payamgps.com

افزایش دادن طول عمر

افزایش دادن طول عمر

مقاله های مرتبط:

سلول درمانی پوست چیست؟

آیا سلول های بنیادی در محصولات بهداشتی وجود دارند؟

شاید این جمله به نظرتان عجیب و غریب برسد که بگوییم در آینده ای نه چندان دور انسان هایی با سن بسیار زیاد مانند 100 سال خواهیم داشت. اما در ادامه با صحبت های متخصصان در این زمینه متوجه خواهیم شد که خیلی هم عجیب نیست.

دکتر اوبری دوگری متخصص در زمینه زیست پزشکی است و در زمینه بیماری های پیری کار می کند. ایشان روی عمر جاودانی بشر تحقیق کرده است. او اظهار دارد که به زودی می توانید انسان هایی با 150 سال سن خواهیم داشت. همچنین بیان داشته که انسانی با طول عمر 1000 سال تا 20 سال دیگر قادر به حیات خواهد بود.

این متخصص صحبت های خود را بر این مبنا بنا کرده که امید دارد در آینده نزدیک تجهیزات و داروهای مورد نیاز برای درمان پیری قابل استفاده باشند. همچنین بیماری های ناشی از سن بالا شناخته و درمان شوند. در این حالت عمر بشر می تواند ابدی باشد.

دکتر دوگری احتمال دست یافتن به این مهم را تا 25 سال آینده 50 درصد می داند. ایشان همچنین معتقدند که در آینده انسان برای درمان هایی نظیر درمان ژن ها، شبیه سازی سیستم ایمنی، سلول درمانی و سایر موارد پیشرفته در زمینه پزشکی به موفقیت های بزرگی دست خواهد یافت. با دست یافت به موارد گفته شده می تواند بدن را در شرایط بسیار خوبی نگه داشت به طوری که دچار بیماری و مرگ نشود.

شناخت پیری

دکتر دوگری تعریف جالبی از پیری دارد. او پیری را تجمع و انباشته شدن آسیب های مولکولی و سلولی در بدن می داند. او همچنین باور دارد که افراد به سمت پیرپزشکی روی خواهند آورد. این علم درواقع شامل روش های پیشگیرانه برای جلوگیری از پیری می باشد.

در این روش درمان فرد به ترمیم آسیب هایش در مقیاس سلولی و مولکولی می پردازند. این درمان زمانی انجام می شود که این آسیب ها هنوز به بیماری منتج نشده اند.

سلول های بنیادی و عمر طولانی

استفاده از سلول های بنیادی برای افزایش دادن طول عمر یکی از داغ ترین بحث های امروز است. اینکه در آینده چه مقدار می توان طول عمر افراد را افزایش داد و این کار چگونه و با چه روش هایی به طور ایمن انجام می شود جای بحث زیادی دارد.

یکی دیگر از مهترین بحث ها در این زمینه این است که در آینده آیا واقعا افراد دوست دارند که طول عمر زیاد داشته باشند یا نه؟ این یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه شود. البته تمایل افراد در طول سالها نشان داده شده است. سالانه حدود 3 ماه به میزان امید به زندگی در بشر اضافه شده است. دانشمندان تخمین زده اند که تا سال 2030 احتمالا در حدود یک میلیون نفر از انسان ها بتوانند بیشتر از 100 سال عمر کنند.

طولانی ترین عمر

تا امروزطولانی ترین رکوردی که از عمر بشر ثبت شده 122 سال می باشد. این رکورد جهانی است. محققین  بیان داشته اند که تا پایان سال 2010 بیشتر از 44 هزار نفر در کشور ژاپن بیش از 100 سال عمر کرده اند.

با این وجود برخی دانشمندان می گویند که ممکن است در آینده تمایل بشر به داشتن عمر بیشتر ممکن است دچار اختلال شود.

یکی از مهمترین دلایل برای این مسئله، چاق می باشد. بیماری چاقی در کشور های توسعه یافته به شدت در حال گسترش است و بسیاری از افراد را درگیر کرده است. به همین دلیل چاقی که به کاهش طول عمر می انجامد می تواند در افزایش طول عمر اختلال ایجاد کند.

 

طولانی کردن عمر انسان، ادعا یا نظریه علمی؟

ممکن است باورهای دکتر دوگری بسیار تخیلی و دور از دسترس به نظر برسد. اما برای اثبات غلط بودن آن جایزه 20 ملیون دلاری گذاشته شده و کسی تا کنون موفق به کسب این جایزه نشده است.

با این وجود برخی از دانشمندان این نظریه را فرضی محال می دانند و می گویند که فقط در مرحله ابتدایی آزمایش است.

هدف از افزایش طول عمر صرفا زنده نگه داشتن نیست در حالیکه بدن در شرایط ناسالم باشد. بلکه هدف اصلی این فرضیه این است که بتوانید بشر را در سنین بالا سالم و عاری از بیماری ها نگه داریم.

درمان پیری انسان

درمان بشر با سلول های بنیادی از مهمترین روش ها برای افزایش طول عمر است. این روش تا مراحلی پیش رفته و اکنون دارد مراحل بالینی را طی می کند. برای برخی بیماری ها اما راه طولانی تری وجود خواهد داشت. درمان بیماری هایی مانند بیماری های قلبی و عروقی که بزرگترین عامل مرگ و میر هستند.

در بیماری های قلبی نوعی از ترکیبات که زباله های مولکولی نام دارند باعث پیر پیدا شدن نشانه های بیماری می شوند. این زباله های مولکولی درواقع محصولات فرعی سازوکارهای سوخت و ساز در بدن می باشند. این مولکول ها نه مصرف می شوند و نه بدن می تواند آنها را نابود کند. بنابراین در بدن می مانند و پدید می آورند.

دانشمندان اکنون بر روی زباله های مولکولی کار می کنند. اگر بتوان به بدن کمک کرد تا این مولکول ها را نابود کند، می توان پیری را به تعویق انداخت.

دانشمندان هنوز عمر دقیق انسان آینده را تخمین نزده اند. اما اعتقاد دارند که پیشرفت در این زمینه به سرعت در حال انجام است و ممکن است به زودی به نتایج شگفت انگیزی برسیم.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره 09121394944 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو