payamgps.com

شیوه های پاکسازی پوست صورت

شیوه های پاکسازی پوست صورت

مقاله های مرتبط:

معرفی کلینزر لومینس

چرا باید از پاک کننده های صورت استفاده کنیم؟

استفاده از ماسک های خانگی برای درمان اثرات آکنه

داشتن پوست سالم که صاف، نرم، شفاف و یکدست باشد آرزوی هر فردی است. زیرا پوست سالم و زیبا فرد را جوان و زیباتر نشان می دهد. اما عوامل زیادی مانند اختلالات هورمونی، اثرات مضر نور خورشید، رژیم غذایی نامناسب، سموم و آلاینده های محیطی و ورزش نکردن می توانند موجب بروز عارضه های پوستی مانند جوش یا لک های پوستی و یا پیری زودرش مانند چین و چروکها شوند.

به همین دلیل در زندگی امروزه بسیار نیاز داریم تا با روش های مناسب از پوستمان مراقبت کنیم. البته مهمترین مراقبت ها از پوست درست کردن سبک زندگی است. یعنی خوابیدن کافی، ورزش کردن، داشتن رژیم غذایی مناسب و نداشتن تنش های عصبی.

 

پاکسازی پوست صورت

اما زمانی که عارضه های پوستی پدید آمدند برای درمان و برطرف کردن آنها چه کنیم؟

یکی از مهمترین مراقبت ها برای برطرف کردن بسیاری از عارضه های پوستی مانند جوش های سرسیاه و سر سفید، لک ها و تیرگی های پوستی پاکسازی پوست می باشد. پاکسازی پوست به شیوه های مختلفی انجام می شود. این شیوه ها شامل استفاده از داروها و مواد شیمایی و روش های پزشکی و دستگاهی مانند لیزر می باشند. اما در این مقاله قصد داریم در رابطه با روش های خانگی پاکسازی پوست صورت به شما اطلاعاتی بدهیم. این روش ها ارزان و در دسترس هستند و هر کسی می تواند به سادگی آنها را انجام دهد. اما برای نتیجه گرفتن از این روش ها باید صبور باشید.


بخور دادن با گیاهان دارویی طبیعی

بخور دادن عامل بسیار مهمی است که می تواند به پاکسازی پوست صورت کمک بسیاری کند. یکی از مهمترین عارضه هایی که افراد را آزار می دهد وجود دانه های سر سیاه روی پوست می باشد. این دانه ها در برخی موارد نواحی زیادی را اشغال می کنند و پوست را ناهموار می کنند. یکی از مهمترین روش ها برای از بین بردن این جوش های سرسیاه بخور دادن است. بخور دادن موجب می شود تا منافذ پوست باز شوند و چربی های اضافی بیرون بیایند. همچنین به درآمدن جوش های سر سیاه کمک می کنید. به طوری که توصیه می شود پیش از خارج کردن دانه های سر سیاه حتما بخور دهید.

برای اثر گرفتن بیشتر از بخور می توانید داخل آب داغ گیاهان طبیعی بریزید. گیاهانی مانند بابونه و زنجبیل می توانند برای این مورد بسیار مناسب باشند.  بابونه پوست را تسکین داده و آن را آرام می کند. زنجبیل نیز پوست را شفاف و شاداب می کند. آب داغ موجب می شود تا عصاره گیاهان با بخار آب از آن خارج شده و به لایه های عمیقتر پوستتان نفوذ کند.

شیوه صحیح بخور دادن

برای بخور دادن ابتدا آب را بجوشانید. سپس در حالیکه بخار از آن خارج می شود صورتتان را بالای آن بگیرید. حتما فاصله مناسب را با بخار حفظ کنید تا پوستتان آسیب نبیند. برای جلوگیری از هدر رفتن بخار آب می توانید یک حوله را روی سرتان قرار دهید. زمان حدود 10 الی 15 دقیقه بالای بخار آب قرار بگیرید.

پس از بخور دادن حتما از یک آبرسان یا خنک کننده روی پوستتان استفاده کنید. برای این کار می توانید از ماسک های آبرسان استفاده کنید. یا اگر در دسترستان نیست می توانید خیار را رنده کنید و 10 دقیقه روی پوستتان قرار دهید. سپس صورتتان را با آب خنک بشویید. صورتتان را با حوله خشک نکنید و در صورت استفاده از حوله آن را بسیار آرام روی پوستتان بکشید.

ماساژ دادن پوست با روغن های طبیعی

روغن های طبیعی دارای مقادیر زیادی ویتامین E و اسیدهای چرب ضروری پوست می باشند. همچنین بسیاری از این روغن ها دارای مواد آنتی باکتریال نیز می باشند که می توانند پوستتان را در مقابل بسیاری از بیماری های پوستی مصون بدارند.

روغن های طبیعی مانند روغن کرچک، روغن نارگیل و روغن زیتون اثر ترمیمی و جوانسازی نیز روی پوست دارند. همچنین می توانید از این روغن ها برای پاکسازی پوست صورتتان استفاده کنید.

برای پاکسازی پوستتان باید پوستتان را با این روغن ها ماساژ دهید.

برای این کار ابتدا باید پوستتان را با یک تمییز کننده مناسب بشویید. تمییز کننده مربوطه باید دارای pH مناسب با پوست باشد و مانند صابون ها به پوست صدمه نزند.

مقداری از روغن طبیعی را بردارید. آن را روی پوستتان بمالید و به طور دایره ای مالش دهید. به مدت حدود 10 دقیقه این کار را انجام دهید. می توانید بگذارید روغن قدری روی پوستتان بماند. اما پس از گذشت یکی دو ساعت آن را با تمییز کننده مناسب صورت بشویید. این روغن ها خاصیت مرطوب کنندگی نیز دارند و پس از استفاده از آنها، پوست نیازی به آبرسانی ندارد.

ماسک جوانه گندم

یکی از مهمترین روش ها برای پاکسازی پوست صورت استفاده از جوانه گندم می باشد. البته خوردن جوانه گندم نیز با توجه به مواد غذایی مفیدی که دارد به سلامت پوست و سلامت عمومی بدن بسیار کمک می کند.

برای تهیه ماسک جوانه گندم قدری از پودر آن را بردارید. سپس یک قاشق غذاخوری ماست به آن بیفزایید. دقت کنید که ماست حتما کم چرب باشد. در غیر این صورت ممکن است پوستتان دچار آکنه شود. سپس این مواد را با هم ترکیب کنید تا یک خمیر به دست بیاید. سپس آن را روی پوستتان بریزید و با انگشتانتان ماساژ دهید. سپس صورتتان را با آب خنک شستشو دهید. پس از آن از مرطوب کننده استفاده کنید. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید بهتر است قبل از انجام این کار پوستتان را بخور داده باشید. با این کار اثر بخشی این ماسک را بیشتر خواهید کرد.

برای تماس با ایران ایجلس میتوانید از طریق تماس با 09121394944 و یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما بصورت 24 ساعته آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان هستند.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو