payamgps.com

زیان های نور خورشید برای پوست

زیان های نور خورشید برای پوست

مقاله های مرتبط:

آشنایی با ساختار پوست

کرم روز لومینس و جلوگیری از سرطان پوست

بودن در زیر آفتاب علاوه بر القا کردن حس خوب و جنبندگی، فواید بسیاری نیز برای بدن دارد. اما آفتاب زیان هایی نیز دارد که می توانند بسیار مخرب و جبران ناپذیر باشند. به همین دلیل افراد باید بودنشان در زیر آفتاب را مدیریت کنند. به شکلی که بیشترین بهره را از آن ببرند بدون اینکه به خودشان آسیب برسانند.

بسیاری از افراد به دلیل شرایط کاری یا تفریحاتشان ساعات زیادی را در زیر آفتاب قرار دارند. این افراد باید بدانند که مراقبت از پوستشان در برابر آفتاب امری حیاتی است و باید به آن بسیار توجه کنند.

به دلیل اینکه پرتوهای خورشید تغییرات و زیان های زیادی به پوست تحمیل می کنند و باید از آنها جلوگیری شود.

بسیاری از افراد دغدغه این را دارند که پوستی لطیف، شفاف، زیبا، جوان و عاری از لک ها نقص داشته باشند.

از بزرگترین مشکلات افراد وجود لک ها و عارضه های روی پوستشان است که جلوه پوستشان را نازیبا می کند.

با با لا رفتن سن و بروز عوامل بیرونی، لک ها و تیرگی ها د رپوست پدیدار می شوند.

نور خورشید نیز از عواملی است که به شدت در لک دار شدن پوست اثر دارند. بسیاری از افراد از اثرات مخرب آفتاب بر پوستشان اطلاع ندارند و نمی دانند که به چه شکل می توانند به طور مؤثر جلوی آسیب رساندن خورشید به پوستشان را بگیرند.

با توجه به تغییر کردن درجه تابیدن آفتاب در فصل های مختلف سال، شدت نور خورشیدی که به زمین می رسد نیز تغییر می کند. بنابراین اثرات اشعه uv با توجه به عرض جغرافیایی، شدت نور خورشید و زمان بودن زیر نور خورشید متغییر است.

در ادامه در رابطه با مضرات نور خورشید و مراقبت های مفید در برابر آفتاب به شما اطلاعاتی می دهیم.

استفاده از ضد آفتاب را هیچگاه دست کم نگیرید

کرم های ضد آفتاب از مهمترین محافظ ها در برابر آفتاب هستند. اما برای استفاده از این محصولات باید مواردی را در نظر بگیرید.

کرم های ضد آفتاب می توانند مقدار قابل توجهی از تابش های خورشید را منعکس کنند و یا به خودشان جذب کنند. پرتوهای فرابنفش یا UV خورشید بسیار پرانرژی بوده و می توانند به لایه های زیررین پوست نیز نفوذ کنند. اما ترکیبات مؤثر موجود در کرم های ضد آفتاب جلوی این نفوذ را می گیرند و مانع از نفوذ آفتاب به لایه های زیرین می شوند. بنابراین این کرم های می توانند جلوی آسیب رساندن پرتوهای فرابنفش خورشید به بافت های زنده پوست را بگیرند. در نتیجه می توانند مانع از بروز چین و چروک ها، آفتاب سوختگی و حتی سرطان های خطرناک پوستی مانند ملانوما شوند.

تغییرات در بافت پوست ها بوسیله نور خورشید

پرتوهای پر انرژی خورشید می توانند لایه های پوست را بیش از حد ضخیم و یا نازک کنند. این نواحی زمخت معمولا در قسمت پشت گردن قابل مشاهده می باشند. متأسفانه این نوع از چین و چروک ها را نمی توان با کشیدن پوست از بین برد.

عارضه ای پوستی به نام سولار الاستوز (Solar elastosis) دراین نواحی بروز می کند. در این عارضه بافت های ارتجاعی کننده پوست تخریب می شوند. بافت ارتجاعی پوست مانع از افتادن لایه های پوستی روی یکدیگر شده و اجازه نمی دهد تا پوست دچار چین و چروک شود. اما با از بین رفتن آن پوست دچار چین و چروک ها می شود و پیری زودرس پوست پدید می آید.

اشعه UV خورشید که بسیار پر انرژی است و قدرت نفوذ بالایی دارد نیز می تواند به بافت های لایه های زیرین پوست نفوذ کند و درکار سلول های پوست اختلال ایجاد کند. در نتیجه دیگر سلول ها نمی توانند به درستی وظایفشان را انجام دهند.

قرار دادن به‌عنوان تصویر شاخص

تغییرات رگ های خونی بوسیله نور خورشید

پرتوهای UV حتی می توانند دیواره رگها را نازک کنند. در این حالت رگها بسیار آسیب پذیرند و با ضعیفترین ضربه پاره می شوند و در زیر پوست خونمردگی های وسیع ایجاد می کنند. این خونمردگی علاوه بر اینکه پوست را نازیبا می کند باعث می شود تا عملیات ترمیم و جوانسازی پوست دچار اختلال شود و سلول های پوستی همواره درگیر برطرف کردن عارضه خونمردگی باشند.

این عارضه بیشتر در پشت دست ها یا ساعدها قابل دیده است. اما در قست هایی مانند بازوها و قسمت داخلی دست ها و ساعد ها بروز پیدا نمی کند.

 

دهیدراته شدن پوست و بروز چین و چروک ها

آفتاب به سرعت می تواند آب موجود در پوست را تبخیر کند. اگر زمان زیادی زیر آفتاب بمانید ممکن است پوست مقدار زیادی از آب مورد نیاز خودش را از دست بدهد و اصطلاحا دهیدراته شود. در این حالت پوست خشک می شود. پوست خشک مستعد بروز چین و چروک هاست. در این حالت ممکن است پیری زودرس به سراغتان بیاید.

بروز سرطان پوست به وسیله آفتاب

آفتاب یکی از عواملی است که موجب می شود تا بسیاری از عارضه های کوچک و بزرگ روی پوست پدیدار شوند. از این عارضه ها میتوان به خشکی و پوسته پوسته شدن پوست اشاره کرد. همچنین بروز لک های ریز و درشت پوستی و کدر سدن پوست نیز از عواقبت ماندن طولانی مدت و بدون محافظ زیر آفتاب است.

اما عوارض و مضرات آفتاب به اینجا ختم نمی شوند. آفتاب می تواند علاوه بر عوارض گفته شده بیماری های مهلکی مانند سرطان پوست را نیز پدید آورد. به همین دلیل باید برای مراقبت از پوستتان در برابر آفتاب برنامه منظمی داشته باشید.

آزاد  ئبرای تماس با ایران ایجلس میتوانید از طریق تماس با 09121394944 و یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما بصورت 24 ساعته آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان هستند.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو