payamgps.com

عواملی که شاید فکر نکنید بر زیبایی پوستتان اثر می گذارند

عواملی که شاید فکر نکنید بر زیبایی پوستتان اثر می گذارند

مقاله های مرتبط:

خرید اینترنتی سرم جوانسازی لومینس

مهمترین راه برای جوانسازی پوست

عوامل زیادی وجود دارند که بر زیبایی و جوانی پوست اثر می گذارند. اما افراد زیادی هستند که بسیاری از این عوامل را نمی شناسند و یا فکر می کنند اهمیتی ندارند. به طور مثال، اغلب فکر می کنند که مهمترین عوامل آسیب رساندن به پوست داشتن بیماری ها و سابقه ژنتیکی و یا رژیم غذایی نادرست است. البته این عوامل برای سلامت پوست بسیار مهم هستند و بر روی سلامت و جوانی آن اثرات زیادی می گذارند. اما عوامل دیگری نیز هستند که بسیار مهم اند اما در بسیاری از اوقات دست کم گرفته می شوند و یا اصلا به چشم نمی آیند.

در ادامه این عوامل را به شما معرفی می کنیم.

رانندگی کردن زیاد

شاید فکر کنید زیاد رانندگی کردن به سلامت پوست هیچ ارتباطی ندارد. اما باید بگوییم که این عامل بر سلامت پوست اثرات زیادی دارد. به دلیل اینکه افرادی که زیاد رانندگی می کنند معمولا زیاد دچار اضطراب می شوند. این اضطراب ها به مرور زمان باعث به وجود آمدن اختلال در روند خود ترمیمی پوست می شوند.

همچنین افرادی که زیاد رانندگی می کنند بیشتر در معرض آفتاب هستند. تابش آفتاب شدید و طولانی مدت روی پوست بدون محافظ خطرناک است. زیرا موجب تحریک تولید ماده ای به نام ملانین در پوست می شود. ملانین برای محافظت از پوست در برابر آفتاب مورد نیاز است. اما اگر این ماده مداوم و بدون استراحت ساخته شود ممکن است از کنترل خارج شود. در این حالت خالهای رنگی و ضایعات پوستی پدید می آیند. در موارد شدیدتر ملانین زیاد می تواند منجر به بروز بیماری کشنده ای به نام ملانوما شود. ملانوما نوعی از سرطان پوست می باشد.

همچنین این افراد بیشتر در معرض هوای آلوده هستند. سموم و آلاینده هایی که در هوا وجود دارند می توانند وارد پوست شده و بر آن اثر منفی بگذارند. این سموم شامل رادیکال های آزاد نیز هستند. رادیکال های آزاد از ترکیبات یهستند که سلول های سالم بدن را اکسید کرده و با این کار آنها را تخریب می کنند.

تمامی موارد گفته شده باعث می شوند تا پوستی افرادی که زیاد رانندگی می کنند دچار پیری زودرس شود و چین و چروک ها به سرعت بروز پیدا کنند.

این افراد باید حتما دو ساعت یکبار کرم ضد آفتاب خود را تجدید کنند و از سایر وسایل محافظتی در برابر آفتاب مانند عینک، کلاه و دستکش استفاده کنند.


الگوی خواب و بروز چین و چروک در پوست

نوع خوابیدن شما نیز بر میزان و ناحیه چین و چروک های صورتتان اثر دارد. پوست از لایه هایی با خاصیت ارتجاعی تشکیل شده است. موادی که این ویژگی را سبب می شوند کلاژن ها هستند که پروتئین های ساختاری هستند. این ترکیبات مانند سایر ترکیبات آلی به دما و ضربه حساس اند و در شرایط سخت ممکن است تجزیه شوند و خاصیتشان را از دست دهند. بنابراین نباید با نوع خوبیدنتان و یا سفت کشیدن حوله روی پوستتان این کلاژن ها ر از بین ببرید. اگر همواره به یک سمت بخوابید، پوست آن سمت دچار افتادگی و چین و چروک خواهد شد. در کوتاه مدت شاید نتوانید تفاوت چروک های دو طرف صورتتان را ببینید. اما در طولانی مدت این تفاوت آشکار خواهد شد. بنابراین سعی کندی هر چند وقت یکبار حالت خوابینتان را عوض کنید و همواره وزنتان روی یک سمت نباشد.


اضطراب و تنش روانی و چین و چروک پوست

زندگی امروز باعث شده تا حجم زیادی از فشارها و تنش های روانی به افراد تحمیل شود. شاید شما نیز زیاد در رابطه با استرس داشتن افراد شنیده باشید و یا خودتان نیز دچار این حالت شده باشید. استرس و تنش های روانی باعث می شوند تا در روند ترشح و عملکرد هورمون ها در بدن اختلال ایجاد شود. بنابراین فعالیت خودترمیمی پوست نیز دچار اختلال می شود. در نتیجه چین و چروک ها در پوست پدیدار خواهند شد.

بنابراین برای داشتن پوستی جوان و زیبا باید در قدم اول خودتان را ریلکس کنید و به آرامش روانی برسید. برای این کار می توانید ورزش یوگا را انجام دهید. یا اینکه می توانید نفس کشیدن عمیق و ریلکس کردن را یاد بگیرید و در طول روز چند بار این کار را انجام دهید. در این صورت محصولات بهداشتی و درمانی بهتر بر پوستتان اثر خواهند کرد.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09121394944 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو