payamgps.com

انتخاب کرم مرطوب کننده با توجه به نوع پوست

انتخاب کرم مرطوب کننده با توجه به نوع پوست

مقاله های مرتبط:

نکاتی برای انتخاب کرم مرطوب کننده مناسب

 کرم روز لومینس

 

امروزه بیشترین و مهمترین محصولی که در فروشگاههای لوازم بهداشتی آرایشی و داروخانه ها دیده می شود کرم های مرطوب کننده می باشند. این کرم ها به شکل های مختلفی مانند، لوسیون، کرم و به صورت مایع وجود دارند. همچنین در برندها و بسته بندی های رنگارنگ در بازار وجود دارند. بیشتر آنها در فرمولاسیون میزان چربی و آب با هم تفاوت دارند. اما چطور می توانیم از میان این همه محصولات متنوع محصولی مناسب برای پوست خودمان را انتخاب کنیم؟

 

انتخاب کرم مرطوب کننده مناسب

 

اولین مورد کمک کننده برای انتخاب کرم مرطوب کننده شناختن نوع پوست و توجه به آن است. پوست افراد شامل سه نوع خشک، چرب و مختلط می باشد. برای مشخص کردن نوع پوستتان باید حتما حالت تمییز آن را در نظر بگیرید.

برای پوست های خشک مرطوب کننده های با درصد چربی بالاتر استفاده کنید. برای پوست های چرب بهتر است از آبرسان ها که دارای چربی کمتری هستند استفاده کنید. البته اگر افراد دارای پوستهای چرب در معرض آب و هوای خیلی گرم و یا خیلی سرد هستند بهتر است زمانی که در این شرایط هستند از کرم های دارای چربی استفاده کنند. برای پوست های مختلط باید برای نواحی خشک از کرم های دارای چربی و برای نواحی چرب از کرم های بدون چربی استفاده کنید.

اگر پوستتان بسیار خشک است به طوری که پوسته پوسته شده است می توانید از کرم هایی استفاده کنید که دارای وازلین هستند.

يک کرم مرطوب کننده ایده آل دارای چه ویژگی هایی است؟

 

کرم مرطوب کننده مناسب باید حتما رنگ و بوی طبیعی داشته باشد. دلمه بسته نباشد. ظاهر سالم داشته باشد و همگن و یکنواخت باشد.

در موقع استفاده باعث بروز حساسیت و یا بیماری های میکروبی، قارچی و باکتریایی ایجاد نکند.

ویسکوزیته با گرانروی مناسب داشته باشد. یعنی نه زیاد شل باشد و نه زیاد سفت.

پس از مصرف پوست را از چربی براق نکند و پس از شستشو به راحتی از روی پوست پاک شود.

به سرعت به پوست جذب شود و قابلیت نفوذ به لایه های زیرین پوست را نداشته باشد و روی پوست نماسد.

انتخاب کرم مرطوب کننده با توجه به نوع پوست

شیوه استفاده از کرم مرطوب کننده

 

حتما پیش از استفاده از کرم مرطوب کننده پوستتان را به خوبی با پاک کننده مخصوص صورت بشویید. زیرا در غیر این صورت چربی ها و سموم زیر کرم می مانند و به پوست جذب می شوند. پس از شستشوی صورتتان آن را به خوبی خشک نکنید و اجازه دهید کمی نم روی آن باقی بماند. سپس مقدار کمی از مرطوب کننده بردارید. توجه داشته باشید که بیش از حد از مرطوب کننده برندارید. به آرامی آن را روی پوستتان بمالید و مالش دید و اجازه دهید تا جذب شود.

تفاوت کرم مرطوب کننده با لوسیون

 

لوسیون در واقع امولسیونی بر پایه آب می باشد. به همین دلیل سبکتر است و غلظت کمتری دارد. بنابراین برای پوست های چرب گزینه بسیار مناسبی است. همچنین باید ساعات استفاده از مرطوب کننده ها را نیز در نظر بگیرید. به طور مثال، در هنگام روز از نرم کننده های سبکتر استفاده کنید. اما در هنگام شب می توانید از فرمولاسیون سنگینتر نیز استفاده کنید.
همچنین بهتر است با تغییرات فصلی و آب و هوایی نوع مرطوب کننده تان را تغییر دهید. مثلا می توانید در فصول گرم سال از مرطوب کننده های رقیقتر و پایه آبی استفاده کنید. همچنین در فصل های سرد سال از نرم کننده های چرب استفاده کنید که بتواند لایه ای با ضخامت بیشتر روی پوستتان تشکیل دهد و از پوستتان در برابر خشک شدن محافظت کند. بنابراین با این کار در تمام فصول سال از پوستتان در برابر شرایط محیطی محافظت کرده اید.

 

ترکیبات رایج محصولات مرطوب کننده

آنتی‌اکسیدان‌ ها

مرطوب کننده ها معمولا دارای آنتی اکسیدان ها می باشند. این ترکیبات در عصاره چای سبز، انار و بابونه یافت می شوند. آنتی اکسیدان ها برای محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد بسیار مناسب هستند. رادیکال های آزاد از مهمترین عوامل تخریب کننده سلول های پوستی می باشند. اما آنتی اکسیدان ها می توانند اثرات آنها را خنثی کنند. بنابراین به روند ترمیم و بازسازی سلول های پوستی کمک کرده و به آن سرعت می بخشند.

 ترکیبات ضد آکنه

از مهمترین ترکیبات ضد آکنه می توان آلفاهیدروکسی اسید را نام برد. این ترکیب خاصیت ترمیمی ویژه ای دارد. به طوریکه تقریبا در تمامی کرم های مرطوب کننده می توان آن را پیدا کرد. این ترکیب ضد چروک است و موجب جوانسازی پوست می شود. همچنین این ترکیب باعث می شود تا منافذ پوست بسته شوند و آکنه یا جوش به وجود نیاید.

 

ترکیبات مرطوب کننده های پوست های خشک

ترکیبات قدرتمند نرم‌کننده‌ شامل اسید هیالورونیک و دایمتیکون می باشند. این ترکیبات برای رطوبت دادن به پوست بسیار مناسب می باشند و بهتر است در کرم های مرطوب کننده برای پوست های خشک وجود داشته باشند. همچنین ترکیباتی مانند مثل گلیسیرین، گلوکل و پروتئین ها در مرطوب ‌کننده‌ های ویژه پوست های خشک می توانند به نگهداری آب و چربی های ضروری پوست به میزان حداکثر کمک کنند. بنابراین مانع از دهیدراته شدن و چروک افتادن پوست می شوند.

 

ترکیبات مرطوب کننده های پوست‌های حساس

 

مرطوب کننده های ویژه پوست های حساس نباید دارای اسانس ها و عطرها باشند. همچنین باید ضد حساسیت باشند و در فرد واکنش های آلرژیک و التهابات پوستی ایجاد نکنند. افراد دارای پوست های حساس باید از مرطوب کننده هایی استفاده کنند که غلظت کمی دارند و بسیار سبک هستند. بنابراین زمانی که با پوست مواجه می شوند در آن حساسیت ایجاد نمی کنند.

برای تماس با ایران ایجلس میتوانید از طریق تماس با 09121394944 و یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما بصورت 24 ساعته آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان هستند.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو