payamgps.com

پیشگیری و بهبود لک های پوستی

 پیشگیری و بهبود لک های پوستی

مقاله مرتبط:

ژل روشن کننده لومینس برای بهبود اختلالات مربوط به رنگدانه ها

خرید کرم روشن کننده لومینس

کرم های ضد لک

با بالا رفتن سن، پوست ناگزیر پیر می شود

 

امروزه افراد برای زیبایی و جوانیشان هزینه زیادی می کنند. از مهمترین عواملی که در زیبایی و جوان به نظر رسیدن اثر دارد، داشتن پوستی سالم و زیباست. پوست سالم و صاف می تواند تا سالها سن افراد را کمتر نشان دهد و بر روحیه و اعتماد به نفسشان تأثیر زیادی داشته باشد.

با بالارفتن سن، ناگزیر پوست دچار عارضه هایی می شود که پوست را نازیبا می کنند. این امری است که برای همه اتفاق می افتد. اما می توان سرعت وقوع آن را جلو یا عقب انداخت. برخی عوامل مانند وراثت و یا شیوه نادرست زندگی باعث می شوند تا عارضه های پوستی زودتر پدید بیایند. کنترل بسیاری از موارد دست خود فرد می باشد و با اصلاح شیوه زندگی می تواند پیری پوست را به تعویق بیندازد.

لک های پوستی

یکی از مهمترین عارضه هایی که در پوست پدید می آید و افراد بسیاری را درگیر کرده استف لک های پوستی می باشد. این عارضه انواع مختلفی دارد و به دلایل مختلف و در سنین مختلف می تواند رخ دهد. بسیاری از این لک ها رنگی بوده و ممکن است اگر به آنها رسیدگی نشود پررنگ تر و یا وسیعتر شوند. در ادامه در رابطه با پیشگیری از بروز این لک ها و بهبودشان به شما اطلاعاتی می دهیم.

 

 پیشگیری از بروز لک های پوستی

اگر علت بروز لک پوستی عاملی غیر از وراثت باشد به خوبی می توان از آن پیشگیری کرد. البته لک هایی که ناشی از ژنتیک باشند نیز می توانند با بسیاری از اصلاحات در شیوه زندگی و یا بسیاری از مراقبت های پوستی کنترل شوند.

برخی لک ها نیز به دلیل وجود برخی بیماری ها و یا مصرف داروها پدید می آیند. این نوع از لک ها تا زمانی که بیماری درمان نشده و یا دارو قطع نشود همچنان وجود خواهند داشت. بنابراین، برای از بین بردن لک های صورتتان بهتر است ابتدا به یک متخصص مراجعه کنید و علت آن را جویا شوید.

اما نوعی از لک ها هستند که از همه شایعترند و به راحتی قابل کنترل می باشند. این لک ها ناشی از نور خورشید می باشند. برای جلوگیری از این لک ها باید همراه از کرم های ضد آفتاب با SPF استاندارد استفاده کنید. همچنین ضد آفتاب را با توجه به نوع پوستتان که می تواند خشک، چرب و یا مختلط باشد تهیه کنید.

به یاد داشته باشید که در ساعات میان 10 صبح تا 4 بعداز ظهر آفتاب در شدیدترین و مخرب ترین حالت خود قرار دارد. اگر در این ساعات زیر آفتاب قرار دارید، حتما از پوشش مناسب مانند کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید.

یکی دیگر از عوامل پدید آوردن لک در پوست مواد شیمایی است. به همین دلیل باید از برخورد با مواد شیمیایی اجتناب کنید. اما اگر شغلتان ایجاب کمی کند، باید حتما از محافظ هایی مثل عینک، ماسک و دستکش استفاده کنید. عطرها را هم به بدن نزنید و فقط به لباستان بزنید.

بهبود لک های پوستی

لایه برداری

یکی از مهمترین روش ها برای بهبود بخشیدن به لک های پوستی استفاده از لایه بردارها می باشد. این روش که پیلینگ شیمیایی دارد روش بسیار حساسی است و اگر به درستی انجام نشود ممکن است هب پوست صدمه بزنید. به خاطر داشته باشید که پس از لایه برداری شیمیایی حتما از کرم های آبرسان استفاده کنید تا پوستتان خشک نشود.

استفاده از مواد روشن کننده

کرم ها و ژل های روشن کننده نیز اثر بسزایی در برطرف کردن لک های پوست دارند. بسیاری از این محصولات از مواد بی رنگ کننده مانند هیدروکینون و کورتیکواستروئید ساخته شده اند. البته هیدورکینون نتایج کوتاه مدت دارد و در طولانی مدت ممکن است اثر عکس داشته باشد. اما برندهای معتبری نیز کرم های روشن کننده ای تولید کرده اند که فاقد هیدروکینون بوده و اثر روشن کنندگی بی نظیری دارند.

درمان های دستگاهی

در برخی موارد درمان با محصولات بهداشتی و درمانی جوان نداده و باید از روش های دستگاهی استفاده کرد. از این روش ها می توان درمان با لیزر و ساب سیژن را نام برد. این درمان ها بسیار حساس بوده و باید حتما توسط متخصص انجام شوند.

پوشاندن لک ها

لک ها ممکن است برخی افراد را همواره آزار ندهند. این افراد ممکن است صرفا بخواهند لک هایشان را در مهمانی ها یا در مواقع آرایش بپوشانند. در این صورت می توانند از کرم پودرهای پوشاننده استفاده کنند. بهترین گزینه برای پوشاندن این لک ها استفاده از پرایمرها و یا زیرسازهای آرایشی می باشد.

برای تماس با ایران ایجلس میتوانید از طریق تماس با 09121394944 و یا شماره ثابت 02188563259 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما بصورت 24 ساعته آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان هستند.

اسپانسر: پیام جی پی اس فروشنده ردیاب خودرو