار اقدام به پاک کردن آرایششان می کنند و دوباره آن را تجدید می کنند. استفاده مداوم از صابون باعث خشک کردن پوست می شود. در این حالت پوست کدر و تیره نیز خواهد شد. صابون های معمولی با برخی مواد معدنی موجود در آب ترکیب شده و تشکیل رسوب می دهند. این رسوبات پس از شستن پوست باز هم در پوست باقی می مانند و پاک نمی شوند. این رسوبات پوست را کدر وتیره خواهند کرد. می توانید این اتفاق را بیشتر در مناطقی ببینید که آب انجا املاح زیادی دارد.

صابون های کرم دار برای شستشوی پوست بهتر هستند اما باز هم ممکن است به پوست آسیب برسانند. این صابون ها دارای مقداری کرم می باشند که تشکیل سده از مواد مرطوب کننده است. این مواد در حین شستشوی پوست به آن رطوبت رسانی کرده و از خشکی بیش از حد آن جلوگیری می کنند. اما در هر صورت به شما توصیه می کنیم از شوینده هایی استفاده کنید که مخصوص شستشوی پوست صورت طراحی شده اند. این شوینده ها چربی های ضروری پوست یا همان سبوم را از بین نمی برند و به پوست آسیب نمی زنند.

 

زیاد صورتتان را نشویید

برای اینکه پوستتان کمتر آسیب ببیند زیاد آن را شستشو ندهید. شستن صورت روزی یکبار کافی است. حتی اگر از منزل بیرون نمی روید و آرایش ندارید می توانید چند روی یکبار صورتتان را بشویید. زیرا با شستوشی زیاد صورت پوستتان را وادار م یکنید که همواره چربی تولید کند. در نتیجه ممکن است پوستتان از قبل نیز چربتر شود. در این حالت ممکن است پوستتان به دلیل چربی بیش از حدی که همواره تولید می شود دچار آکنه شود.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09121394944 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو