payamgps.com

انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب و اثرگذار

انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب و اثرگذار

مقاله های مرتبط:

زیان های آفتاب برای پوست

کرم روز لومینس و جلوگیری از سرطان پوست

عوامل بروز پیری پوست

همه افراد دوست دارند پوستی با طراوت، زیبا و جوان داشته باشند. اما بسیاری از عوامل درونی و بیرونی هستند که این زیبایی و طراوت را تحت تأثیر قرار می دهند. عواملی مانند بالارفتن سن و وراثت از عواملی هستند که خواه نا خواه بر همه افراد اثر می گذارند. برخی موارد بیرونی نیز مانند سبک زندگی که شامل تغذیه، ورزش، نوشیدن آن و نکشیدن سیگار و مصرف نکردن الکل است نیز بر سلامت و زیبایی پوست اثر می گذارند.

اما آفتاب یکی از مهمترین عواملی است که به پوست آسیب می رساند و زیبایی آن را می گیرد. بنابراین افراد باید برای مراقبت از پوستشان در برابر آفتاب برنامه ای دقیق داشته باشند.

انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب و اثرگذار

از مهمترین محصولات برای مراقبت از پوست در برابر نور خورشید کرم ضد آفتاب است. می توانید به راحتی با به موقع مالیدن کرم ضد آفتاب به پوستتان به سادگی از بسیاری از عوارض مضر آن در امان باشید.

اما برای انتخاب کرم ضد آفتاب نیز باید دقت کافی داشته باشید تا محصولی کار آمد و مناسب با سن، شرایط زندگی و نوع پوستتان تهیه کنید.

ویژگی های مهم کرم ضدآفتاب برای افراد مختلف

ممکن است در داروخانه و فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی انواع و اقسام کرم های ضد آفتاب را دیده باشید. و احتمالا برای انتخاب نوع اثرگذار و مفید آنها سردرگم شده باشید.

اولین نکته ای که باید در انتخاب کرم ضد آفتاب به آن توجه کنید این است که باید کرم های ضد آفتاب مطابق با نوع پوست باشند. برخی افراد پوستشان چرب است و باید کرم های ویژه پوست های چرب که فاقد چربی هستند را استفاده کنند. افرادی نیز که دارای پوست های روشن هستند باید از کرم های ضد آفتاب با ضریب محافظت در برابر خورشید یا SPF بالاتر استفاده کنند.

آقایان هم بهتر است از کرم های بدون رنگ و بدون چربی استفاده کنند.

کرم های ضد آفتاب بدون فیلتر شیمیایی نیز برای کودکان و خانم های باردار مناسب است.

استفاده از کرم های روز

کرم های روز نیز در واقع مراقبت کننده از پوست در برابر بسیاری از عوامل آسیب رسان هستند. این کرم ها علاوه بر دارا بودن مواد ضد آفتاب، موادی دیگر مانند آنتی اکسیدان ها نیز دارند که از پوست در برابر سایر عوامل آسیب رسان به پوست مانند رادیکال های آزاد محافظت می کنند.

این کرم ها همچنین دارای مواد مرطوب کننده نیز هستند تا در طول روز که بدن در حال فعالیت است پوست را از دهیدراته شدن و خشک شدن محافظت کنند.

بروز سرطان به وسیله تابش مستمر نور خورشید روی پوست

شاید فکرش را هم نکنید که خورشید تا این حد می تواند آسیب رسان باشد. اما اثرات مخرب نور خورشید چیزی بیشتر از آفتاب سوختگی، لک و کک و مک است. اگر در مدت های طولانی زیر تابش نور خورشید بمانید حتی ممکن است به سرطان های پوستی خطرناکی مانند ملانوما مبتلا شوید.

ملانین رنگدانه ایست که علاوه بر تعیین رنگ پوست افراد، وظیفه محافظت از پوست در برابر نور خورشید را نیز دارد. نور خورشید تولید ملانین را در پوست تحریک می کند. اگر این تحریک ها مستمر و شدید باشند ملانوسیت ها که سلول های مسئول تولید ملانین در پوست هستند دچار اختلال می شوند. این سلول ها با بالا رفتن وظایفشان به سرعت تقسیم می شوند. این امر احتمال سرطانی شدن آنها را زیاد می کند.

مراقبت از پوست در برابر آفتاب با اصلاح سبک زندگی

زمانهایی که به مدت طولانی زیر آفتاب هستید حتما لباس های پوشیده بپوشید که تمام بدنتان را بپوشانند. همچنین از کلاه های لبه دار، عینک آفتابی و دستشکش استفاده کنید.

در کنار این موارد باید رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها نیز داشته بشید. این ترکیبات می توانند به رادیکال های آزادی که به واسطه نور خورشید در پوستتان تولید شده اند مبارزه کنند و اثرات زیانبار انها را خنثی کنند.

همچنین از کشیدن سیگار و نوشیدن الکل خودداری کنید. این موارد خودشان رادیکال های آزاد به بدن وارد می کنند و درواقع به اثر تخریبی نور خورشید کمک میکنند.

برای تماس با ایران ایجلس میتوانید از طریق تماس با 09121394944 و یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما بصورت 24 ساعته آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان هستند.

 

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو