payamgps.com

لوسیون های ترمیم کننده پوست چه ویژگی هایی دارند؟

لوسیون های ترمیم کننده پوست چه ویژگی هایی دارند؟

مقاله مرتبط:

چرا باید لوسیون بدن بخریم؟

لوسیون بادی رینوال لومینس

نیاز به ترمیم پوست

در طول زمان زندگی، پوست در معرض آسیب های زیادی قرار می گیرد. به همین دلیل نیاز به ترمیم دارد. همچنین با بالا رفتن سن، پوست ناگزیر به سمت پیر شدن می رود و دچار عارضه های زیادی می شود. با توجه کردن به ظاهر پوست می توان دریافت که احتیاج به ترمیم دارد. ظاهر پوست علائمی از خون نشان می دهد و با آنها به شما هشدار می دهد که آسیب دیده است یا در حال آسیب دیدن است. این علائم شامل خشک شدن، زبر و خشن شدن، زخم ها وو التهابات و پوسته پوسته شدن هستند.

برخی بیماری ها نیز از دسته عواملی هستند که می توانند به پوست آسیب برسانند و در ظاهر آن خواصی را نشان دهند.

ملتهب شدن پوست

اگر پوست آسیب ببیند یا زخم شود، گردش خون در آن ناحیه زیاد شده و گلبول های قرمز زیادی به سمت آن می روند. به همین دلیل آن قسمت از پوست قرمز و ملتهب می شود. برخی ترمیم های پوستی خود نیز می توانند موجب التهاب پوست شوند. برخی التهابات از عوارض بد انجام دادن این ترمیم ها هستند و مراقبت می خواهند. اما برخی التهابات سبک ممکن است برای برخی روش ها عادی باشند و به زودی بهبود یابند. برخی عملیات ترمیمی پوست مانند انجام الکترولیز، لایه برداری شیمایی، اپیلاسیون و پرتودرمانی می توانند در پوست التهابات ایجاد کنند. برخی عوامل محیطی مانند آلودگی هوا و سموم موجود در محل کار یا محل زندگی و عامل مهمی مانند رژیم غذایی نا مناسب می توانند این التهابات را پدید آورند.

قرمز شدن، زخم شدن و خارش از مراحل اولیه ملتهب شدن پوست هستند. اگر این موارد به موقع رسیدگی نشوند ممکن است تشدید شوند و لک ها یا عفونت ها را پدید آورند.

محافظت طبیعی پوست از خودش

پوست بدن به طور طبیعی یک لایه محافظ برای جلوگیری از آسیب رسیدن دارد. این لایه محافظ استراتوم کورنئوم نامیده می شود. این لایه نقش بسیار مهمی را برای پوست ایفا می کند. به طوری که می تواند از نفوذ کردن عوامل آسیب رسان به پوست جلوگیری کند و همچنین مانع عبور عوامل حساسیت زا از پوست شود.

اما با بالارفتن سن ویژگی محافظتی این لایه کمرنگ می شود. به همین دلیل افراد با سن بالاتر باید استفاده از مواد ترمیم کننده پوست، مانند لوسیون های ترمیم کننده پوست را جدی بگیرند تا سرعت آسیب دیدن پوستشان کم شود و بتوانند پیری زودرس را به تعویق بیندازند.

 ویژگی های لوسیون های ترمیم کننده پوست

لوسیون های ترمیم کننده پوست معمولا دارای ویژگی های تسکین دهندگی پوست و ضد التهابی هستند. این لوسیون ها همچنین می توانند پوست را محافظت کنند و از پیشرفت زخم جلوگیری کنند.

این لوسیون ها می توانند سرعت ترمیم طبیعی پوست را زیاد کنند. به طوری که آن را فعال کنند و باعث بهبودی زخم می شوند. این لوسیون ها همچنین می توانند تمامی عوارض ملتهب شدن پوست مانند قرمزی پوست، درد، خارش، سورش، ترک برداشتن و پوسته پوسته شدن پوست را برطرف کنند.

لوسیون های ترمیم کننده دارای خاصیت ضد التهابی می توانند سطح زخم را مرطوب نگه دارند. بدین ترتیب سطح زخم با لایه از رطوبت پوشانده می شود و بنابراین در بافت ها تبخیر آن رخ نمی دهد. در نتیجه از خونریزی زخم جلوگیری می شود.

لوسیون های ترمیم کننده همچنین می توانند کمک کنند تا اثرات زخم یا همان اسکارها روی پوست باقی نماند. بنابراین پس از کشیدن بخیه نیز برای از بین بردن جای بخیه ها می توان از آنها استفاده کرد.

این لوسیون ها همچنین دارای ترکیبات ضد قارچ و آنتی باکتریال می باشند. این ترکیبات کمک میکنند تا میکرواورگانیسم ها در محل زخم تجمع پیدا نکنند. بدین ترتیب به بهبود آن سرعت می بخشند و همچنین مانع از ایجاد آکنه یا جوش در پوست می شوند.

لوسیون های ترمیم کننده همچنین برای برطرف کردن اثرات سوختگی نیز بسیار مفید هستند.

البته برای زخم های کهنه باید مدت بیشتری از این لوسیون ها استفاده کنید تا اثرات آنها را ببینید.

 

مهمترین ترکیبات لوسیون های ترمیم کننده پوست

 

از مهمترین ترکیبات موجود در لوسیون های ترمیم کننده پوست می توان به انواع ویتامین ها اشاره کرد. به ویژه ویتامین E که باعث جوانسازی پوست می شود. این ویتامین ویژگی بی نظیری برای کمک به جوانسازی پوست دارد. ویتامین های دیگری مانند ویتامین C نیز در این لوسیون ها یافت می شوند. این ویتامین آنتی اکسیدانی قوی است که از آسیب رساندن رادیکال های آزاد به پوست جلوگیری می کند. در این لوسیون ها می توان سایر ترکیبات مانند عصاره های گیاهان را یافت کرد. برخی عصاره های گیاهان خاصیت ضد التهابی دارند. برخی دیگر نیز مانند عصاره سیب و عدس موجب آبرسانی پوست می شوند و مانع از دهیدراته شدن و خشک شدن آن می شوند.

اثر فاکتورهای رشد در لوسیون های ترمیم کننده پوست

 

از دیگر ترکیبات مهم موجود در لوسیون های ترمیم کننده پوست می توان به فاکتورهای رشد اشاره کرد. فاکتورهای رشد از سلول های بنیادی موجود در بافت های چربی انسان استخراج می شوند. این سلول ها خاصیت رشد و تکثیر بی نظیری دارند. سلول های بنیادی موادی به نام فاکتورهای رشد تولید و ترشح می کنند. فاکتورهای رشد به برقراری ارتباط میان سلول ها کمک می کنند. بدین ترتیب سلول ها می توانند با سرعت بیشتری تقسیم شده و رشد کنند. بنابراین سلول های جوان جایگزین سلول های پیر خواهند شد و بافت پوست به سرعت ترمیم خواهد شد. تعداد فاکتورهای رشد موجود در محصولات مختلف موجود در بازار متفاوت است و می توان از حدود 60 نوع تا 200 نوع را در آنها پیدا کرد.

برای تماس با ایران ایجلس میتوانید از طریق تماس با 09121394944 و یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما بصورت 24 ساعته آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان هستند.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو