payamgps.com

انواع پاک کننده های صورت

انواع پاک کننده های صورت

مقاله های مرتبط:

معرفی کلینزر لومینس

پاک کننده صورت لومینس

لزوم پاک کردن پوست

 

پاک کننده از مراحل بسیار مهم در برنامه مراقبت از پوست می باشند. پاک کننده ها کمک می کنند تا پوست از آلودگی ها، چربی ها و سموم پاک شود. در این حالت گردش خون در پوست سریعتر صورت می گیرد و مواد مغذی بهتر به پوست می رسند و پوست با این مواد مغذی بهتر می تواند به عملیات ترمیمی و جوانسازی خودش بپردازد. با پاک شدن آلاینده ها همچنین راه تنفس پوست باز می شود و پوست به خوبی می تواند اکسیژن مورد نیاز خود را به دست آورند.

سموم و آلاینده ها اگر در پوست بمانند پوست را محلی برای رشد باکتری ها و میکروب های مضر کرده و موجب بروز عارضه های پوستی خواهند شد. به همین دلیل افرادی که در معرض هوای آلوده یا سایر آلاینده های محیط بوده اند به سرعت پوستشان را پاک کننده مناسب بشویند.

ممکن است برایتان این سؤال پیش بیاید که پاک کننده مناسب چه پاک کننده ایست.

گوناگونی پاک کننده ها

امروزه بسیاری از پاک کننده ها در بازار وجود دارند. این پاک کننده ها آنقدر تنوع دارند که ممکن است افراد برای خرید پاک کننده مناسب خود سردرگم شوند. در ادامه مهمترین انواع پاک کننده ها را به شما معرفی می کنیم.

انواع پاک کننده ها

پاک کننده ها بر پایه شیر

 

پاک کننده های بر پایه شیر که به شیر پاک کن معروفند برای پاک کردن آرایش و یا چربی ها و مواد روغنی مناسب می باشند. در ایران نیز این پاک کننده ها بسیار جا افتاده اند و افرادی زیادی از آنها استفاده می کنند. این پاک کننده ها به راحتی تولید می شوند و در داخل کشور تولید کننده های زیادی دارند که انواع مختلفی از شیر پاک کن ها را تولید کرده و به بازار ارائه می دهند.

در این راستا تبلیغات زیادی شده است. به طوری که در ذهن بسیاری از افراد این طور حک شده که حتما باید یک شیرپاک کن در منزل داشته باشند و از آن استفاده کنند. اما درواقع شیر پاک کن ها برای همه انواع پوست مناسب نیستند. افراد دارای پوست های مختلف باید از پاک کننده های مختلفی استفاده کنند. به طور مثال افرادی که دارای پوست های بسیار چرب هستند بهتر است از پاک کننده های دیگری استفاده کنند که کمتر پوست را چرب می کنند تا درگیر آکنه نشوند.

صابون های کرم دار و گلیسیرینه

صابون های کرم دار و گلیسیرینه هم امروزه جایگاه ویژه ای در میان محصولات بهداشتی دارند. این صابون ها از نسل قدیمی صابون ها که خاصیت قلیایی شدید دارند بهتر می باشند. صابون های کرم دار کمتر ار صابون های معمولی به پوست آسیب می رسانند. اما به هر حال به دلیل اینکه بر مبنای مواد موجود در صابون ها تولید می شوند همان عیوب صابون ها را دارند. این صابون ها تنها حاوی مقداری کرم هستند. ترکیبات موجود در این کرم ها خاصیت مرطوب کنندگی دارند و در حین شستشوی پوست قدری از خشکی حاصل شده به وسیله صابون را جبران می کنند.

صابون های کرم دار نیز اگر زیاد استفاده شوند پوست را خشک و ملتهب و دچار تورم می کنند. این رخداد برای افراد دارای پوست های حساس و یا دارای سابقه بیماری پوستی با احتمال بیشتری رخ خواهد داد.

اگر افراد اصرار دارند که پوستشان را با صابون بشویند بهتر است از نوعی پاک کننده به نام پن استفاده کنند که اثرات مخرب کمتری برای پوست دارد.

 

پن ها

 

پن نوعی پاک کننده است که ظاهرش شبیه به صابون می باشد. یعنی به صورت جامد است و شکل قالبی دارد. این پاک کننده همچنین مانند صابون ها کف می کند و آلودگی های پوست را به خوبی پاک می کند. استفاده از پن ها نیز بسیار رایج شده است. به طوریکه می توانید انواع مختلفی از آنها را در فروشگاه ها ببینید. پن ها در برند ها و انواع مختلفی به بازار عرضه می شوند. این پاک کننده ها از ترکیبات ملایم تر و سازگارتری با پوست ساخته شده اند و کمتر به پوست صدمه می زنند.

پاک کننده ها ی غیر صابونی مایع

 

برخی دیگر از انواع پاک کننده وجود دارند. مبنای این نوع از پاک کننده ها غیر صابونی است. این پاک کننده ها معمولا مایع بوده و کف می کنند. ممکن است فکر کنید حالا که مثل صابون ها زیاد کف می کنند مناسب هستند. اما توجه داشته باشید که کف کردن نشانه خوبی نیست و از وجود مواد مضر در پاک کننده خبر می دهد. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که به ترکیبات و نوع پاک کننده و سازگاری آن با پوستتان بیشتر توجه کنید تا میزان کف کردن آن.

 

ژل های مخصوص شستشوی صورت

این ژل نسل جدیدی از پاک کننده های صورت هستند. این ژل ها به خوبی می توانند آلاینده ها را پاک کنند و تا لایه های عمقی پوست نیز نفوذ کنند. در این حالت راه پوست را باز می کند و اجازه می دهید مواد ضد پیری که استفاده می کنید سریعتر به پوستتان جذب شوند. مهمتر اینکه این محصولات pHی متناسب با pH پوست دارند. یعنی pH حدود 5/5. این امر باعث می شوند که این نوع از پاک کننده ها به پوست آسیب نرسانند و در روند طبیعی آن اختلال ایجاد نکنند.

تمامی انواع پاک کننده های ذکر شده هم نمونه خارجی دارند و هم نمونه داخلی. از میان همه این محصولات باید سعی کنید مدلی که سازگاری بیشتری با پوستتان دارد را انتخاب کنید. نه صرفا گرانترین و یا به نام ترین آنها را در نظر بگیرید.

 

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09121394944 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو