payamgps.com

تحریک کلاژن سازی پوست

تحریک کلاژن سازی پوست

مقاله های مرتبط:

کلاژن چه اثری بر زیبایی پوست دارد؟

خرید اینترنتی سرم جوانسازی لومینس

سلول درمانی پوست چیست؟

وظایف کلاژن برای پوست

یکی از مهمترین ترکیباتی که موجب شادابی و زیبایی پوست می شود کلاژن است. کلاژن در واقع باعث جوان ماندن و ارتجاعی بودن پوست می شود. در واقع کلاژن پیری را به تعویق می اندازد.

برای کم کردن روند پیر شدن باید دنبال راهی باشید که کلاژن های موجود در پوستتان را حفظ کنید و همچنین روند کلاژن سازی را در پوستتان تحریک کنید.

یکی از مهمترین راه ها برای کاهش دادن روند پیری داشتن رژیم غذایی مفید و کارآمد است. با داشتن یک رژیم غذایی که تمامی مواد مورد نیاز پوست را دارد می توانید به تولید کلاژن سازی در پوستتان کمک کنید.

کلاژن سازی طبیعی در پوست

بدن به طور طبیعی کلاژن مورد نیاز خودش را تولید می کند. اما با افزایش سن کلاژن سازی در بدن کم می شود. تقریبا پس از 30 سالگی کلاژن سازی افت می کند و پس از 40 سالگی به وطر چشمگیری کم می شود. همچنین در خانم ها پس از دوران یائسگی تقریبا به صفر می رسد. به همین دلیل است که در خانم ها پس از حدود 50 سالگی چین و چروک ها به یکباره پدیدار می شوند.

 

با از دست رفتن کلاژن پوست خاصیت ارتجاعی اش را از دست می دهد. به همین دلیل لایه های پوستی روی هم می افتند و پوست دچار شل شدن و افتادگی می شود.

روش هایی برای تولید کلاژن وجود دارند. بسیاری از این روش ها در واقع بی تأثیر هستند. زیرا بسیاری از محصولات کلاژن ادعا دارند که کلاژن را وارد بدن می کنند. اما کلاژن بدین شکل نیم تواند وارد بدن شود و یا اثرش را بگذارد. بنابراین کلاژن سازی باید در پوست تحریک شود تا بدن طبق نیاز خودش کلاژن را تولید کند و مورد استفاده قرار دهد.

معرفی کلاژن

کلاژن و الاستین پروتئین هایی ساختاری هستند که در فضای میان سلول ها وجود دارند. این پروتئین ها مسئول برقراری خاصیت کشسانی در پوست هستند. بدن به طور معمول میزان چشمگیری از کلاژن و الاستین را در بدن می سازد. این پروتئین ها در لایه درم یا لایه میانی پوست یک شبکه گسترده تشکیل می دهند و مانع از چروک شدن پوست می شوند. به همین دلیل کلاژن برای جوان ماندن، زیبایی و سلامت پوست اثر زیادی دارد و باید به آن توجه ویژه شود. اگر کلاژن های پوست از دست بروند و چین و چروک های عمیق پدیدار شوند دیگر عملیات جوانسازی،  لیفتینگ و برطرف کردن چین و چروک ها خیلی سخت خواهد شد.

شیوه های معروف کلاژن سازی

یکی از مهمترین شیوه های تحریک کلاژن سازی در پوست داشتن تغذیه سالم اشت. خوردن غذاهایی مانند میوه و سبزیجات و همچنین ورزش کردن برای تحریک کلاژن سازی پوست مفید هستند.

برخی روش های دستگاهی و تزریقی نیز مانند PRP، هایفوتراپی، میکرونیدلینگ و تزریق فیلر هم دراین باره مؤثر هستند. هرچند این روش ها به طور دقیق ممکن است کلاژن سازی را تحریک نکنند و فقط چین و چروک ها را پر کنند.

اما روش دیگری مانند استفاده از کرم ها و محصولات کلاژن ساز اثر زیادی دارد. البته باید در انتخاب این محصولات دقت بسیاری به خرج داد.

کلاژن سازی با داشتن سبک صحیح زندگی

باید از قرار گرفتن در زیر آفتاب شدید به ویژه در ساعات میانه ظهر که آفتاب بسیار قدرتمند است اجتناب کنید. زیرا این امر به پوست آسیب می رساند و کلاژن سازی را دچار اختلال می کند.

همچنین مصرف سیکار و الکل به دلیل وارد کردن رادیکال های آزاد به بدن به سلول های سالم بدن آسیب می رساند. زمانی که سلول های طبیعی پوست آسیب ببینند به طبع نمی تواند عملیات ترمیم خود مانند کلاژن سازی را انجام دهند.

از دستگاه های مرطوب کننده ی هوا استفاده کنید. در طول روز آب بسیاری بنوشید تا به خوبی عمل آبرسانی به بدنتان را  انجام دهید .

در موقع حمام کردن با آب داغ و به مدت طولانی حمام نکنید تا چربی های طبیعی پوستتان را از بین نبرید. این امر موجب ایجاد اختلال در کلاژن سازی می شود.

مصرف مکمل های غذایی برای تحریک کلاژن سازی

مکمل های غذایی زیادی وجود دارند که می توانند کلاژن سازی را در پوست تحریک کنند. این مکمل ها دارای ترکیبی به نام ایمیدین می باشند. این ترکیب یکی از بهتریم مواد برای تحریک کلاژن سازی است. این ماده می تواند بسیاری از عارضه های پیری را درمان کند و به جوانسازی پوست کمک کند.

برخی از مکمل های غذایی نیز حاوی پروتئین های دریایی هستند که می توانند موجب استحکام و تقویت پوست شوند. این پروتئین ها همچنین می توانند به بازسازی و ترمیم پوست کمک کنند.

یکی دیگر از مهمترین مواد در مکمل های کلاژن ساز لیکوپن می باشد. این ماده در گوجه فرنگی رسیده وجود دارد. این ماده آنتی اکسیدانی قوی است که اثرات رادیکال های آزاد را خنثی می کند و بع کار کردن طبیعی سلول های پوستی کمک می کند.

عصاره هسته انگور نیز در مکمل های کلاژن ساز وجود دارد. این ماده به همراه فلز روی و ویتامین C می تواند به کلاژن سازی در بدن کمک کند.
توجه داشته باشید که این مکمل ها نمی توانند جای غذای اصلی را بگیرند.

کرم های تحریک کننده کلاژن سازی

برای مصرف کرم های کلاژن ساز باید بسیار دقت داشته باشید. به دلیل اینکه اگر یک محصول دارای کلاژن باشد به خودی خود خوب بودن خود را نشان نداده است. به همین دلیل اگر قصد دارید کلاژن سازی را در پوست تحریک کنید بهتر است محصولاتی را انتخاب کنید که دارای آمینواسیدهای کلاژن باشند و برای نفوذ به لایه های عمقی پوست به اندازه کافی کوچک باشند.

گزینه بهتر این است که کرم های دارای فاکتورهای رشد را انتخاب کنید که ارتباط بین سلول ها را سریع می کنند و در نتیجه عملیات کلاژن سازی را سرعت می بخشند.

 

برای تماس با ایران ایجلس میتوانید از طریق تماس با 09121394944 و یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما بصورت 24 ساعته آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان هستند.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو