payamgps.com

درباره لک های صورت در دوران بارداری بدانید

درباره لک های صورت در دوران بارداری بدانید

مقاله های مرتبط:

پیشگیری و بهبود لک های پوستی

خرید اینترنتی ژل روشن کننده لومینس

لک ها انواع مختلفی دارند و در افراد به گونه های متفاوت بروز می کنند. یکی از مهمترین این لک ها که شیوع زیادی نیز دارد لک های بارداری می باشد. این لک ها ملاسما نام دارند. این عارضه در بسیاری از خانم های باردار رخ می دهد. البته ممکن است این لک ها در افرادی که قرص های ضد بارداری نیز مصرف می کنند بروز پیدا کنند.

 

بروز لک ها در پوست

 

پوست یکی از اعضای بدن است و در تمام بدن گسترده شده است. پوست از چندین لایه تشکیل شده است.

ترکیباتی به نام رنگدانه در پوست وجود دارند که رنگ پوست را تعیین می کنند. مهمترین این رنگدانه ها ملانین نام دارد. ملانین ماده ایست که علاوه بر تعیین رنگ پوست وظیفه محافظت از پوست در برابر آفتاب را نیز به عهده دارد. به همین دلیل نقش مهمی را در سلامتی پوست ایفا می کند. ملانین می تواند لایه های زیرین پوست را از اثرات مخرب نور خورشید حفظ کند. به همین دلیل افرادی که در مناطق با تابش شدید آفتاب زندگی می کنند رنگدانه بیشتری در پوستشان دارند. زیرا پوست نیاز دارد تا با تولید رنگدانه بیشتر از خودش محافظت کند.

تغییرات در رنگ پوست

 

تغییرات در رنگدانه های پوست موجب تغییرات در رنگ پوست می شود. این تغییران به دو نوع می باشند.

1-پر رنگ شدن نواحی از پوست و بروز لک های با رنگهای تیره،

2-کمرنگ و یا سفید شدن بخشی از پوست.

 

علت بروز لک‌های دوران بارداری

دلیل قطعی بروز لک های بارداری هنوز به طور دقیق مشخص نیست. اما می توان مهمترین عامل آن را مربوط به اختلالت هورمونی و کبدی دانست. در مواردی که این لک ها به هورمون ها ارتباط داشته باشند با استفاده ز قرص های ضد بارداری نیز بروز پیدا خواهند کرد.

لک های بارداری در مواردی حتی در خانم هایی که حامله نبوده یا قرص ضد بارداری مصرف نکرده اند و حتی آقایان نیز دیده شده اند. بنابراین می توان علت این لک ها را اختلال در غده تیروئید، تخمدان ویا مصرف داروهایی که فرد را به نور حساس می کنند نیز دانست.

درباره لک های صورت در دوران بارداری بدانید

توصیه هایی به خانم های باردار برای کاهش لک های بارداری

 

داشتن رژیم غذایی مناسب یکی از مهمترین عواملی است که باید مادر رعایت کند. اگر مادر به درستی مواد مغذی مناسب بدن را مصرف کند این لک ها معمولا بروز نمی کنند.

ممکن است به داروهای گیاهی علاقه داشته باشید. بله این داروها می توانند اثر داشته باشند اما ممکن است برای جنین اثرات منفی داشته باشند. به همین دلیل بهترین کار این است که مادر با تغذیه مناسب به رفع این عارضه بپردازد.

 

توصیه های تغذیه ای برای خانم های باردار برای جلوگیری از بروز ملاسما

 

یکی از عوامل چرب کردن پوست و بروز لک ها و آکنه در صورت مصرف بیش از حد لبنیات است. به همین دلیل مادر باید لبنیات را فقط در حد رفع نیاز روزانه مصرف کند. همچنین باید سعی کند لبنیات کم چرب مصرف کند.

مصرف نوشابه هم برای سلامت مادر مضر است و هم می تواند موجب بروز این لک ها شود. به همین دلیل سعی کنید نوشابه را از رژیم غذاییتان حذف کنید.

مصرف غذاهای فست فودی که دارای سوسیس، کالباس، روغن و نمک زیادی هستند نیز برای مادر مناسب نیست و موجب بروز ملاسما می شود. بنابراین سعی کنید اینگونه غذاها را از رژیم غذاییتان به کلی حذف کنید.

مهمترین منشأ بروز لک های دوران بارداری

 

کبد مهمترین عامل بروز این لک ها در دوران بارداری است. به همین دلیل خانم های برادار باید در نظر داشته باشند تا غذاهایی مصرف کنند که به کارکرد درست کبدشان کمک کند.

درمان اختلالات مربوط به کبد

 

طبع کبد گرم می باشد. به همین دلیل باید مواد غذایی استفاده کنید که دارای خاصیت خنک کنندگی می باشند و ضد گرمی هستند. از این مواد می توان ترشی های طبیعی مانند لیموترش را نام برد. لیموترش مهمترین درمانگر برای کارکرد درست کبد و رفع لک ها می باشد.

می توانید از ترشیجات دیگر نیز مانند آبغوره و سرکه استفاده کنید. توجه داشته باشید که بهتر است این مواد را خودتان به صورت طبیعی تهیه کنید.

مصرف برخی میوه ها مانند سیب، انار، انگور، شاه توت و آلو نیز برای کارکرد خوب کبد مناسب هستند.

میوه های مانند انار و سیب همچنین موجب شفافیت و روشن شدن پوست مادر می شوند و به سلامت پوست جنین نیز کمک می کنند.

گیاه خاکشیر نیز برای بهبود عملکرد کبد اثر مثبتی دارد. بنابراین می توانید شادابی و شفافیت پوست کمک کند.

اگر در رژیم غذاییتان موارد بالا را رعایت کنید، پوست دوباره می تواند خودش را بازسازی کند و زیبا و جوان شود.

خانم های بارداری که دچار لک های بارداری نمی شوند معمولا تغذیه مناسبی داشته اند و موارد بالا را رعایت کرده اند.

 

کمک به رفع لک های ملاسما پس از اتمام دوره بارداری

پس از اتمام دوران بارداری می توان مصرف لبنیات را به کمترین حد ممکن رساند. همچنین باید استفاده از گوشت قرمز را کم کنید. به جای این موارد می توانید از میوه ها و سبزیجات استفاده کنید.

پس از دوران بارداری می توانید از سرکه های طبیعی و دست ساز و ترشیجات طبیعی مانند آبلیمو استفاده کنید.

برای از بین بردن لک ها می توانید پوستتان را با روغن های طبیعی نیز ماساژ دهید. از این روغن ها می توان روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن کرچک و روغن بادام را نام برد.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09121394944 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو