payamgps.com

آیا سلول های بنیادی در محصولات بهداشتی وجود دارند؟

آیا سلول های بنیادی در محصولات بهداشتی وجود دارند؟

مقاله های مرتبط:

سلول درمانی پوست چیست؟

اثرات لوسیون بادی رینیوال لومینس بر درمان سلولیت

سرم جوانسازی لومینس LUMINESCE cellular rejuvenation serum

امروزه تبلیغات زیادی در رابطه با استفاده از سلول های بنیادی در درمان پوست می شنویم. تبلیغاتی وسوسه انگیز که اگر درست باشند انقلابی عظیم در درمان پوست هستند. در این مقاله می خواهیم به این سؤال پاسخ دهیم. ابتدا قدری برایتان از سلول های بنیادی می گوییم.

سلول های بنیادی

این سلول ها انواع مختلفی دارند. مهمترین آنها در جنین وجود دارند. این سلول ها قابلیت این را دارند که به هر نوع بافتی تبدیل شوند. بافت هایی مانند مغز و قلب و غیره.

انواع دیگری از سلول های بنیادی هستند که قدری تخصص یافته ترند. به طور مثال این سلول ها می توانند تنها به سلول های تخصصی بافتی که در آن حضور دارند تبدیل شوند. به همین دلیل استفاده از سلول های بنیادی جنینی می تواند دستاورد های بیشتری داشته باشند.

استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماری ها

این سلول ها قابلیت تقسیم و رشد فوق العاده ای دارند. به همین دلیل به نظر می رسد که می  توانند به شکلی مؤثر تقسیم شده و بافت های آسیب دیده را به سرعت ترمیم کنند. این قابلیت سلول های بنیادی باعث شده دانشمندان حتی از این ایده فراتر بروند و به تولید کردن اعضای بدن مانند قلب و کلیه به وسیله سلول های بنیادی بیندیشند.

اما همه این موارد فعلا در حد همان ایده هستند. البته در برخی نقاط جهان عمل های نادری انجام شده که در آن سلول های بنیادی را با بافت آسیب دیده پیوند زده و نتیجه گرفته اند. اما این عمل ها کمتر از آنند که بخواهیم عمل پیوند سلول های بنیادی را عملی عمومی تلقی کنیم.

اما با توجه به پیشرفت علم و علاقه ای که دانشمندان به این زمینه از علم پزشکی دارند، آزمایشات و تحقیقات زیادی به سرعت در حال انجام شدن است. این تحقیقات بسیار امیدوار کننده اند. به طوریکه نشان می دهند در آینده نزدیک عمل پیوند سلول های بنیادی انجام خواهد گرفت.

چرا عمل پیوند سلول های بنیادی خطرناک است؟

همانطور که گفته شد این سلول ها قابلیت تقسیم شدن بی نظیری دارند. این سلول ها می توانند به سرعت تکثیر شده و زیاد شوند. به همین دلیل بسیار حساس هستند و ممکن است از تکثیر آنها از کنترل خارج شود. زمانی که تکثیر آنها از کنترل خارج شود چه اتفاقی می افتد؟ پاسخ ساده است. سلول ها سرطانی می شوند و معضل بزرگتری پدید می آیند.

همین عامل است که باعث شده است که فعلا سلول های بنیادی به طور گسترده برای درمان استفاده نشوند.

آیا سلول های بنیادی در محصولات بهداشتی وجود دارند؟

اما با اینکه کاربرد سلول های بنیادی در عمل ها هم گسترده نیست، چطور برخی ادعا دارند که در محصولات بهداشتی آنها سلول های بنیادی وجود دارند.

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که سلول های بنیادی زنده هستند و برای ادامه حیات نیز به محیطی زنده دارند. بنابراین اصلا نمی توانند در محصولات بهداشتی که محیطی زنده نیست رشد کنند.

پس چه چیزی در محصولات بهداشتی وجود دارد که با سلول های بنیادی ارتباط دارد؟

استفاده از سلول های بنیادی در محصولات بهداشتی کار ساده ای نیست. در دنیا تنها چند شرکت معتبر توانسته اند از این سلول ها بهره ببرند. اما در واقع در محصولاتشان موادی وجود دارند که از سلول های بنیادی تولید شده اند. سلول های بنیادی قابلیت تکثیر و رشد زیادی دارند. به همین دلیل این سلول ها به سرعت با هم ارتباط برقرار می کنند. این مواد تولید شده را فاکتورهای رشد نامیده اند.

فاکتورهای رشد

فاکتورهای رشد در واقع باعث برقراری ارتباط میان سلول ها می شوند و سرعت رشد و ترمیم آنها را زیاد می کنند. این مواد می توانند به سلول ها کمک کنند تا به طور مؤثری به ترمیم و جوانسازی خود بپردازند. بنابراین پوست جوان شده و آثار پیری از بین خواهند رفت.

بنابراین ترکیباتی که در محصولات بهداشتی جوانسازی وجود دارند درواقع فاکتورهای رشد هستند که از سلول های بنیادی به دست آمده اند. این ترکیبات اثرات بی نظیری در ترمیم و جوانسازی سلول ها دارند.

در حال حاضر برخی برندهای معتبر از این فاکتورهای رشد استفاده می کنند. این محصولات می توانند در مدت درمان کوتاهی عارضه ها و اثرات ناشی از پیری و با بیماری ها و جراحت ها را از بین ببرند.

ایران ایجلس با دریافت نمایندگی مستقیم از مارک jeunesse اقدام به ارایه محصولات مستقیم مارک ژنس با بالاترین کیفیت و قیمت مینماید. برای تماس با ما با شماره 09121394944 یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید.

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو