payamgps.com

وراثت تا چه اندازه بر چین و چروک صورت اثر دارد؟

وراثت تا چه اندازه بر چین و چروک صورت اثر دارد؟

مقاله های مرتبط:

افزایش دادن طول عمر

فواید میکروکرم ضد چروک اینستنتلی ایجلس (Instantly Ageless) 

چین و چروک ها کم کم در سنین پیری آغاز می شوند. بسیاری از خانم ها و آقایان پس از حدود 50 سالگی این عارضه پیری را به طور چشمگیری مشاهده می کنند. زمانی که در آینه نگاه می کنند و خط و خطوط و نشانه های پیری را در صورتشان مشاهده می کنند به دنبال راه هایی برای رفع آن می گردند. اما این اتفاق در برخی افراد در این سن نمی افتد. ممکن است فرد در 30 سالگی دچار چین و چروک پوست شود. یا اینکه حتی در 60 سالگی نیز پوستی تمییز و صاف داشته باشد بدون اینکه مراقبت جدی برای پوستش انجام داده باشد.

 

ارتباط DNA و تلومرها با پیری

فکر می کنید اینها به چه دلیل است؟ بله وراثت. بخش عظیمی از عارضه های پیری به نوع ژنتیک فرد ارتباط دارد. DNA در واقع تمامی محتوای ژنتیکی افارد است که درون کروموزوم ها و در هسته سلول محافظت می شود. این کروموزوم ها در هنگام زیاد شدن سلول ها کپی برداری ژنتیکی می شوند. بدین ترتیب تمامی ژن ها از سلولی به سلول دیگر منتقل می شوند. DNA فرد تمامی ساخت و ساز و فعل و انفعالات درون آن را کنترل می کند. انتهای DNA با ترکیبات یاز جنس همان ژن ها محافظت می شوند.

تلومرها درواقع یک توالی تکراری از کدهای ژنتیکی هستند که مانع از آسیب دیده کدهای اصلی در هنگام تقسیم شدن می شوند. تحقیقات نشان داده است که با بالا رفتن سن اندازه تلومرها کوچک می شود. درواقع اندازه تلومرها با پیری ارتباط مستقیم دارد.

اما به طور ژنتیکی در برخی افراد این اتفاق زودتر می افتد و در برخی دیرتر.

پیری درواقع یک روند طبیعی و اجتناب نا پذیر است که دیر یا زود اتفاق می افتد. اما مهمترین عاملی که سن بروز آن و نشانه هایش را تعیین می کند وراثت و نوع کدهای ژنتیکی است که ما از پدر و مادرمان به ارث برده ایم.

 

چین و چروک ها حاصل وراثت هستند

برخی افراد به دنبال دلایل متعددی برای عارضه ها و ناراحتی هایشان می گردند. اما بسیاری مهمترین عامل را در نظر نمی گیرند. این عامل وراثت است.

با توجه به محتوای ژنتیکی افراد میزان کلاژن متفاوتی در پوست آنها وجود دارد. کلاژن پروتئینی ساختاری است که با سایر کلاژن ها در لایه میانی پوست یا درم یک شبکه گسترده تشکیل می دهد. بدین ترتیب می تواند کمک کند تا لایه های پوست روی هم نیفتد و پوست خوش فرم بماند. در نتیجه پوست دچار چین و چروک نمی شوند. با بالارفتن سن کلاژن سازی کند شده و نهایتا در سنی متوقف می شود. در این حالت چین و چروک ها به یکباره خود را نشان می دهد. سنی که در آن این اتفاق می افتد به وراثت ارتباط دارد.

 

شما نیز اگر چین و چروک ها را در صورتتان مشاهده می کنید ابتدا باید به سراغ پدر و مادر و سپس فامیل هایتان بروید. در این حالت حتی می توانید حدس بزنید که چین و چروک های صورتتان به چه شکلی خواهد بود و در چه سنی تشدید خواهد شد.

وراثت نوع، عمق و میزان چین و چروک ها را نیز تعیین می کند.

جلوگیری از چروک  شدن پوست در اثر وراثت

برخی افراد زمانی که نام وراثت را می شوند فکر می کنند که دیگر هیچ کاری از دستشان بر نمی آید و باید صبر کنند و بنشینند تا ژن ها کار خودشان را بکنند.

اما امروزه بسیار یاز درمان ها وجود دارند که می توانند با بیماری های وراثتی نیز مقابله کرده و حتی آنها را درمان کنند.

بیماری های ارثی مانند بیماری های قلبی، اختلالات هورمونی، ریزش موی وراثتی و مشکلات و عارضه های پوستی ارثی تا کنون به خوبی کنترل و درمان شده اند.

پس شما نیز اگر در این زمینه دچار چین و چروک های وراثتی هستید نا امید نباشید و سعی کنید با محصولات بهداشتی مناسب و کاربردی جلوی پیر شدن بیش از حد پوستتان را بگیرید. اتفاقا اگر به وراثت دقت کنید می توانید یک آینده نگری انجام دهید و زودتر از دیگران دست به کار مراقبت از پوستتان شوید.

برای اینکار می توانید از محصولات جوانسازی که تولید کلاژن را در پوست تحریک می کنند مانند سرم های جوانسازی و کرم های شب استفاده کنید.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره های 09121394944 و 09050641300 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو